Gå til innhold

Poeng i å registrere/melde skade for "hendelser"?

herzeleid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opplevde nylig da jeg stod i kø at en varebil (fra et større budfirma) i et forsøk på å kjøre forbi køen dultet borti speilet på min bil med sin egen, og kjørte videre. Jeg har opptak av det hele, og i likhet med resten av køen stod jeg helt stille på tidspunktet, så jeg føler jeg ville hatt en veldig god sak om det var noen skade. Særlig i og med at det ikke egentlig var to felt der han kjørte forbi. Jeg har etter å ha sett på speilet og testet funksjon ikke funnet noen synlige skavanker og tenker jeg har hatt flaks. Samtidig vet jeg ikke om det kan dukke opp noe senere, og hvorvidt det kan være "usynlige skader", og jeg har derfor tenkt på å melde skade for å ha det dokumentert i tilfelle det på et senere tidspunkt skulle vise seg å dukke opp noe. 

Spørsmålet mitt er: Er det noen grunn for meg til å ikke melde denne "skaden" til forsikringsselskapet (og eventuelt forhøre meg med bilforhandleren), selv om det tilsynelatende ikke er noen skade? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sjansen for at ett speil uten kosmetisk skade alikevel har tatt en usynlig skade er vel i prakis ikke-eksisterende. Det er også ekstremt vanskelig å synse noe om at denne hendelsen er årsaken til fremtidige feil på speilet. 
Jeg ville ikke tatt meg bryet her..

Det finnes andre steder der sjansen for usynlige skader er større selv om de kosmetiske skadene ikke er der, men anser speilet som såpass sårbart at de kosmetiske skadene ville oppstått før de indre skadene.
Er noe annet med f.eks støtfanger som i utgangspunktet tåler veldig mye.

Endret av aklla
  • Liker 1
Skrevet

Forstår godt frustrasjonen, men i akkurat DET tilfellet er det jo svært lite (les; ingenting) å vise til, så jeg hadde latt det bli med det. Kameraene er en god trygghet å ha i slike situasjoner, og det er jo betryggende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...