Gå til innhold

Dell Inspiron 8600


Anbefalte innlegg

jeg kjøpte først en 5150 3006 mhz med hypertrading men var misfornøyd med denne. den flimret på skjerm, og den konket helt ut etter få dager. fikk ikke ladet batteriet og heller ikke startet maskinen.

fikk da returnert denne og bestillte en 8600 istedet. 1,7 ghz og ati radon pro turbo 128 mb 512 mb minne

har nå hatt denne maskinen et par uker, og angrer ingenting.

maskinen virker kjappere til det meste. skarpere og mer lysterk skjerm var det første jeg gledet meg over. volumkontroll på egne taster er også genialt, da en feks er midt i spill eller ser dvd kan skru ned og opp lyden som det passer.

fikk en død pixel for noen dager siden, men maserte litt på denne, og den ble bra etter dette.

plastikk og knirk trekker ned på både 5150 og 8600, men ytelsesmessig er 8600 meget bra og kan trygt anbefales.

 

 

sveffe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg kjøpte først en 5150 3006 mhz med hypertrading men var misfornøyd med denne. den flimret på skjerm, og den konket helt ut etter få dager. fikk ikke ladet batteriet og heller ikke startet maskinen.

fikk da returnert denne og bestillte en 8600 istedet. 1,7 ghz og ati radon pro turbo 128 mb 512 mb minne

har nå hatt denne maskinen et par uker, og angrer ingenting.

maskinen virker kjappere til det meste. skarpere og mer lysterk skjerm var det første jeg gledet meg over. volumkontroll på egne taster er også genialt, da en feks er midt i spill eller ser dvd kan skru ned og opp lyden som det passer.

fikk en død pixel for noen dager siden, men maserte litt på denne, og den ble bra etter dette.

plastikk og knirk trekker ned på både 5150 og 8600, men ytelsesmessig er 8600 meget bra og kan trygt anbefales.

 

 

sveffe

Har du testet spillet farcry på den?

Hvis ikke, kan du gjøre det?

 

Du kan laste ned demoen på itavisen.no

 

Det er et sinnsykt bra spill med grafikk i klasse med halflife2. (!)

 

Og hva får du i 3dmark03?

 

Lurer siden jeg har bestilt en dell 8600 med lignende oppsett.

Lenke til kommentar

Hei§

Beklgar at testene mine tar så lang tid. Jeg har prøvd å teste maskinen min, men noe tull er det. Virker som explorer går kaputt når dataen jobber med store filer eller noe. Derfor kommer jeg tilbake med en test til neste uke. Da har jeg slettet alt og innstallert nytt os osv. Ikke så mye tøys på disse dell maskinene som det var på ibm maskinene før, men enda nok til å bli gal.

 

forresten skrudde opp og sjekket om jeg hadde fått med 7200rpm harddisken, og det hadde jeg. Yahoo!

 

Forresten. Noen som kan fortelle meg litt om omega, catalyst drivere osv? Jeg kjører på de nyeste jeg fant på dell sin hjemmeside. Noen som vet om jeg eventuelt kan få tak i noen ferdig programmerte catalyst drivere til Radeon m10 128 pro turbo?

 

mvh.

hans chrsitian Gulsvik

Lenke til kommentar

Hey

Hadde litt partisjonsproblemer i helgen, derfor endte det med å innstallere win på nytt. Men tror det var en fordel, det er jo en del dell progs som man ikke trenger. Overklokket litt igår. det er ikke maks, men fikk den opp til 31323dmark03 poeng. Tror jeg hadde 377mhz og 270 mhz. tror. Får ikke brukt 3dmark2001 p.g.a. noen directx feil. Temperaturen på GPU ble rundt 80grader på det meste, kanskje på tide å gi seg?

 

 

mvh.

hans christian Gulsvik

 

 

Dell Inspirion 8600

Pentium M 1,7 ghz

512 mb ram

60gig 7200rpm harddisk

Radeon M10 128 mb

dvd-rw

bluetooth, truemobile 1300

osv. under 18000 ;p

Lenke til kommentar
Hey

Hadde litt partisjonsproblemer i helgen, derfor endte det med å innstallere win på nytt. Men tror det var en fordel, det er jo en del dell progs som man ikke trenger. Overklokket litt igår. det er ikke maks, men fikk den opp til 31323dmark03 poeng. Tror jeg hadde 377mhz og 270 mhz. tror. Får ikke brukt 3dmark2001 p.g.a. noen directx feil. Temperaturen på GPU ble rundt 80grader på det meste, kanskje på tide å gi seg?

 

 

mvh.

hans christian Gulsvik

 

 

Dell Inspirion 8600

Pentium M 1,7 ghz

512 mb ram

60gig 7200rpm harddisk

Radeon M10 128 mb

dvd-rw

bluetooth, truemobile 1300

osv. under 18000 ;p

altså, du må installere den nyeste patchen til både 01 og 03 fra www.futuremark.com :)

da ordner alt seg! :)

og med 80 grader på gpu, ville jeg gitt meg igrunn:)

hvordan har du målt dette forresten?

send gjerne en priv mld :)

Lenke til kommentar
Ja hvordan får du målt dette? Hvis du sender PM til fredriku så får jo ikke vi andre vite det :p hehe.. Men har du da etterinstallert målere manuelt?

kunne tenkt meg den selv jeg :p

vel, min inspiron kommer idag 10.2 til Moss :p

var i københavn igår, alnabru og fredrikstad idag.

skal ha den fort opp å gå!:p

gleder meg som en liten unge ffs!:p

men, ja, vil gjerne vite noe mer om denne fantastiske maskinen før jeg får den :)

Lenke til kommentar

Fikk min I8600 i dag. Min første bærbare. Så langt ganske fornøyd, men det er noe som irriterer meg noe grønnjævlig og det er hvor tåkete bildene blir når jeg surfer. Alle bilder som denne smileyen :angry: f.eks ser helt "feil" ut iforhold til det jeg er vant på den stasjonære. Jeg bruker standard max (anbefalt)skjermoppløsning på 1680x1050. Det er visst en 15,4" WSXGA som fulgte med på min. Jeg tenkte ikke så mye på skjerm når jeg bestilte på dell.no....

 

Er dette et "problem" for de fleste bærbare, eller er det bare jeg som burde ha valgt en annen skjerm når jeg kjøpte den???

Lenke til kommentar
Fikk min I8600 i dag. Min første bærbare. Så langt ganske fornøyd, men det er noe som irriterer meg noe grønnjævlig og det er hvor tåkete bildene blir når jeg surfer. Alle bilder som denne smileyen :angry: f.eks ser helt "feil" ut iforhold til det jeg er vant på den stasjonære. Jeg bruker standard max (anbefalt)skjermoppløsning på 1680x1050. Det er visst en 15,4" WSXGA som fulgte med på min. Jeg tenkte ikke så mye på skjerm når jeg bestilte på dell.no....

 

Er dette et "problem" for de fleste bærbare, eller er det bare jeg som burde ha valgt en annen skjerm når jeg kjøpte den???

Skal være helt skarp... må være en feil med din skjerm..

Det er visst en 15,4" WSXGA skjermen skal være noe av det beste å få på bærbar.

Eg har en mye slappere skjerm på min I4100, og der ser det helt likt ut som

på CRT-skjermen.

Lenke til kommentar

Den største/beste oppløsningen på dell i8600 er vel en WUXGA, ikke en WSXGA??? Korrekt meg hvis jeg tar feil, men mener jeg har riktig :p

Jeg har ikke hørt om at den skal være "tåkete" når det kommer til bilder. Har du prøvd å laste inn ny driver eller reinstallere skjermdriveren?

 

Og er det noen som vet om Dell skal komme med nytt chassie til Inspiron serien sin? Siden de pr. i dag bruker lillebrorens (51xx) chassie.

Lenke til kommentar
Fikk min I8600 i dag. Min første bærbare. Så langt ganske fornøyd, men det er noe som irriterer meg noe grønnjævlig og det er hvor tåkete bildene blir når jeg surfer. Alle bilder som denne smileyen :angry: f.eks ser helt "feil" ut iforhold til det jeg er vant på den stasjonære. Jeg bruker standard max (anbefalt)skjermoppløsning på 1680x1050. Det er visst en 15,4" WSXGA som fulgte med på min. Jeg tenkte ikke så mye på skjerm når jeg bestilte på dell.no....

 

Er dette et "problem" for de fleste bærbare, eller er det bare jeg som burde ha valgt en annen skjerm når jeg kjøpte den???

hei

Gå inn på egenskaper fra skrivebordet og endre ppt inntillingen

Lenke til kommentar
Fikk min I8600 i dag. Min første bærbare. Så langt ganske fornøyd, men det er noe som irriterer meg noe grønnjævlig og det er hvor tåkete bildene blir når jeg surfer. Alle bilder som denne smileyen :angry: f.eks ser helt "feil" ut iforhold til det jeg er vant på den stasjonære. Jeg bruker standard max (anbefalt)skjermoppløsning på 1680x1050. Det er visst en 15,4" WSXGA som fulgte med på min. Jeg tenkte ikke så mye på skjerm når jeg bestilte på dell.no....

 

Er dette et "problem" for de fleste bærbare, eller er det bare jeg som burde ha valgt en annen skjerm når jeg kjøpte den???

Neida, det er bare noen innstillinger som må endres. Noe i Explorer tror jeg.

Bruk en ånkli browser, Opera for eksempellllll.. ;)

 

.xstian

Lenke til kommentar
Fikk min I8600 i dag. Min første bærbare. Så langt ganske fornøyd, men det er noe som irriterer meg noe grønnjævlig og det er hvor tåkete bildene blir når jeg surfer. Alle bilder som denne smileyen  :angry:  f.eks ser helt "feil" ut iforhold til det jeg er vant på den stasjonære. Jeg bruker standard max (anbefalt)skjermoppløsning på 1680x1050. Det er visst en 15,4" WSXGA som fulgte med på min. Jeg tenkte ikke så mye på skjerm når jeg bestilte på dell.no....

 

Er dette et "problem" for de fleste bærbare, eller er det bare jeg som burde ha valgt en annen skjerm når jeg kjøpte den???

hei

Gå inn på egenskaper fra skrivebordet og endre ppt inntillingen

 

:yes: .... takker så mye for et bra tips. Denne klarte ikke support'en hos Dell å knekke da jeg tok kontakt for å få løst samme problemet som Burman refererer til. Made my day, punk...!! :D

Lenke til kommentar

Hey!

Overklokker med Powerstrip(stiller ram og skjermkort overklokking tror jeg).

Overvåker med Fangui, det er lagd for dell inspirion. Kan styre viftene + sjekke tempen.

 

lykke til!

mvh

Hans Christian Gulsvik

 

ps: en tråd for litt siden som ble kalt benchmarks.

 

sjekk 3dmark03 scoren til denne:

Sager 8890 V

 

3.0 GHZ P4 processor/ 800 FSB

2X 512MB DDR400 PC 3200. Kingmax MSXC22D-38KX3-PAE

2 x Hitachi Travelstar 7K60 60GB IDE ATA-100/RAID 0

Toshiba dvd rom r2412

Radeon 9600 PRO 128MB Video card, Omega drivere 2.5.14

 

Windows XP Pro SP1a

 

3DMARK03 Build 320 1024x768

3020

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...