Jobs Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai Her kan man poste hvilken oppfinnelse du savner i din hverdag. Men husk du da har ingen krav på godtgjørelse,lønn,provisjon om din ideer blir fanget opp av en oppfinner på dette forum. 1 Finne opp flått fanger i skogen noe i samme duren de fanget barkebiller på,åte er og få tak i,les linken. https://www.fangstbutikken.no/butikk/alt-av-luktestoff-og-floyter/blodpulver 1
Jobs Skrevet 10. mai Forfatter Skrevet 10. mai (endret) 2 Lage en vedovn som minimum brenner i 8 timer ,det burde la seg gjøre og konstruere en slik ovn i dag. Det finnes ovn som brenner helt opp til 40 timer men den må importeres og sikkert godkjennes i Norge.Det må da være en lett jobb ? https://multifoyers.ca/en/products/blaze-king-king-40 Endret 10. mai av Jobs 1
geir__hk Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai 3 hours ago, Jobs said: 1 Finne opp flått fanger i skogen noe i samme duren de fanget barkebiller på,åte er og få tak i,les linken. Flåtten beveger seg vel ikke så mye omkring på egen hånd, så eventeuell fangstanordning må kunne bevege seg rundt i skogen på egen hånd, eller for egen maskin. 1 hour ago, Jobs said: 2 Lage en vedovn som minimum brenner i 8 timer ,det burde la seg gjøre og konstruere en slik ovn i dag. Ja, det er noe med godkjenninga. Du etterspør vel en slags automatisk matemekanisme for ved ? Det må jo være trygt å bruke, uten økning for branntilløp.
trikola Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai 16 minutes ago, geir__hk said: Flåtten beveger seg vel ikke så mye omkring på egen hånd, så eventeuell fangstanordning må kunne bevege seg rundt i skogen på egen hånd, eller for egen maskin. Det jeg mener å ha lest: de greier å klatre opp et halmstrå hvorfra de lar seg ta med med neste dyr som rører på strået. 1
Jobs Skrevet 10. mai Forfatter Skrevet 10. mai geir__hk skrev (1 time siden): Flåtten beveger seg vel ikke så mye omkring på egen hånd, så eventeuell fangstanordning må kunne bevege seg rundt i skogen på egen hånd, eller for egen maskin. Ja, det er noe med godkjenninga. Du etterspør vel en slags automatisk matemekanisme for ved ? Det må jo være trygt å bruke, uten økning for branntilløp. Så du ikke oppdateringa ? Det finnes en vedovn som brenner opp til 40 timer men den må importeres og sikkert typegodkjennes . 1
Jobs Skrevet 10. mai Forfatter Skrevet 10. mai trikola skrev (56 minutter siden): Det jeg mener å ha lest: de greier å klatre opp et halmstrå hvorfra de lar seg ta med med neste dyr som rører på strået. Helt klart de klatrer i busker og strå så det burde være muligheter og lage til noe som fanger opp flått. Google al. Ja, flått klatrer opp i vegetasjonen, inkludert små busker, kratt og høyt gress, for å vente på et vertsdyr. De klatrer sjelden høyt opp i store trær, men holder seg typisk i lavere vegetasjon der det er fuktig og skyggefullt. [1, 2, 3] Nøkkelpunkter om flåttens oppførsel: «Questing»: Flåtten klatrer opp på gressstrå eller blader på busker og holder seg fast, klar til å feste seg på dyr eller mennesker som stryker inntil. Trives i fuktighet: De er avhengige av høy luftfuktighet for ikke å tørke ut, og oppholder seg derfor gjerne i områder med busker, kratt og høyt gress. Ikke i toppen av trær: Myten om at flått slipper seg ned fra høye trær stemmer ikke; de klatrer sjelden mer enn 0,5–1,5 meter over bakken. [1, 2, 3] Skogflåtten er aktiv fra april til november, og størst forekomst er i fuktige
skaftetryne32 Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai Jobs skrev (16 timer siden): 2 Lage en vedovn som minimum brenner i 8 timer ,det burde la seg gjøre og konstruere en slik ovn i dag. Om en ser til gamle dager så lagde de ganske store ovner som kunne lagre mye varme og\eller en "kanal" som førte røyken rundt om kring og varmet huset effektivt, det er noe jeg føler mangler i spesielt i noen av de mer moderne vedovnene, evnen til å holde å lagre den energien, jeg tror det er like viktig om ikke langt viktigere for effektiviteten til vedovner. 1
Jobs Skrevet 11. mai Forfatter Skrevet 11. mai skaftetryne32 skrev (12 minutter siden): Om en ser til gamle dager så lagde de ganske store ovner som kunne lagre mye varme og\eller en "kanal" som førte røyken rundt om kring og varmet huset effektivt, det er noe jeg føler mangler i spesielt i noen av de mer moderne vedovnene, evnen til å holde å lagre den energien, jeg tror det er like viktig om ikke langt viktigere for effektiviteten til vedovner. Helt klart det er mye dårligere utvalg i Norge en i utlandet, så her burde noen ta tak.
SpaceHog Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai Ekte Klebersteinsovner fra Norsk Kleber https://www.norskkleber.no/ Sitat En slik ovn kan holde på varmen i opptil 12 timer etter at ilden har slukket. Det betyr at du kan fyre et par ganger i døgnet og likevel ha behagelig varme hele dagen. Færre fyringssykluser og lavere vedforbruk gjør klebersteinsovnen til et energieffektivt valg for både boliger og hytter. Jeg har lyst på en slik klebersteinsovn som kan fyres med både ved og pellets. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå