TST Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden 30 minutes ago, Nimrad said: det er 2 stk av 47 på metacritic som har gitt lavere enn 8 Vent litt, regnes ikke 7 av 10 som positiv anmeldelse? 1 1
Espressivo Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Jeg synes gamere burde bli flinkere til å tolerere at anmeldelser er subjektive. Du burde heller finne indre fred i at du har din egen mening om et produkt. Hva du selv synes, burde være det eneste som teller for deg 2 2
vampyrica Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden 1 hour ago, TST said: Tre norske spillanmeldelser gav det 8 eller lavere. Er forresten poenget ditt at alle anmeldere verden over skal enes før publisering, eller noe annet? 7 er en god karakter, vet ikke helt hvordan matematikken har blitt rundt i verden, mange spill jeg anmelder selv som ender med 6, men er elementer som trekker det ned. Et par utgivere har forbehold om en viss score før man engang tester spillet for å teste spill videre så skepsis er høyere med unison høy score foruten virkelige store spill. Jeg tenker det virker som folk må ha hatt utrolige kjedelig spillopplevelser når CE33 blir framstilt som beste noensinne mange har spilt og en 10 fra ulike steder, men det er jo min subjektive vurdering som helhet av spillet. Om folk går etter metacritic og kun følger massen med 8+ er det et hav av spill som ville endt blant favorittspill som en misser, men folk i den store tidsklemmen noe mer forståelig. 1 1
Nimrad Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden (endret) TST skrev (1 time siden): Vent litt, regnes ikke 7 av 10 som positiv anmeldelse? På metacritic? Nei, den er «mixed». Sånn er skalaen blitt. Eller kvaliteten på spill, om du vil. Skalaen er videre på filmer. 80-100 positiv 50-79 mixed 0-50 negativ Endret 11 timer siden av Nimrad 1
TST Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden (endret) 36 minutes ago, Nimrad said: På metacritic? Nei, den er «mixed». Sånn er skalaen blitt. Eller kvaliteten på spill, om du vil. Skalaen er videre på filmer. 80-100 positiv 50-79 mixed 0-50 negativ Sprøtt. Den burde jo vært sånn: 60-100 positiv 40-59 mixed 0-39 negativ Endret 11 timer siden av TST 1
...... Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Anmelder ønsket seg Hitman 4 men fikk noe annet. "Hitman-formelen er litt mer strømlinjeformet enn jeg skulle ønske". News flash - dette er ikke et Hitman-spill, men et James Bond spill. Vi er mange som ønsker med strømlinjeformede spill. Dette er ofte sånn det går med Gamer sine anmeldere. De går inn i spillet med et forutinntatt inntrykk og blir skuffet når det de trodde spillet skulle være ikke stemmer. Svak journalistikk, rett og slett. 1 1
Nimrad Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden (endret) TST skrev (1 time siden): Sprøtt. Den burde jo vært sånn: 60-100 positiv 40-59 mixed 0-39 negativ Det hadde vært en helt katastrofal skala. Mye bedre å skille toppsjiktet når anmeldelerkarakterer er laangt fra normalfordelt. Det mener jeg ikke de skal være heller. Jeg ville dratt det enda lenger. Alt for mange havner allerede stort sett i 80-100. Endret 10 timer siden av Nimrad 1
TST Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden (endret) 2 hours ago, Nimrad said: Det hadde vært en helt katastrofal skala. Mye bedre å skille toppsjiktet når anmeldelerkarakterer er laangt fra normalfordelt. Det mener jeg ikke de skal være heller. Jeg ville dratt det enda lenger. Alt for mange havner allerede stort sett i 80-100. Ja, jeg mente hvis de skulle fortsette å bruke positiv, mixed og negative. I den konteksten er 6-10 tommel opp (positivt), 5 tommel vannrett (mixed) og 1-4 tommel ned (negativt). Uansett helt ubrukelig at 7 av 10 ikke havner i grønn positiv sone. Da er det jammen ikke rart at folk får et skjevt syn på 1-10-skalaen. Endret 7 timer siden av TST 1
herzeleid Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Espressivo skrev (5 timer siden): Jeg synes gamere burde bli flinkere til å tolerere at anmeldelser er subjektive. Du burde heller finne indre fred i at du har din egen mening om et produkt. Hva du selv synes, burde være det eneste som teller for deg Litt av problemet med å gjemme seg bak at ‘alt er relativt’ er at en som anmeldere/spilljournalister gjør seg selv irrelevante. Hvis en ikke etterstreber en høyere standard enn «jeg synes at» risikerer en å drukne i et hav av ‘synsere’, noe jeg tror spillpressen lider under i dag. Og før den kommer; alle skjønner at 100% objektivitet er umulig, osv. Det betyr ikke at man ikke kan etterstrebe en høyere grad av objektivitet eller at en score ikke kan være dårlig satt. 1
TST Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 34 minutes ago, herzeleid said: Hvis en ikke etterstreber en høyere standard enn «jeg synes at» risikerer en å drukne i et hav av ‘synsere’, noe jeg tror spillpressen lider under i dag. Men å tro hva spillpressen lider under er altså greit. 1 1
herzeleid Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden TST skrev (1 minutt siden): Men å tro hva spillpressen lider under er altså greit. Selvfølgelig. Jeg skjønner at du her prøver deg på en snerten «gotcha» men her bommer du. Jeg tar i innlegget du siterer til orde for at anmeldelser bør tilstrebe en høyere standard og grad av objektivitet enn nettopp synsing, min selv inkludert. At det gikk deg over hodet tror jeg illustrerer poenget. 1
Espressivo Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden En objektiv anmeldelse ville bare vært en liste over spillets tekniske sider og elementer
Nimrad Skrevet 46 minutter siden Skrevet 46 minutter siden TST skrev (6 timer siden): Ja, jeg mente hvis de skulle fortsette å bruke positiv, mixed og negative. I den konteksten er 6-10 tommel opp (positivt), 5 tommel vannrett (mixed) og 1-4 tommel ned (negativt). Det kommer helt an på hva du definerer som mixed det. Jeg er uenig med deg. Hvis du faktisk leser anmeldelser med karakterer 6 og 7 så synes jeg "mixed" er en god beskrivelse. Kunne gjerne dratt det enda lenger. TST skrev (6 timer siden): Uansett helt ubrukelig at 7 av 10 ikke havner i grønn positiv sone. Da er det jammen ikke rart at folk får et skjevt syn på 1-10-skalaen. Hvorfor er det helt ubrukelig egentlig? Bare fordi det matematisk ikke stemmer med antallet i hver kategori? At folk får et skjevt bilde skyldes mange ting, men jeg tror den største grunnen er at folk leser ikke anmeldelser av middelmådige spill. Middelmådige spill anmeldes også av langt færre medier. Derfor er karakterer i øvre skala sterkt overrepresentert. I tillegg har enkeltpersoner en større tendens til å bruke ekstreme karakterer enn profesjonelle anmeldere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå