Gå til innhold

Kristendom, en eneste sannhet?

Anbefalte innlegg

Skrevet
podcarsten skrev (21 minutter siden):

Med alle stråmennene dine kunne du heller laget verdens største st. hans bål.

Jeg svarte på asfalt-analogien din som falt fullstendig fra hverandre når du tenkte deg LITT om 😂

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nesten alle muslimske land i verden stemte enten mot eller avstod fra å stemme for at ukrainske barn må frigis fra russisk kidnapping. Hele det kristne vesten stemte selvsagt for. Til og med Ungarn som har en vemmelig prorussisk skikkelse av en president klarte å få seg til å stemme for dette.

Muhammed sa kanskje aldri "la de små barn komme til meg"? (Bortsett fra kona Aisha, da)

Det er kanskje ikke så mye "nestekjærlighet" i Muhammeds lære heller.

Tror jeg fortsatt foretrekker kristendom og et liv i vesten gitt. Til tross for all propagandaen og alle skremselsbildene av vesten/vår kristendom i denne tråden så er ihvertfall valget veldig lett for meg :)

(Og ja, på høy tid å skru igjen pengekrana for pro-russiske møkkaland som man får 0 og niks tilbake for. Men det er kanskje en diskusjon litt på siden av trådens tema)

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 1
Skrevet
DukeNukem3d skrev (1 minutt siden):

Jeg svarte på asfalt-analogien din som falt fullstendig fra hverandre når du tenkte deg LITT om 😂

DukeNukem3d skrev (1 minutt siden):

Det kan ikke understrekes godt nok🤭

• Hjerte 1
Skrevet
barfoo skrev (19 minutter siden):

Du kan cherrypicke det du vil begge stader, så slike samanlikninger blir fullstendig meiningslause.

Man kan selvsagt cherrypicke tekster som de kristne ikke lenger tar seriøst og late som at det er det samme som tekster den muslimske verden fortsatt lever i ja.

• Liker 1
Skrevet
podcarsten skrev (12 minutter siden):

Men homofil sex var lovlig i Roma frem til kristne fikk det forbudt. Det var vanlig i antikkens Helles, det var et kjent fenomen i Mesopotamia. Hadde det vært snakk om voldtekt, som også fantes på den tiden, og som i antikken ble sett på som en grov forbrytelse (og i bibelen har man jo tidlig historien om Dina), hadde det vel vært mer naturlig å sammenligne med dette kjente fenomenet (mot kvinner, riktignok).

Det var kjent som noe annet enn kjærlighet, ikke voldtekt men en aggresjon, en ydmykelse av den andre 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...