MU25 Skrevet søndag kl 13:30 Skrevet søndag kl 13:30 (endret) Hei, Jeg har idag 1.gen google nest i huset nå og har noen utfordringer med og få god hastighet inne på kontoret. Har opptil 90% loss fra opprinnelig hastighet på 1GB fra veggen. Er det noen mesh systemer som utmerker seg idag? hadde ikke tenkt og bruke mer 5-6k på dette. Jeg kan ikke ha kablet nett dessverre. Jeg har 4 noder fra google nest idag. Stue (denne er koblet med kabel fra altibox ruter som står i bridge mode), spisestue, bad og vaskerom. Jeg har en kabel fra node på vaskerom som går inn i en switch her på kontoret. takker ydmykt for alle forslag:) legger ved plantegning Endret søndag kl 13:30 av MU25
ilpostino Skrevet mandag kl 07:53 Skrevet mandag kl 07:53 Jeg har lest en del positive ting om ASUS BT8 router, og kjøpt en til hytten. Får ikke satt den opp før til våren, men skal være mulig å sette den opp i mesh. Hver av de dekker ganske store områder.
Capitan Fracassa Skrevet mandag kl 08:01 Skrevet mandag kl 08:01 Denne testen er jo et drøyt år gammel nå, men burde fortsatt være relevant: https://www.tek.no/samletest/i/1MWqAl/mesh-wifi-7?srsltid=AfmBOordKRaGsw1ujdvS6VZvsAKQijFmnXbGvjosBlYbuW1oWhUA8-gP 1
madammim Skrevet mandag kl 10:36 Skrevet mandag kl 10:36 (endret) Kanskje undersøke Altibox sin wifi overalt? https://www.altibox.no/privat/internett/altibox-wifi-overalt/ De har jo fornøydhetsgaranti på 60 dager. Hvis du ikke allerede har nyeste hjemmesentral fra de så får du det også, og denne vil da bli mesh punkt nr 1. Endret mandag kl 15:15 av madammim Skriveleif
Marzo Skrevet mandag kl 11:24 Skrevet mandag kl 11:24 Generelt så går rekkevidden ned når hastigheten går opp. Forstår det slik at noden på vaskerommet ikke er kablet? Kan det være en mulighet å trekke en kabel ut fra stuen og legge under kledningen på huset rundt til kontoret? Jeg har gjort tilsvarende på hytta hvor inntak og tv er i hver sin ende av bygget.
MU25 Skrevet mandag kl 16:29 Forfatter Skrevet mandag kl 16:29 madammim skrev (5 timer siden): Kanskje undersøke Altibox sin wifi overalt? https://www.altibox.no/privat/internett/altibox-wifi-overalt/ De har jo fornøydhetsgaranti på 60 dager. Hvis du ikke allerede har nyeste hjemmesentral fra de så får du det også, og denne vil da bli mesh punkt nr 1. Prøvde faktisk denne løsningen ifjor sommer, men fikk dårligere dekning av en eller annen grunn. Men Altibox tok den i retur, så det gikk greit sånn sett.
MU25 Skrevet mandag kl 16:29 Forfatter Skrevet mandag kl 16:29 ilpostino skrev (10 timer siden): Jeg har lest en del positive ting om ASUS BT8 router, og kjøpt en til hytten. Får ikke satt den opp før til våren, men skal være mulig å sette den opp i mesh. Hver av de dekker ganske store områder. Ja, komplett har en 3-pack på kampanje nå så går nok for den:) Marzo skrev (6 timer siden): Generelt så går rekkevidden ned når hastigheten går opp. Forstår det slik at noden på vaskerommet ikke er kablet? Kan det være en mulighet å trekke en kabel ut fra stuen og legge under kledningen på huset rundt til kontoret? Jeg har gjort tilsvarende på hytta hvor inntak og tv er i hver sin ende av bygget. nei, eneste som er kablet er fra hjemmesentral til noden. det er bare 3-4m avstand. Jeg har en kjedet enebolig så får ikke lagt kabel rundt dessverre. Men lander nok på Asus BT8, virker ganske kraftig.
OMyre Skrevet mandag kl 16:55 Skrevet mandag kl 16:55 Jeg bruker Synology Router og Mesh system. Funker 100% og aldri noe tull
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå