Folkflesk Skrevet tirsdag kl 21:52 Skrevet tirsdag kl 21:52 DukeNukem3d skrev (1 minutt siden): For noen tiår siden så var vel dette arrangementet litt mer samlende og antirasistisk senter var ikke en venstreorientert og splittende organisasjon i så stor grad som nå. Nå er det bare noen få år siden Ervin Cohn var nestleder i Antirasistisk senter, så den kranglingen deres er av nyere dato. 2 1
DukeNukem3d Skrevet tirsdag kl 21:55 Skrevet tirsdag kl 21:55 Folkflesk skrev (2 minutter siden): Nå er det bare noen få år siden Ervin Cohn var nestleder i Antirasistisk senter, så den kranglingen deres er av nyere dato. Ja nettopp. De har byttet ut fornuftige folk med radikale gjøker som Sofia Rana og nå har de ingenting med en slik markering å gjøre lenger. 5 2
Folkflesk Skrevet tirsdag kl 22:06 Skrevet tirsdag kl 22:06 (endret) DukeNukem3d skrev (14 minutter siden): Ja nettopp. De har byttet ut fornuftige folk med radikale gjøker som Sofia Rana og nå har de ingenting med en slik markering å gjøre lenger. Det kommer iallefall til å bli en liten markering hvis alle organisasjonene i fakkeltoget erstattes av en kristen propaganda-event i regi av Ulstein og MIFF-banden. Kanskje blir det to arrangementer fremover. Eller kanskje blir det rett og slett ingenting. Endret tirsdag kl 22:10 av Folkflesk 1 1
DukeNukem3d Skrevet tirsdag kl 22:08 Skrevet tirsdag kl 22:08 Folkflesk skrev (Akkurat nå): Det kommer iallefall til å bli en liten markering hvis alle organisasjonene i fakkeltoget erstattes av en kristen propaganda-event i regi av Ulstein og MIFF-banden. Vi får se, jeg deltar gjerne. Jeg tror man får med Høyre, FRP og KRF veldig lett. Og de er mye større enn Rødt/SV 5
Folkflesk Skrevet tirsdag kl 22:18 Skrevet tirsdag kl 22:18 (endret) DukeNukem3d skrev (16 minutter siden): Vi får se, jeg deltar gjerne. Jeg tror man får med Høyre, FRP og KRF veldig lett. De eneste som kan finne på å gå i gatene av høyreorienterte bevegelser er vel MIFF. De andre gidder ikke/har ikke tradisjoner for det. Jeg har iallefall aldri sett snurten av dem i slike markeringer. Så blir nok Ulstein med en busslast med fundamentalistiske sørlendinger. Ikke det at det tjener DMT å bli assosiert med slike folk. Endret tirsdag kl 22:25 av Folkflesk 3
torbjornen Skrevet tirsdag kl 22:26 Skrevet tirsdag kl 22:26 DukeNukem3d skrev (1 time siden): "Journalistene" som var hamas-krigere på deltid eller holdt israelske gisler? Det var ingen journalister på Gaza som ikke var kontrollert av Hamas. Det er masse udokumenterte påstander og propaganda som slenges mot Israel hele tiden, men det er ikke noe bedre enn russerpropagandaen mot Ukraina/Vesten som jeg ser du klarer å gjennomskue (i motsetning til andre deltagere i tråden her, Folk_Flesk, Rhabagatz m.fl) i Ukraina tråden. Om Israel ville kunne dei ha sleppt inn internasjonale journalistar som kunne dokumentere det som har gått føre seg. Påstandane om at journalistane var HAMAS-medlemmer har Israel, som så mykje anna ikkje greidd å dokumentere. Du trur ikkje at ikkje Israel driv med propaganda, på same måten som Russland? Det som blir rapportert frå Gaza er i stor grad sant, og er godt dokumentert både med lyd og bilete. Folk frå internasjonale hjelpeorganisasjonar er også augevitne. 3 1
DukeNukem3d Skrevet tirsdag kl 22:29 Skrevet tirsdag kl 22:29 (endret) torbjornen skrev (5 minutter siden): Om Israel ville kunne dei ha sleppt inn internasjonale journalistar som kunne dokumentere det som har gått føre seg. Påstandane om at journalistane var HAMAS-medlemmer har Israel, som så mykje anna ikkje greidd å dokumentere. Du trur ikkje at ikkje Israel driv med propaganda, på same måten som Russland? Det som blir rapportert frå Gaza er i stor grad sant, og er godt dokumentert både med lyd og bilete. Folk frå internasjonale hjelpeorganisasjonar er også augevitne. Journalister på Gaza er i livsfare hvis de skriver noe kritisk om Hamas, så det blir ikke stor forskjell før de eventuelt får komme ut igjen (og aldri har planer om å reise inn). Dessuten får Israel automatisk skylden for å "målrettet drepe de" hvis de skulle dø i en krigssone. Så rent tap/tap scenario jeg forstår veldig godt de takker nei til. Russland forsøker seg med mye Hamas-lignende propaganda om områdene de kontrollerer i Ukraina. Angivelig så myrder Ukraina stadig sivile i kaldt blod i byene de kontrollerer i Luhansk, Donetsk og Krim. De som leser RT tror på dette. Men vi får ikke vite noe fordi den propagandaen velger norske medier heldigvis ikke å publisere til oss like ukritisk som Hamas-propagandaen. Ja, alle parter i krig driver med noe propaganda. Selv Ukraina innrømmer at noe av det de har sagt har vært propaganda (eksempel: "Ghost of Kyiv") Endret tirsdag kl 22:32 av DukeNukem3d 4 1
torbjornen Skrevet tirsdag kl 22:31 Skrevet tirsdag kl 22:31 DukeNukem3d skrev (1 time siden): Det er en veldig spesiell prioritering. Utvilsomt Som det er nemnt tidlegare takka han ja til invitasjonen lenge før han fekk nokon invitasjon til trussamfunnet sitt alternative arrangement. Kommunalministeren var til stades der, og mi meining er at regjeringa handterte dette på beste måte. 3
Boing_80 Skrevet tirsdag kl 22:34 Skrevet tirsdag kl 22:34 (endret) En flott tråd på Reddit der temaet for denne tråden blir grundig diskutert. Det er åpenbart at det her på forumet er ekko av visse meninger. En av mange gode kommentarer: Sammenblandingen av antisionisme og antisemittisme fra Israel-lobbyen skyldes ikke uvitenhet, det er en overlagt realitetsmanipulasjon brukt til å sverte de som gir gyldig kritikk, og skremme folk fra å snakke ut. Da er en strategi som er godt travet, Israel har brukt den med godt hell i 80 år. Derfor blir jeg veldig oppgitt hver gang noen Israel-forsvarer advarer om økende jødehat. De har underminert deres troverdighet med den uopphørlige sammenblandingen. De er jo den største sprederen av det når de påstår at de snakker på jøders vegne, at de alle støtter etnisk utrensing og folkemord. Antisionisme har ingenting å gjøre med jødehat, noen av de modigste Israel-kritikere er selv jøder, slik som flere av deltagerene på Gaza-flotiljen, slik som militærnektere i Israelske fengsler, slik som grupper som Jewish Voices for Peace som nekter å bli munnkneblet av Israel-lobbyen. Konge kommentar: Jeg kan forklare hva antisemittisme er for noe til alle dere som leser dette: Antisemittisme er hat/fordommer mot jøder FORDI DE ER JØDER. Eksempler på ting som IKKE er antisemittisme: En jøde kjører over datteren min og jeg sier at han er en tosk. Jeg har i dette eksempelet kalt en jøde for en tosk, men ikke FORDI HAN VAR JØDE. Det var fordi han kjørte over datteren min. Skjønner dere forskjellen? En kolonne med tusen jøder kjører over datteren min, og jeg kaller alle sammen for tosker. Jeg har i dette eksempelet kalt tusen jøder for en tosk, men ikke FORDI DE VAR JØDER. Det var fordi de kjørte over datteren min. Skjønner dere forskjellen? Man påpeker at Israel driver med folkemord. I dette eksemplet har man anklaget en nasjon som består av en majoritet av jøder for noe alvorlig, men det er fortsatt ikke antisemittisme fordi anklagen ikke har å gjøre med hvem gruppen består av, men med hva gruppen gjør! Jeg vet at dette sannsynligvis er vanskelig å forstå for mange, men jeg er usikker på hvordan jeg kan forklare det bedre. Problemet er at det tydeligvis er veldig mange som tror at antisemittisme er absolutt alt av ytringer og handlinger som på et negativt vis berører jøder, men dette er fullstendig misforstått. Hvis f.eks. 50% av jøder gjør noe galt, og man påpeker at 50% av jøder gjør noe galt, så har man ikke vært antisemittisk med mindre man sier at problemet, det de gjorde galt, var å være jøder. Endret tirsdag kl 22:39 av Boing_80 3
torbjornen Skrevet tirsdag kl 22:34 Skrevet tirsdag kl 22:34 DukeNukem3d skrev (24 minutter siden): Vi får se, jeg deltar gjerne. Jeg tror man får med Høyre, FRP og KRF veldig lett. Og de er mye større enn Rødt/SV Er det nokon som kjenner til om Listhaug eller andre frå partia på borgarleg side (unntatt KrF) har uttalt seg i denne saka. Var nokon av desse i synagogen, og var nokon av desse med i fakkeltoget?
torbjornen Skrevet tirsdag kl 22:39 Skrevet tirsdag kl 22:39 DukeNukem3d skrev (7 minutter siden): Journalister på Gaza er i livsfare hvis de skriver noe kritisk om Hamas, så det blir ikke stor forskjell før de eventuelt får komme ut igjen (og aldri har planer om å reise inn). Dessuten får Israel automatisk skylden for å "målrettet drepe de" hvis de skulle dø i en krigssone. Så rent tap/tap scenario jeg forstår veldig godt de takker nei til. Oksedrit. DukeNukem3d skrev (8 minutter siden): Ja, alle parter i krig driver med noe propaganda. Selv Ukraina innrømmer Her er eg einig med deg. Men det som kjem frå ukrainsk side viser seg stort sett å stemme, på same måten som det som palestinske journalistar rapporterer. 2
Folkflesk Skrevet tirsdag kl 22:42 Skrevet tirsdag kl 22:42 (endret) torbjornen skrev (11 minutter siden): Er det nokon som kjenner til om Listhaug eller andre frå partia på borgarleg side (unntatt KrF) har uttalt seg i denne saka. Var nokon av desse i synagogen, og var nokon av desse med i fakkeltoget? Den eneste borgerlige politikeren som var i aksjon var vel Oslos ordfører Lindboe, som gikk i fakkeltoget. I tillegg til KrFeren som var "sjokkert" inne i synagogen, selvsagt. De manglende uttalelsene kan tyde på at dette er en sak for spesielt interesserte på høyresiden. Endret tirsdag kl 22:46 av Folkflesk 3
torbjornen Skrevet tirsdag kl 22:46 Skrevet tirsdag kl 22:46 Boing_80 skrev (9 minutter siden): Hvis f.eks. 50% av jøder gjør noe galt, og man påpeker at 50% av jøder gjør noe galt, så har man ikke vært antisemittisk med mindre man sier at problemet, det de gjorde galt, var å være jøder. Dersom ein skuldar 50% jødar for å ha gjort noko som dei ikkje har gjort, eller med eit anna motiv enn det reelle for å sverte jødar som folkegruppe vil også dette kunne komme inn under omgrepet antisemittisme. Elles einig.
DukeNukem3d Skrevet tirsdag kl 22:47 Skrevet tirsdag kl 22:47 (endret) torbjornen skrev (7 minutter siden): Men det som kjem frå ukrainsk side viser seg stort sett å stemme, på same måten som det som palestinske journalistar rapporterer. Likheten i redelighet her er Ukraina-Israel og Russland-Hamas. Ikke Hamas og Ukraina. Tvert imot er det vel mye som tyder på at 7.oktober var en gedigen (og dessverre suksessfull) gave til Putin for å hjelpe han med å få fokus vekk fra Ukraina. Endret tirsdag kl 22:47 av DukeNukem3d 3 1
DukeNukem3d Skrevet tirsdag kl 22:49 Skrevet tirsdag kl 22:49 (endret) Boing_80 skrev (15 minutter siden): En flott tråd på Reddit der temaet for denne tråden blir grundig diskutert. Det er åpenbart at det her på forumet er ekko av visse meninger. Dermed er det bedre å vise til enkeltgrupper på reddit der alle som har samme mening som deg finner sammen? (Jeg regner med det ikke var r/norske du linket til) Endret tirsdag kl 22:49 av DukeNukem3d 4
DukeNukem3d Skrevet tirsdag kl 22:50 Skrevet tirsdag kl 22:50 torbjornen skrev (10 minutter siden): Oksedrit. Sannheten svir, jeg skjønner det 3
torbjornen Skrevet tirsdag kl 22:53 Skrevet tirsdag kl 22:53 Folkflesk skrev (6 minutter siden): Den eneste borgerlige politikeren som var i aksjon var vel Oslos ordfører Lindboe, som gikk i fakkeltoget. I tillegg til KrFeren som var "sjokkert" inne i synagogen, selvsagt. De manglende uttalelsene kan tyde på at dette er en sak for spesielt interesserte på høyresiden. Det kan vel også tyde på at dei ikkje har noko å tene på å blande seg inn i konflikten, og at dei berre risikerer å støyte frå seg veljarar uansett kva dei sa eller gjorde. Det er jo unekteleg litt spesielt dersom desse markeringane går føre seg utan at nokon politikar frå borgarleg side finn det verdt å markere denne dagen. 1
Boing_80 Skrevet tirsdag kl 22:54 Skrevet tirsdag kl 22:54 (endret) torbjornen skrev (7 minutter siden): Dersom ein skuldar 50% jødar for å ha gjort noko som dei ikkje har gjort, eller med eit anna motiv enn det reelle for å sverte jødar som folkegruppe vil også dette kunne komme inn under omgrepet antisemittisme. Elles einig. Flisespikkeri, men fint at du ellers er enig. Det Israel har holdt på med i flere tiår går ikke lenger fordi løgnene og bedrageriet deres har kommet frem. Takket være teknologien i dag kan ikke MIFFere bare påstå hva som helst og forlange at alle bøyer seg i støvet for Israel. Takket være teknologien begynner den gjengse amerikaner å se det store bildet. Enda morsommere er det at det blant MAGA er flere og flere som ser AIPACs rolle. Israel har vært såpass fucked up at lanf som Saudi-Arabia har alliert seg med Pakistan m.fl fordi de innser at verken Israel eller USA er til å stole på. Israel graver sin egen grav. Om det jeg skrev gjør meg til antisemitt, no problem. Regner med at Kripos er på banen og overvåker foraer Endret tirsdag kl 22:54 av Boing_80 1
torbjornen Skrevet tirsdag kl 22:58 Skrevet tirsdag kl 22:58 DukeNukem3d skrev (6 minutter siden): Likheten i redelighet her er Ukraina-Israel og Russland-Hamas. Ikke Hamas og Ukraina. Tvert imot er det vel mye som tyder på at 7.oktober var en gedigen (og dessverre suksessfull) gave til Putin for å hjelpe han med å få fokus vekk fra Ukraina. At det er noko likheit mellom Ukraina og Israel på det feltet er eg heilt ueinig i, det siste du skriv er eg einig i. Det er elles to heilt ulike krigar med ein heilt ulik bakgrunn. Ukraina-krigen er i stor grad svart-kvitt. Gaza-krigen og konflikten i Midtausten er derimot ikkje svart-kvitt. 2
Folkflesk Skrevet tirsdag kl 23:01 Skrevet tirsdag kl 23:01 torbjornen skrev (3 minutter siden): Det kan vel også tyde på at dei ikkje har noko å tene på å blande seg inn i konflikten, og at dei berre risikerer å støyte frå seg veljarar uansett kva dei sa eller gjorde. Det er jo unekteleg litt spesielt dersom desse markeringane går føre seg utan at nokon politikar frå borgarleg side finn det verdt å markere denne dagen. Jeg antar at Erna Solberg ville gått i fakkeltoget hvis hun vsr statsminister. Om noen Venstre-folk hadde deltatt hadde vel ingen lagt spesielt merke til det. Derimot Listhaug kunne jo ha satt litt fyr i teltet hvis hun hadde tatt en Ulstein. Hun markerte seg som en pro-israelsk politiker før det skeiet ut på Gaza. Etter det har det vært stille. Kanskje like greit. Tror FrP kunne mistet mange velgere til Høyre hvis de hadde kastet alle hemninger og heist det israelske flagget. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå