superjan87 Skrevet 26. mars Skrevet 26. mars (endret) Hei. Mann på 38 år som for tiden 50% i jobb og resten uføretrygdet, årsinntekt på ca 480000 totalt. Har adhd og utmattelses syndrom. Har ingen utdannelse da jeg falt ut av skolen allerede etter første året på videregående. Jeg flytter til min kommende samboer om ikke lenge, vi har ett barn hver fra tidligere forhold. Hun tar nå utdannelse i en alder av 33 år og kommer til å ha en del mer enn meg i året. Tross mine utfordringer i hverdagen så har jeg ett ønske om å kunne være en som bidrar mer økonomisk og det føles tungt at hun skal tjene mer enn meg. Noen som har noen tips og råd til hva jeg kunne gjort? Har en stabil jobb og uføretrygd som sagt, men har ikke veldig høy årslønn. Føler meg låst da jeg ikke har mulighet til å tjene mindre da ting skal gå rundt også mtp utdanning osv. Ikke er jeg spesielt flink med skole heller da jeg har konsentrasjons utfordringer. Endret 26. mars av superjan87
Leo_ Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars Ikke det du spør om kanskje, men jeg tror du kanskje heller burde fokusere på hva du best kan bidra med, med laves mulig konsekvens for helsa di. Kanskje har middag på bordet, klesvask og andre mer hjemmekjære gjøremål minst like stor betydning for husholdningen enn en titusing ekstra i inntekt? 1
Hansien Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars Ta en prat med henne om dette her. Jeg regner med det ikke er en hemmelighet at du har lavere lønn eller er delvis uføretrygdet. Løsningene er mange, og et velfungerende par vil ikke være så nøye på fordelingen av det økonomiske. Man kan også bidra ekstra med ting man kan få til, som Leo skriver over her. Selv var jeg i hennes sko med tidligere kone, og jeg var jo klar over den fremtidige partnerens økonomiske utfordringer før vi ble et par. For min del gikk det mest ut på å betrygge henne på at jeg fint kunne ta de større utgiftene, både planlagte og uforutsette, også kunne hun bidra med andre ting etter evne om hun følte hun skyldte meg penger eller betale for ting over tid når økonomien tillot dette. Ellers ble vi og enige ved boligkjøp at ved en eventuell skilsmisse så delte vi verdiene etter hvordan vi hadde bidratt. Økonomisk som innsatsen som hadde blitt lagt inn i form av arbeid eller lignende.
SpecialForce Skrevet 30. mars Skrevet 30. mars (endret) Med en gang man ikke har papirer så blir alt mye mer utfordrende. Men ikke umulig. Det er gode penger i anleggsbransjen tidvis. Eller bare det å få tatt truckførerbeviset gir deg ganske mange jobbmuligheter. Har du noen spesiell bransje eller type jobb som du har sett deg ut? Mtp hvem som tjener mest: det er en usikkerhet du må ta opp med partneren din og ikke minst må du finne en måte å snu den tankegangen på. Ingen forhold er helt jevnbyrdige. Da får du finne en annen måte å ta tak hjemme på for eksempel. Hvis du er innstilt på det så har man lærling-mangel for tiden: https://www.nrk.no/vestland/stor-mangel-pa-fagarbeidarar-_-elevar-startar-pa-yrkesfag-men-tek-pabygg-i-staden-for-fagbrev-1.17716025 Endret 30. mars av SpecialForce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå