Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva menes med at man ikke skal "åpne seg" for noen fordi de vil bruke det mot deg senere?

Gjest 2d129...f5d

Anbefalte innlegg

Gjest 2d129...f5d
Skrevet

Kan noen komme med konkrete eksempler på dette? Ser dette spesielt fra menn på sosiale medier, at de råder andre menn til å aldri åpne seg for kjæresten da hun vil bruke det mot han senere osv. Klarer ikke helt forstå hva slags scenario dette gjelder for og hvilke ting det eventuelt gjelder? Gjelder det at du for eksempel ikke skal innrømme utroskap fordi da vil hun merke det lettere senere eller være mistenksom/sjalu? 

Anonymous poster hash: 2d129...f5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som red pill bullshit fra menn som ikke har erfaring med et tillitbasert forhold. Det går på at menn skal være harde, barske og stoiske, og kjempe en kamp mot irrasjonelle og manipulative kvinner.

Protip: Om du ikke våger å være sårbar i et forhold så er du kanskje ikke i et bra forhold.

Gjest 348a7...e2b
Skrevet

Jeg var åpen om utbrenthet, angst og depresjon. Når forholdet tok slutt brukte hun dette i mot meg for å ikke se barn. Selv om det var flere år siden hendelsen og jeg var i full jobb og fungerte normalt. Måtte igjennom rettsvesenet og ‘bevise’ for sakkyndig at jeg ikke var syk.

sakkyndig fant ikke noe unormalt ved sine besøk/observasjoner, jeg måtte utlevere detaljer i fra legebesøk og medisinbruk med mer. Likevel endte jeg opp med mindre samvær enn mor. Og Mor for sine løgner å påstander? Ikke ett fyfy i fra dommer engang. 

så ja, ikke del noe som kan gi konsekvenser i fremtiden.

Anonymous poster hash: 348a7...e2b

Gjest 2d129...f5d
Skrevet
Gavekort skrev (15 minutter siden):

Høres ut som red pill bullshit fra menn som ikke har erfaring med et tillitbasert forhold. Det går på at menn skal være harde, barske og stoiske, og kjempe en kamp mot irrasjonelle og manipulative kvinner.

Protip: Om du ikke våger å være sårbar i et forhold så er du kanskje ikke i et bra forhold.

Er enig i dette. 

Gjest 348a7...e2b skrev (8 minutter siden):

Jeg var åpen om utbrenthet, angst og depresjon. Når forholdet tok slutt brukte hun dette i mot meg for å ikke se barn. Selv om det var flere år siden hendelsen og jeg var i full jobb og fungerte normalt. Måtte igjennom rettsvesenet og ‘bevise’ for sakkyndig at jeg ikke var syk.

sakkyndig fant ikke noe unormalt ved sine besøk/observasjoner, jeg måtte utlevere detaljer i fra legebesøk og medisinbruk med mer. Likevel endte jeg opp med mindre samvær enn mor. Og Mor for sine løgner å påstander? Ikke ett fyfy i fra dommer engang. 

så ja, ikke del noe som kan gi konsekvenser i fremtiden.

Anonymous poster hash: 348a7...e2b

Det er jo ikke noe poeng i å ha en partner da, om man tenker at alt kan få konsekvenser i fremtiden? Beklager å måtte si det, men det var du som var sammen med denne kvinnen. Som kvinner ofte får høre når de lider urett fra en mann som har behandlet det dårlig, det var de som valgte mannen. Ja, du valgte også denne kvinnen. 

Så i stedet kan man heller kanskje bli bedre kjent med mennesket man skal være intim med og tilbringe livet med. Tror det er et bedre råd enn at man ikke skal være sårbar eller åpne seg for noen. 

Anonymous poster hash: 2d129...f5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...