Salvesen. Skrevet 1. desember Skrevet 1. desember rozon skrev (4 minutter siden): Du velger nå å vekte det som dårlig eller ikke. Jeg gjorde ingen slik vurdering. Det sagt så gjøres slike vurderinger i helsevesenet hver eneste dag. De gjøres for samfunnets beste, ikke individet. Men før vi sporer helt av; det er vesentlig at man i et slikt samfunn har et godt incentiv til å tjene mer, og da følgelig betale mer. Jo hardere du beskatter/melker disse, jo mindre verdifullt er incentivet. Kommentaren var ikke til deg? En belastes veldig lite på inntekt i Norge. Jeg har god lønn, men skatter under 30%. Det er lavt sammenlignet med andre vestlige land/Velferden vi har her i landet. Det er mye på grunn av at vi har en del avgifter på andre ting, god bruk av oljepenger osv. 3
leticia Skrevet 1. desember Skrevet 1. desember Salvesen. skrev (18 timer siden): Hvilket folk er jeg? Utfra det du siterer på, tydeligvis en "evig utakknemlig sosialist" 2
Snikpellik Skrevet 1. desember Skrevet 1. desember (endret) Dette er jo en bra ordning med en reell, god hensikt som kommer demokratiet til gode, og har ingenting med noe enkeltparti eller enkeltpersoner å gjøre, ei heller er det "unnasluntring". Norge har skatteavtaler med andre land for en grunn, de må selvfølgelig følges av alle, og internasjonale organisasjoner må ha sine rettigheter og regelverk for å hindre kaos. Det er likt for alle. Endret 1. desember av Snikpellik 2
Snikpellik Skrevet 1. desember Skrevet 1. desember obygda skrev (20 timer siden): Ordningene kan virke forlokkende som ett ledd i en karriere for politikere. Det er negativt fordi norske politikere bør jobbe for Norges interesser og ikke jobbe for en internasjonal toppjobb ved å la norske interesser vike. Norske politikere bør da vel kunne få ta en jobb i utlandet akkurat som alle andre, og forholde seg til de samme skatteavtalene og systemene som alle andre. Skal det være andre regler for politikere enn for deg og meg? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå