Gå til innhold

Anmeldelse: Super Mario Galaxy-filmen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om denne var litt generisk og "gammeldags" var det mye barnelatter og sang fra salen. Anbefaler på det det varmeste. :) Nevøen smilte fra øre til øre 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Mer "action" enn "plot" akkurat som den forrige filmen. Litt mer intenst og innholdsfattig, men ikke uten overraskelser og interessante vinkling hvor det bare er statister fremfor rollekarakterer som har deres øyeblikk som det er langt mellom, men ikke mindre helhjertelig. Miyamoto har klart det igjen, å omsette et dataspill inn i et film med høy intensitet og tempo.

Anbefalt! 

Skrevet

Man ser ikke en Mario-film for god story. Da har man misforstått.

For min del kunne hele filmen bestått av «enkeltstående sketsjer» og jeg hadde digget det.

Skrevet
Kosa meg med filmen, selv om det var på norsk for barns skyld :) Men det var nok scenen etter rulleteksten som fikk mest oppmerksomhet av meg.
Skrevet (endret)
7 hours ago, Jomb said:

Man ser ikke en Mario-film for god story. Da har man misforstått.

For min del kunne hele filmen bestått av «enkeltstående sketsjer» og jeg hadde digget det.

Er enig der. Må være kjedelig å være av typen som ser disse filmene med slike briller. Da går man glipp av mye glede. 

Endret av Nitode
Skrevet

Ifølge mine 2 barn på 8 år er den 10 av 10, og jeg tror heller jeg stiller meg ved deres karakter enn en fra en voksen mann langt utenfor målgruppen til filmen 👍

Skrevet
Så denne nettopp med avkommet på 5 år. Han likte den den så godt at vi skal se den på kino en gang til. For min egen del så var det flotte animasjoner og bra lyddesign, så ser den gjerne igjen selv. I tillegg var det mye fan service, noe som var moro for en kar som har vært Marionerd i snart førti år. Det er gøy at noe som før var sett på som litt sært nå har blitt allemannseie. Og som andre påpeker her: Hva mer kan en forvente?
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Såg den på premiera til litt høye forventninger og ble sånn passe fornøyd. Personlig synst jeg denne ville hatt godt av å være en halv time ekstra i lengden minst. Bare jeg som kjente på at det ble som en rush fra nesten start til slutt?? Spesielt når de skulle gjennom de forskjellige galaksene (i praksis diverse planeter). Eneste karakteren jeg følte jeg fekk et godt forhold til, var Yoshi og den «piloten» som jeg ikke vil spoile navnet på. Hvem var den grønne duden som visste hvor Peach var?? Og Kamek var så godt som helt usynlig, hvor mange replikker hadde Luigi?? Eller for å ikke snakke om hovedpersonen selv, Mario. Rosalina var et unntak, godt presentert og rolle utvikling, til dels med Peach også. Samme med Bowser JR. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...