Salvesen. Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden rozon skrev (4 minutter siden): Du velger nå å vekte det som dårlig eller ikke. Jeg gjorde ingen slik vurdering. Det sagt så gjøres slike vurderinger i helsevesenet hver eneste dag. De gjøres for samfunnets beste, ikke individet. Men før vi sporer helt av; det er vesentlig at man i et slikt samfunn har et godt incentiv til å tjene mer, og da følgelig betale mer. Jo hardere du beskatter/melker disse, jo mindre verdifullt er incentivet. Kommentaren var ikke til deg? En belastes veldig lite på inntekt i Norge. Jeg har god lønn, men skatter under 30%. Det er lavt sammenlignet med andre vestlige land/Velferden vi har her i landet. Det er mye på grunn av at vi har en del avgifter på andre ting, god bruk av oljepenger osv. 3
leticia Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Salvesen. skrev (18 timer siden): Hvilket folk er jeg? Utfra det du siterer på, tydeligvis en "evig utakknemlig sosialist" 2
Snikpellik Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden (endret) Dette er jo en bra ordning med en reell, god hensikt som kommer demokratiet til gode, og har ingenting med noe enkeltparti eller enkeltpersoner å gjøre, ei heller er det "unnasluntring". Norge har skatteavtaler med andre land for en grunn, de må selvfølgelig følges av alle, og internasjonale organisasjoner må ha sine rettigheter og regelverk for å hindre kaos. Det er likt for alle. Endret 9 timer siden av Snikpellik 2
Snikpellik Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden obygda skrev (20 timer siden): Ordningene kan virke forlokkende som ett ledd i en karriere for politikere. Det er negativt fordi norske politikere bør jobbe for Norges interesser og ikke jobbe for en internasjonal toppjobb ved å la norske interesser vike. Norske politikere bør da vel kunne få ta en jobb i utlandet akkurat som alle andre, og forholde seg til de samme skatteavtalene og systemene som alle andre. Skal det være andre regler for politikere enn for deg og meg? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå