Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Early ’90s nostalgia in full swing shoppers buying the Super Nintendo Starwing edition, others flipping through game shelves, all inside a Virgin Megastore in 1993. A real snapshot of gaming history before the internet took over.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har Amiga 500. Kjøpte den brukt til halv pris i en bruktbutikk, fordi den manglet strømforsyning.

Gode minner fra den butikken. Afrikansk innehaver som bare snakket engelsk. Solgte bare Commodore, 386 laptoper, lydbåndspillere og rørradioer. Som skapt for meg. Lurer på historien bak den bedriften. 

Først tenkte jeg å ikke kjøpe den, for den manglet jo strømforsyning, men dagen etter fant jeg den manglende strømforsyningen til 50 kroner på Fretex i nabobyen. Da var det bare å dra tilbake og kjøpe Amigaen.

Jeg vet fremdeles ikke om de hørte sammen og ble adskilt. Er sikkert en historie bak. Men det var i hvert fall riktig type, med firkantet DIN-plugg.

Virker fremdeles. Brukes av og til for å spille James Pond Robocod og Pang!.

Hadde allerede kjøpt Commodore 64 med hundre disketter og defekt 1541 diskettstasjon, som jeg brukte transformatoren fra for å fikse en 110 volts utgave fra Finn til å virke i Norge. Og jeg aner ikke hvorfor noen tok den med til Norge fra Canada. Fransk manual. Men resultatet ble bra.

Jeg var såvidt gammel nok til å ta toget til nabobyen alene, dette er veldig lenge siden.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...