Krak24 Skrevet 8. februar Skrevet 8. februar hubdub skrev: Ja norsk film er sjelden værdt å bruke tid på nå om dagen. Folk som deg med så elendig holdning og smak er det bare å styre unna. Helt ufattelig barnslig. Voks opp.
mavericken Skrevet 8. februar Skrevet 8. februar Chaos_Niddhogg skrev: 1 hour ago, Fleskelars said: Norsktalende skuespillere og action har vist seg som en ekstremt dårlig kombinasjon gjennom et titals filmer. Det blir sjeldent bra , men stivt og fjernsynsteater . Paradoksalt nok er trollfilmen med Otto Jespersen det beste vi har laget . Trolljegeren er genial og OJ er på sitt beste der. Det som gjør filmen så bra er jo at den er særegen norsk, men hadde et passe bra budsjett og. Må slenge på Den Brysomme Mannen. Er leeenge siden jeg har sett den da, så kan hende jeg ikke liker den like mye i dag 😂 Men beste av alle er jo (med en litt fy-fy tittel): Svidd Neger. De var ikke helt nyktere der gitt 🤣 Jeg skal se på denne Kraken filmen i god viten den er passe tom uten effekter. Digger blekkspruter og Kraken var jo alltid en gul legende 😜 Men vet hva jeg går til for å si det sånn. De har faktisk oppdatert tittelen på den siste filmen du nevner. Nå heter den "Ammrika" 😅
The Avatar Skrevet 8. februar Skrevet 8. februar Ikkje veldig overraskande at dette er ein midt på treet film, ser at NRK har anmeldt filmen til terningkast 4, så det er nokon som ser litt større kvalitetar enn det gamer redaksjonen gjer. Slike monsterfilmar er vanskelege å få til, og sjølv om at eg ikkje er rette målgruppa så har slike filmar ei lita kjerne av fans, så filmen finner sikkert sitt publikum.
Krak24 Skrevet 9. februar Skrevet 9. februar WigNut skrev: Det er en norsk film... Hadde man forventet noe annet? Folk som deg er bare negative... hadde dere forventet å være positive til film generelt?? Bare voks opp! Trolljegeren er Norsk og den er perfekt!
Fibonacci Skrevet 9. februar Skrevet 9. februar Registrerte du deg her bare for å forsvare Kraken-filmen? 2
The Avatar Skrevet 9. februar Skrevet 9. februar Dei fleste aviser ser ut til å ha lada trygt på ein terningkast 3 til Kraken, der unntaket er gamer.no som er litt meir negative og NRK som er litt meir positive. Som nemnt så er dette ein vanskeleg kategori å nå opp i utan eit knallsterkt manus. Det var her Trolljegeren gjorde det bra med sin eigen lille vri på sjangeren, mot Troll 1 og 2 som var stereotypisk monsterfilm med svakt manus. Med tilskot på 10,8 mill frå NFI og 2,5 mill frå Zefyr pluss fleire så hadde eg personleg helst sett at pengane går til filmar som har litt større potensiale for inntening. Filmstøtta som blir utdelt har to funksjonar, den fyrste er å støtte norsk filmbransje slik at vi klarer å behalde og rekruttere dyktige skodespelarar, sminkørar, SFX, osv. Den andre funksjonen er å spre norsk kultur både innanlands som motsvar til utanlandske filmar og som ein slags norgesreklame til resten av verden. Her treffer ein på det fyrste, men i mindre grad på det siste ettersom monsterfilm-sjangeren er relativt sett smal. Dette er nok ein film som ein trygt kan la være å sjå på kino, men som kan være grei å få med seg når den blir tilgjengeleg for strømming om eit års tid.
Han-solo12 Skrevet 9. februar Skrevet 9. februar Vikingfinger skrev: Ser noen her som slakter norsk film generelt. Tullball. Det finnes mange norske filmer som er utrolig bra, godt laget og med godt skuespill. Bare å lete bak i hjernebarken mellom alle de dårlige amerikanske filmene dere har sett. Joda, men nå har norsk film melket 2. Verdens krig så sykt. Den Quisling filmen var jo kjedeligere enn å se maling tørke. Likte Affeksjonsverdi
Chaos_Niddhogg Skrevet 10. februar Skrevet 10. februar On 2/8/2026 at 10:17 PM, mavericken said: De har faktisk oppdatert tittelen på den siste filmen du nevner. Nå heter den "Ammrika" 😅 Bluray utgivelsen ja. Holder meg til DVD-en. Skal visst bli en oppfølger og
WigNut Skrevet 19. februar Skrevet 19. februar Krak24 skrev (På 9.2.2026 den 11.52): WigNut skrev (På 8.2.2026 den 21.04): Det er en norsk film... Hadde man forventet noe annet? Folk som deg er bare negative... hadde dere forventet å være positive til film generelt?? Bare voks opp! Trolljegeren er Norsk og den er perfekt! Norsk film er ræva.. enkelt og greit. Samme som filmer som kommer fra India etc... Men for all del. Kos deg med Trolljegeren du som jeg også synes er ræva. Jeg liker filmer som The Shawshank Redemption, Best of enemies, etc etc...
ilpostino Skrevet 19. februar Skrevet 19. februar I motsetning til de fleste som svarer i denne tråden så har jeg faktisk sett Kraken. Man må ta denne type filmer for det de er verdt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå