Tussi Skrevet 18 minutter siden Skrevet 18 minutter siden (endret) skaftetryne32 skrev (20 minutter siden): Det er ikke noe forbud mot dette, du kan spørre pastoren din om nesten alt innbiller jeg meg, inkludert dette, det som ikke er lovlig er å tilby denne behandlingen eller forsøk på å undertrykke en person sin seksualitet, psykologisk medisinsk fysisk eller på religiøst vis, og det er vel greit? Men du kan spørre om hva du vil, du kan be om hva du vil det er ikke under noen lov. Jeg håper du har rett Men dette er bekymringsfull Sitat Også en-til-en-forbønn vil etter omstendighetene kunne anses som en religiøs behandlingsform. https://skeivtkristentnettverk.no/artikkel-detalj/lov-om-konverteringsterapi-i-norge Endret 2 minutter siden av Tussi
Atib Azzad Skrevet 15 minutter siden Skrevet 15 minutter siden Forbbudet mot såkalt konverteringsterapi er vel også et punkt hvor statens beskyttelse av sine borgere veier tyngere enn religiøs utøvelse, da det ikke finnes belegg for å beskrive såkalt konverteringsterapi som noe annet enn tortur. Masse lidelse uten stor annen effekt enn at offere hater seg selv og sin legning. Religioner står fremdeles fri til å pakke inn anti-skeive budskap på delikate måter, og fortelle sine medlemmer at gud ikke liker skeive, eller samlivsformen til skeive, eller hvordan de har lyst til å fremføre det, de har bare ikke lov å presentere såkalt konverteringsterapi som noe som funker.
Tussi Skrevet 12 minutter siden Skrevet 12 minutter siden Atib Azzad skrev (1 minutt siden): Forbbudet mot såkalt konverteringsterapi er vel også et punkt hvor statens beskyttelse av sine borgere veier tyngere enn religiøs utøvelse, da det ikke finnes belegg for å beskrive såkalt konverteringsterapi som noe annet enn tortur. Masse lidelse uten stor annen effekt enn at offere hater seg selv og sin legning. Religioner står fremdeles fri til å pakke inn anti-skeive budskap på delikate måter, og fortelle sine medlemmer at gud ikke liker skeive, eller samlivsformen til skeive, eller hvordan de har lyst til å fremføre det, de har bare ikke lov å presentere såkalt konverteringsterapi som noe som funker. Jeg er enig I at konverteringsterapi ikke på noen måte skal tilbys, spørsmålet er hva som kan reguleres når personen selv henvender seg til en religiøs leder og ber om hjelp og forbønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå