krikkert Skrevet i går, 12:15 Skrevet i går, 12:15 Gjest 70acd...6fe skrev (1 time siden): Hadde ikke blitt overrasket over dersom det viser seg at motparten bruke AI til å lese og gjennomgå alle disse dokumentene for å få et sammendrag, og samtidig ha en liten prompt på slutten som sier : Det hadde jeg blitt.
lada1 Skrevet 16 timer siden Forfatter Skrevet 16 timer siden (endret) 18 hours ago, agvg said: Totalt manglende respekt for privat eiendomsrett, at han har fått medhold i dette er fullstendig galskap av Høyesterett, tør ikke tenke på hvor mye bråk og problemer dette medfører i fremtiden. Og her vil pengene rå, folk med lite ressurser vil gi etter i frykt for store kostnader når den rike naboen synes en del av din eiendom ville vært fin og ha. Dersom en skulle kritisere denne dommen, så kunne det gå på at naboen (som ville ha en bit areal fra motparten) burde kunne betale for den virkelige verdien av denne (altså verdien for han) - og ikke bare en symbolsk sum? Har jeg et "strategisk areal" i Oslo sentrum så er vel verdien høyere enn noen få m2 langt ute på landet og som ingen er intressert i 🙂 Forslag til endring av noen lover her? Endret 16 timer siden av lada1
Inge Rognmo Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden agvg skrev (På 11.12.2025 den 12.12): Totalt manglende respekt for privat eiendomsrett, at han har fått medhold i dette er fullstendig galskap av Høyesterett, tør ikke tenke på hvor mye bråk og problemer dette medfører i fremtiden. Og her vil pengene rå, folk med lite ressurser vil gi etter i frykt for store kostnader når den rike naboen synes en del av din eiendom ville vært fin og ha. Det er lett å ha sympati for den "stakkars skadelidende grunneieren" her, men den ble mindre når jeg leste den opprinnelige jordskiftedommen, hvor det bl.a. kom frem at "offeret", grunneieren av bnr 5, hadde ønsket å bygge vei omtrent akkurat der bnr 317 også ønsker, men da i forbindelse med en større reguleringsplan-prosess for å kunne bygge ut flere boligtomter lenger opp i feltet. Jeg sliter derfor med å se den underliggende årsaken til motviljen... Sitat Det er lite ulemper å se for bnr. 5. Denne eiendommens interesser må ta utgangspunkt i påregnelig utnyttelse av denne eiendommen. Den er regulert til boligformål i kommuneplanens arealdel, men det er ikke påregnelig med utbygging før etter 2032. Entreprenøren som har sett på dette mener at vegen også vil være en fordel for bnr. 5. Bnr. 5 sitt eget planforslag innebærer veg nettopp i samme trase (fra 2021).
krikkert Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Den jordskifteavgjørelsen levnet ikke bnr. 5 mye ære.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå