Gå til innhold

«Drømmekonsollen» kommer nå!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem i granskauen mener at DETTE er en drømmekonsoll? Dette er kun for gaming-hipstere som liker å lage instagramvideoer av at de spiller en gammel klassiker i fem minutter, før de slenger seg nedpå sofaen og teller likes mens de spiller Balatro.

Det er topp at dette nisjeproduktet finnes, men fortjener det så mye oppmerksomhet?

• Liker 1
Skrevet

N64 er en konsoll jeg aldri likte noe særlig. Grafikken i den generasjonen er for meg helt grusom. Spilt litt Ocarina of Time på emulator. Gav ikke mersmak. Dette produktet er i hvertfall ikke noe som havner under mitt juletre.

Skrevet

Er helt enig i at dette er et nisjeprodukt, og at tittelen drømmekonsoll er å dra det litt langt. Det sagt, jeg har selv en Analogue 3D på bestilling. Jeg bestilte den rett og slett fordi jeg er Nintendo-fan, og fordi jeg ser for meg at utenom emulering som fortsatt ikke er perfekt, så er dette den beste måten å spille N64-spill på via hardware. Alternativet er en originalmaskin med HDMI-mod og en Retrotink 4K, noe som koster langt mer. I tillegg kommer Palmer Luckey sin M64-maskin snart, så jeg er spent på å se sammenligninger av hardware når begge er ute.

• Hjerte 1
Skrevet
JornHansen skrev:

Hvem i granskauen mener at DETTE er en drømmekonsoll? Dette er kun for gaming-hipstere som liker å lage instagramvideoer av at de spiller en gammel klassiker i fem minutter, før de slenger seg nedpå sofaen og teller likes mens de spiller Balatro.

Det er topp at dette nisjeproduktet finnes, men fortjener det så mye oppmerksomhet?

Hvordan fortjener det så mye kritikk, hva har de gjort deg annet enn å eksistere? Hvis du ikke liker hipstere å på instagram, slutt med instagram.
  • Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Om jeg ikke hadde hatt hele to N64 (en Europeisk, en Japansk) så hadde jeg nok skaffet meg denne. Kan bruke original kontroller (trenger ikke det nye vrælet de har med her) så det er jo bare positivt. Mye god nostalgi her.

Men hey! Om prisen ikke er så ille...

Skrevet
37 minutes ago, Chaos_Niddhogg said:

Om jeg ikke hadde hatt hele to N64 (en Europeisk, en Japansk) så hadde jeg nok skaffet meg denne. Kan bruke original kontroller (trenger ikke det nye vrælet de har med her) så det er jo bare positivt. Mye god nostalgi her.

Betalte 249 dollar for maskinen + 50 dollar i frakt + 25% moms så rundt 4000kr,-

Skrevet
Boss-Znakemaster skrev:
37 minutes ago, Chaos_Niddhogg said:

Betalte 249 dollar for maskinen + 50 dollar i frakt + 25% moms så rundt 4000kr,-

Takk for det. Ikke helt ille egentlig. Men tror jeg holder meg til de to originale enn så lenge =)
Skrevet

Helt fair. Spiller du selv via analoge kompositt kabler ( rød, hvit og gul ) eller har du en HDMI overgang? Eventuelt om du spiller på en CRT? Prisen på maskinen vil mulig være kanskje 300$ ved neste bestilling pga tariffer, men Analogue sa at det skulle ikke gå utover de som allerede hadde bestilt.

Skrevet
4 hours ago, Boss-Znakemaster said:

Helt fair. Spiller du selv via analoge kompositt kabler ( rød, hvit og gul ) eller har du en HDMI overgang? Eventuelt om du spiller på en CRT? Prisen på maskinen vil mulig være kanskje 300$ ved neste bestilling pga tariffer, men Analogue sa at det skulle ikke gå utover de som allerede hadde bestilt.

Kompositt til en upscaler som da seff går til HDMI. Ingen "magiske" resultater men funker fint nok. Men vurderer en CRT og (må bare trylle frem noe plass xD). HAr så ,asse retro stæsj.

Skrevet

Nintendo64 må være den konsollen jeg har fleste gode minner fra. Ocarina of Time spesielt, og F-Zero X, men også flere nisjespill som Vigilante 8 og SCARS.

Men hvordan er denne overlegen en emulator? Ihvertfall når man har en fungerende emulator, og en 8BitDo-kontroller* (kjøpte nylig også N64-versjonen)? Jeg ser så absolutt nostalgiverdien i den, men nå har man allerede overganger fra selv originale Nintendo64-kontrollere til en emulator, og for bruk på både 4:3 og 16:9 TV-er.

Jeg har fortsatt en original konsoll (2 stk. tror jeg), med noen kontrollere og tilbehør i en eske. Og en gammel 28" CRT TV (har tatt vare på den til gamle konsoller, men jeg savner IKKE de gamle, flimrende 50 Hz skjermene...). Men alt har bare ligget å støve ned i godt pakkede kasser, i påvente av at jeg skulle føle meg nostalgisk.

Og gitt at det ikke har skjedd på over 10 år, så vel de interne batteriene og alt av data lagret på de gamle kasettene borte. Og det gjør det enda mer uaktuelt å dra dem frem nå, når jeg vet jeg hadde en nesten 100 % F-Zero X lagring på den kasetten, og jeg vil gjerne leve i lykkelig tro om det lagringspunktet fortsatt er der.

*Til info, min PC eller selve kontrolleren har et problem med 8BitDo 2C Wired (har ikke testet 8BitDo N64 ennå). Den fungerer ved siden av og samtidig med mus / tastatur, og i alle spill jeg har testet den i fra både Steam og GoG, men hvis kontrolleren blir bare liggende tilkoblet (vet ikke om dette henger sammen med en "idle state" eller noe annet) så fryser hele PC-en til slutt (tar et par dager), og man må bortpå reset-knappen på kabinettet. Har skjedd gjentatte ganger, men ikke så lenge kontrolleren er frakoblet.

Boss-Znakemaster skrev (På 14.11.2025 den 10.38):

Så rundt 4000 Kr. totalt for Analogue3D?
Nintendo64 er favoritten min, spesielt hvis denne er fra Nintendo selv så alt garantert virker. Men 4000 Kr....mmm, har ikke engang spilt emulator så mye at jeg klarer å forsvare den prisen.

Men hvis det blir en norsk lansering til 2500 Kr., så skal det vurderes sterkt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...