Gjest 37380...714 Skrevet 8. februar Skrevet 8. februar Hei. Jeg trenger å holde motivasjonen oppe for å bli bli kvitt kredittkortgjelden min til sommeren. Oppretter derfor en tråd for min egen del, for å holde fokus og kunne ha en plass å skrive på tyngre dager. Trenger også å minne meg selv på hvor langt jeg er kommet, for av og til føles det ut som det er langt igjen. Status i dag før lønning på torsdag: 64 799 kr i kredittkort og forbrukslån og null restkatt i år. Status for 1 år siden: 107 016 kr i kredittkortgjeld og forbrukslån og 22 000 kr i forventa restskatt = 129 016 kr. Nedbetalt gjeld per i dag: 64 217 kr. Det er nå jeg innser at jeg faktisk er halvveis, og at jeg er over halvveis på torsdag når jeg har betalt inn på mer gjeld. En stor milepæl. Anonymous poster hash: 37380...714
Salvesen. Skrevet 8. februar Skrevet 8. februar God jobbet å stå på! noen tips på veien: har du sjekket boden og evt ting og tang rundt i boligen som du kunne kvittet deg med for en slant? overraskende summer det kan bli av slikt etter en god runde. om du har noe å gå på så er slanking godt for lommeboken. En spiser generelt sett lite og en kan gjøre det ganske så rimelig om en ønsker. I tillegg er trening godt for psyken osv. handle kun i fra datodisken, og frys ned slik at du kan ta opp den dagen det ikke er noen i disken. 6 1
Gjest 37380...714 Skrevet 8. februar Skrevet 8. februar Uderzo skrev (1 time siden): Jeg vil bare si, stå på, dette klarer du Tusen takk for hyggelige ord. Jeg skal klare det, det bestemte jeg meg for forrige sommer at jeg ikke vil ha nok en sommer som i fjor med masse gjeld hengende over meg. Det er hovedmotivasjonen min. Det har definitivt blitt lettere jo lenger man har kommet, men samtidig er det også tunge dager da men helst skulle ha vært ferdig og er lei av å vært i den situasjonen lenge. Derfor jeg trenger en plass å for å ventilere, men også et sted der jeg kan se fremskrittene mine og kanskje muntre meg selv opp og kanskje motivere meg selv til en ekstra innsats for å nå målet raskere. Salvesen. skrev (53 minutter siden): God jobbet å stå på! noen tips på veien: har du sjekket boden og evt ting og tang rundt i boligen som du kunne kvittet deg med for en slant? overraskende summer det kan bli av slikt etter en god runde. om du har noe å gå på så er slanking godt for lommeboken. En spiser generelt sett lite og en kan gjøre det ganske så rimelig om en ønsker. I tillegg er trening godt for psyken osv. handle kun i fra datodisken, og frys ned slik at du kan ta opp den dagen det ikke er noen i disken. Tusen takk for gode ord og råd. Jeg har veldig masse stående i bod og skap, og jeg har startet prosessen tidligere med å selge unna noe og har også lagt ut noe uten å få respons. Det å selge er en absolutt god kilde til litt ekstra penger, men jeg har også merket at innsatsen ofte smaker mer enn det jeg føler jeg får igjen for det, så jeg må gjøre det med omhu for å rette energien min de rette plassene. Kanskje ta det litt og litt. For å si det enkelt, får jeg muligheten til betalt overtid på jobb, så tar jeg glatt i stedet. Jeg er også en prosess der jeg rydder og sorterer ting, og en av målsetningene er å få oversikt, og se hva jeg faktisk vil beholde og hva jeg vil selge, så jeg i er prosess der. Det er bare ikke gjort på en dag. Vil si at denne prosessen forøvrig gjør til at jeg sparer litt penger, når man ser hvor mye ting som samler seg opp gjennom åra, så tenker jeg meg om to ganger om jeg faktisk trenger å kjøpe ting. Ikke kjøpt et eneste klesplagg, pynt eller annet unyttig i januar, så der kan jeg klappe meg selv på skuldra. Har stått ovenfor masse fristelser på klær med reklame her og der, men motstått alt. Målet er å fortsette med dette, med mindre det er noe jeg virkelig trenger. Skal heller unne meg noen nye klær når gjelden er nedbetalt. Å gå ned i vekt er absolutt noe jeg jobber med, men jeg tar langsomme skritt her også. Det å hatt så mye gjeld har vært tung psykisk, og gjort til at jeg har tydd til usunne matvarer og det har blitt lite trening, alt i alt en ond sirkel. Her er jeg også på vei, men jeg må gjøre små og små endringer om gangen for at det skal fungere og holde motet oppe, akkurat slik jeg har gjort med gjelden. Å gå for hardt ut fungerer ikke for meg, jeg har snublet på veien og gitt opp. Måten jeg jobber med sunnere kropp på nå er å gradvis ta sunnere valg, feks. få inn flere sunne matvaner enn før, i tillegg er det med mer mosjon noe jeg har som mål å få til, og i dag har jeg faktisk klart å trene litt og det kjentes utrolig bra etterpå. Men kanskje jeg skal ta en utfordring her, jeg skal i den kommende uken klare å ta et sunt valg til enn det jeg har gjort frem til nå, om det så er sunnere middag, kjøpe fra datodisken eller noe annet. Her skal jeg være kreativ og se om jeg klarer å spare penger på samme tid. Anonymous poster hash: 37380...714
Gjest 37380...714 Skrevet 13. februar Skrevet 13. februar Lønningsdag i går og en liten statusoppdatering: Totalt gjeld i dag: 52 500 kr. Totalt nedbetalt gjeld: 76 516. Det føles bra. Over halvveis - beløpet jeg har betalt inn til nå er mindre enn det jeg har igjen. Selv om 50 000 fortsatt føles som en del, så er det motiverende og se at jeg har allerede klart å betale inn tilsvarende beløp. Anonymous poster hash: 37380...714
Salvesen. Skrevet 13. februar Skrevet 13. februar Gjest 37380...714 skrev (3 minutter siden): Lønningsdag i går og en liten statusoppdatering: Totalt gjeld i dag: 52 500 kr. Totalt nedbetalt gjeld: 76 516. Det føles bra. Over halvveis - beløpet jeg har betalt inn til nå er mindre enn det jeg har igjen. Selv om 50 000 fortsatt føles som en del, så er det motiverende og se at jeg har allerede klart å betale inn tilsvarende beløp. Anonymous poster hash: 37380...714 Godt jobba, stå på!! 4
DrAlban3000 Skrevet 13. februar Skrevet 13. februar Feelgood-tråd! Bra jobba, blir en last av skuldrene når dette er løst. Og husk, ta med denne lærdommen videre på pluss-sida. Kanskje du kan sette av en sum i mnd til sparing? 7
Jarmo Skrevet 13. februar Skrevet 13. februar Gjest 37380...714 skrev (1 time siden): Lønningsdag i går og en liten statusoppdatering: Totalt gjeld i dag: 52 500 kr. Totalt nedbetalt gjeld: 76 516. Det føles bra. Over halvveis - beløpet jeg har betalt inn til nå er mindre enn det jeg har igjen. Selv om 50 000 fortsatt føles som en del, så er det motiverende og se at jeg har allerede klart å betale inn tilsvarende beløp. Anonymous poster hash: 37380...714 Bare stå på, dette klarer du fint 1
Gjest 37380...714 Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars Ny måned, lønningsdag i går og ny oppdatering - livet føles bokstavelig talt lysere for hver dag som går. Det går i riktig retning mens det samtidig våres, energien øker og dagene blir lysere og lysere Totalt gjeld i dag: 44223 kr Totalt nedbetalt gjeld: 84 793 kr. Holder meg fortsatt til budsjett og plan. I tillegg så venter jeg på skattemeldingen - jeg skal ligge an til å få 2000-3000 kr mener jeg. Planen er å betale inn ekstra på gjelden, og kanskje kommer det fortløpende. Vi får se. Det blir en bonus isåfall. Jeg ser fram til å se 30 000-tallet. Ingen unødvendige kjøp eller annet, ser stadig ting jeg har lyst å bruke litt penger på, men tanken om å få ferdig gjelden først stopper meg fra å kjøpe. Akkurat nå har jeg sett meg ut en ting som skal bli min belønning til sommeren: Det er en sånn behagelig godstol/utestol til varme solskinnsdager. Visualiserer at jeg skal sitte der og kose meg på solskinnsdager, det er en god motivasjon for å komme i mål. Anonymous poster hash: 37380...714
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå