bo1e Skrevet søndag kl 15:03 Skrevet søndag kl 15:03 Én i familien var hos Hurtigruta for å skifte frontruten. Det var glassantenne til dabradioen på ruten. Denne ble kuttet da ruten ble skiftet. Vedkommende som fikk ruten skiftet trodde stumpen som var igjen var en fungerende antenne og at de som skiftet ruten tok jobben og kostnaden med å skifte antennen når de skiftet ruten. Da jeg så stumpen og forklarte at dette var en kappet antenne, så tok de kontakt med Hurtigruta, for å spørre. Hurtigruta sa da at det var bare å komme med bilen så skulle de ordne ny antenne. Bilen var inne på nytt, og da den ble utlevert igjen, så var det klistret antenne på ruten. Men elendig signal på radioen. Jeg tok av dekselet på A-stolpen, og så med en gang at de bare hadde klistret glassdelen av en antenne på glasset, og den gamle orginale antennen med stumpen var der fortsatt, så det var selvfølgelig ingen kontakt mellom de to delene. Dette er så latterlig oppførsel at jeg sliter med å forstå at et seriøst(?) foretak kan finne på å gjøre noe sånt. Hvordan bør man reagere?
wampster Skrevet søndag kl 15:14 Skrevet søndag kl 15:14 bo1e skrev (10 minutter siden): Én i familien var hos Hurtigruta for å skifte frontruten. Det var glassantenne til dabradioen på ruten. Denne ble kuttet da ruten ble skiftet. Vedkommende som fikk ruten skiftet trodde stumpen som var igjen var en fungerende antenne og at de som skiftet ruten tok jobben og kostnaden med å skifte antennen når de skiftet ruten. Da jeg så stumpen og forklarte at dette var en kappet antenne, så tok de kontakt med Hurtigruta, for å spørre. Hurtigruta sa da at det var bare å komme med bilen så skulle de ordne ny antenne. Bilen var inne på nytt, og da den ble utlevert igjen, så var det klistret antenne på ruten. Men elendig signal på radioen. Jeg tok av dekselet på A-stolpen, og så med en gang at de bare hadde klistret glassdelen av en antenne på glasset, og den gamle orginale antennen med stumpen var der fortsatt, så det var selvfølgelig ingen kontakt mellom de to delene. Dette er så latterlig oppførsel at jeg sliter med å forstå at et seriøst(?) foretak kan finne på å gjøre noe sånt. Hvordan bør man reagere? Kontakt forsikringsselskapet til personen som har bilen.
vidor Skrevet søndag kl 15:42 Skrevet søndag kl 15:42 (endret) En ting er at de kutter antennen uten å fikse det før de leverer tilbake, en annen ting er å sette på ny antenne / prøv å fikse uten å teste at det fungerer. De burde absolutt ha en personlig svak DAB-sender for å teste slikt med. Endret mandag kl 14:30 av vidor 1
Hanhijnn Skrevet mandag kl 06:46 Skrevet mandag kl 06:46 bo1e skrev (15 timer siden): Én i familien var hos Hurtigruta for å skifte frontruten. Hvorhen var dette? Må inn med bilen selv nå.
Hanhijnn Skrevet mandag kl 06:47 Skrevet mandag kl 06:47 wampster skrev (15 timer siden): Kontakt forsikringsselskapet til personen som har bilen. Enig! Dette går jo (vanligvis) gjennom forsikringsselskapet, og de må sørge for å ha seriøse leverandører av slike tjenester.
bo1e Skrevet mandag kl 06:51 Forfatter Skrevet mandag kl 06:51 vidor skrev (15 timer siden): En ting er at de kutter antennen uten å fikse det før de leverer tilbake, en annen ting er å sette på ny antenne uten å teste at det fungerer. De burde absolutt ha en personlig svak DAB-sender for å teste slikt med. Hvor stor er sjangsen for at det fungerer når det de har gjort er å bare sette et klistremerke på frontruten som ikke er i kontakt med noe som helst?
vidor Skrevet mandag kl 08:44 Skrevet mandag kl 08:44 1 hour ago, bo1e said: Hvor stor er sjangsen for at det fungerer når det de har gjort er å bare sette et klistremerke på frontruten som ikke er i kontakt med noe som helst? Poenget er jo å lett avsløre slikt i sin egen QA-kontroll med en egen DAB-sender i et lukket miljø Om radioen ikke fungerer mister de bare omdømme og får ting i retur igjen, så en slik sjekk er gull verdt og burde forventes av proffe.
bo1e Skrevet mandag kl 13:47 Forfatter Skrevet mandag kl 13:47 Har ikke inntrykk av at de har noe særlig apparat eller QA rundt seg de som leverer et arbeid. Det er samme person som tar i mot, gjør jobben og leverer ut.
vidor Skrevet mandag kl 14:43 Skrevet mandag kl 14:43 (endret) Det er dessverre en god del forskjellige selskaper som prøver å være så billige at de skjærer til beinet på ting som QA, som i det lange løp fører til lav kundetilfredshet. Nå er vel frontrute-bytte kanskje ikke det folk trenger så veldig hyppig, men dårlig service har en tendens å spre seg med jungeltelegrafen, så slikt bør absolutt adresseres. Det som er så rart er at selskaper ikke skjønner at det bare skaper trøbbel for dem om de ikke fikser slikt. Om de leier inn noen til å fikse slikt koster det kanskje noen kroner, men de tjener mye på det i lengden. Endret mandag kl 17:50 av vidor 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå