bzzlink Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden 2 hours ago, mobile999 said: Hmm, verkstedet har vel gjort mer enn det pkk veiledningen legger opp til (det du siterte ovenfor). Det er ikke meningen at de skal ringe Vegvesenet for å finne ut av ting eller sjekke (slå opp i) dokumentasjon som ikke er forelagt. Det som selvfølgelig er skuffende er at de ikke har hørt om problemet tidligere. Tiguan er en bil det er mange av på norske veier. De burde allerede hatt kunnskap om dette og veiledet kunden om å skaffe dokumentasjon. Forelagt dokumentasjon ser det ut som pkk veiledning legger opp til at verkstedet må godta. Greit nok at systemet er ødelagt. Både jeg og verkstedet har lært noe av dette. Verkstedet kommer nok til å slå opp i den utvidede informasjonen om bilen hos vegvesenet neste gang de har en gammel dame med 13år gammel bil, hvor hjuldimensjon er listet i vognkortet, men uten ET. (det er typ 2 klikk når de er inne i PKK portalen, hvor de allikevel er for å godkjenne bilen) Jeg føler meg ganske utlært på ET, og hvordan vegvesenets interne systemer og retninglinjer fungerer. Men et verksted som tar seg betalt (13600,- i dette tilfellet) for å hjelpe kunden med EU godkjenning, synes jeg at jeg kan kreve at de brukte 10 min. for å sjekke - i systemet de allerede var inne i for å underkjenne bilen(!) - om det lå noe tilleggsinformasjon til de alternative hjuldimensjonene som var listet i vognkortet. Når mamma forsiktig spør hvorfor er det noe feil medhjulene mine? Det har det ikke vært før? og de svarer : Det kommer nye regler hele tiden frue, ingenting vi kan gjøre. Når jeg skriver en høflig epost om hvordan de forholder seg til at det faktisk er listet alternative hjuldimensjoner i vognkortet, og på vegvesen.no og de svarer: Det er feil et, ta det opp med vegvesenet Da synes jeg at jeg har rett til å gi 2 stjerner på Google. Eller hvor mange bør jeg gi synes du?
mobile999 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden bzzlink skrev (3 timer siden): Eller hvor mange bør jeg gi synes du? Jeg vet ikke hva de 13tusen-6 er for noe så da kan jeg egentlig ikke kommentere det. Men det ligger vel an til at 2* sannsynligvis er greit.
kåre b Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden bzzlink skrev (4 timer siden): Men et verksted som tar seg betalt (13600,- i dette tilfellet) for å hjelpe kunden med EU godkjenning, Hvaforno? Hva inkluderer de 13600?
Hollabaloo Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden kåre b skrev (28 minutter siden): Hvaforno? Hva inkluderer de 13600? Jeg valgte å se på den siste 0-en der som en skrivefeil da jeg leste det 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå