Spillredaksjonen Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai Nye norske PlayStation Plus-priser Det er ikke bare det billigste abonnementet som blir dyrere. Les hele saken på Gamer.no»
barezell Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai (endret) Muligens på tide å si opp. Tror jeg må ta en kikk og se hvor mange pluss spill jeg faktisk har lasta ned siste året. Tror ikke det er mange egentlig. edit: ikke at prisøkningen var så voldsom, fikk meg bare til å tenke om dette faktisk er noe jeg bruker. Endret 22. mai av barezell
Gringorilla Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai Føler hele greia her både er misvisende, men samtidig nyttig informasjon. Prisen går jo kun opp for de som betaler månedlig eller kvartalsvis, men ikke om man betaler årlig. Føler dermed at ikke prisen øker direkte, men at det er et trekk for å presse flere over til å binde seg over lengre tid. Dog er det forbrukerfiendtlig uansett. Samtidig kunne det vært mye verre, og prisene er fortsatt betydelig bedre enn Gamepass.
GnilreG Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai Så er det samme prisen på den rimeligeste. Selv har jeg spillt spill for en god del mer en jeg betaler enda. Så en grei investering
barezell Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai (endret) Gringorilla skrev (1 time siden): Føler hele greia her både er misvisende, men samtidig nyttig informasjon. Prisen går jo kun opp for de som betaler månedlig eller kvartalsvis, men ikke om man betaler årlig. Føler dermed at ikke prisen øker direkte, men at det er et trekk for å presse flere over til å binde seg over lengre tid. Dog er det forbrukerfiendtlig uansett. Samtidig kunne det vært mye verre, og prisene er fortsatt betydelig bedre enn Gamepass. Sikkert en diskusjon jeg kommer til å angre på å starte.. Nå har vi ikke alle samme behov, men for min del som har PC game pass til 139kr og PS plus extra til 125 kr måneden (årlig variant) så er det ikke noe å lure på en gang. Game pass med day 1 spill (minus COD) har så vilt mye mer value at det blir nærmest komisk å sammenligne. Selv ultimate til 209kr vil jeg si lett er verdt det kontra PS plus extra og helt uten tvil mot premium som nå koster mer enn ultimate og er et vesentlig dårligere tilbud imo. Priser fra denne artikkelen og https://www.gamer.no/artikler/game-pass-blir-billigere-men-mister-call-of-duty/520305 Endret 22. mai av barezell
oleto Skrevet 22. mai Skrevet 22. mai Gringorilla skrev (6 timer siden): Føler hele greia her både er misvisende, men samtidig nyttig informasjon. Prisen går jo kun opp for de som betaler månedlig eller kvartalsvis, men ikke om man betaler årlig. Føler dermed at ikke prisen øker direkte, men at det er et trekk for å presse flere over til å binde seg over lengre tid. Dog er det forbrukerfiendtlig uansett. Samtidig kunne det vært mye verre, og prisene er fortsatt betydelig bedre enn Gamepass. Ps Premium er nå 10 kr dyrere enn Gamepass Ultimate.
Gringorilla Skrevet 26. mai Skrevet 26. mai barezell skrev (På 22.5.2026 den 10.53): Selv ultimate til 209kr vil jeg si lett er verdt det kontra PS plus extra og helt uten tvil mot premium som nå koster mer enn ultimate og er et vesentlig dårligere tilbud imo. Men Premium koster jo ikke mer... Ultimate får man ikke som årsabonnement (såvidt jeg har klart å finne i alle fall), men det endrer ikke det faktum at Premium med årsabonnement koster 149 kroner måneden, mot Ultimate sine 209 kroner. Utover det er det, som du så korrekt påpeker, forskjellige behov. Jeg har ingen behov for å spille det nyeste av det nyeste, med unntak av online-spill med forventet kort levetid. Og forøvrig, selv om Xbox markedsfører sine "day one release", så betyr ikke det at Playstation ikke har dem. De bare markedsfører det ikke på samme måten. Jeg trives bedre med å få kuraterte gratis indie-spill som jeg normalt ikke ville oppdaget fremfor å få gratis det siste storspillet jeg ikke engang ville vurdert å spille om det ikke var gratis.
Gringorilla Skrevet 26. mai Skrevet 26. mai oleto skrev (På 22.5.2026 den 15.44): Ps Premium er nå 10 kr dyrere enn Gamepass Ultimate. Månedspris ja. Men årsprisen gir en månedlig pris på 149 kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå