Tussi Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden leticia skrev (Akkurat nå): Vi er nok mer enige enn du tror ja, selv om det også er punkter vi er helt uenige i. (som at du kaller abort for drap). Mitt grunnlag er nettopp pga motsatt av det jeg argumenterer for. Som nevnt så var det min lege som var årsaken til en abort på et embryo i uke 7. En abort jeg enda tenker på hvordan svangerskapet og barnet ville ha vært. Det er når man fratar kvinnen mulighet til selv å velge eller presser henne til å ta et bestemt valg at det har størst negativ innvirkning på livet hennes. Derfor argumenterer jeg for full selvbestemmelse (altså at nemndene bør forsvinne helt.) Min første graviditet skjedde da jeg var 16 år. Da var presset om en abort veldig stor, både fra min egen og barnefarens familie. Jeg sto imot presset, og endte opp som alenemor da jeg var 17. Kom meg gjennom vgs som alenemor, og traff mannen min da jeg begynte på universitetet. Så jeg har stått i vanskelige valgsituasjoner før Tussi, og valgt slik du skulle ønske (å beholde barnet). Abort er ikke og bør ikke være en enkel løsning. Men det må være 100 % kvinnens valg om hun skal ta risikoen med å bære frem et barn. Jeg har tross alt vært "heldig" i mine svangerskap, helt vanlige plager, og i tillegg kun opplevd ting som bekkenløsning, barselfeber etter fødsel (som riktignok kvinner døde av tidligere i Norge da antibiotikaikke var tilgjengelig), at det ene barnet hadde apgarscore 3 da det ble født... Men det er ganske mange som har betydelige større plager, svangerskapsforgiftning, blodpropp, store blødninger under fødsel for å nevne noe. Som sykepleier har du kanskje vært innom en fødeavdeling eller barselavdeling også? Fokuset burde være å bedre spesielt barselomsorgen, der har Norge mye å gå på for å ivareta kvinner og barna på en best mulig måte. Jeg syns det er like horribelt som deg (tror jeg) hvis man tenker at man skal abortere friske fostre av friske mødre om det så være seg i uke 18 eller uke 22. Jeg tror bare ikke at man gjør det her i Norge. (Må være helt unntakstilfeller). Senaborter er nok i all hovedsak etterlengtede barn, men at det er noe som går galt med kvinnen eller fosteret som ikke er forenlig med liv. Jeg syns ikke at disse kvinnene skal få ekstrabelastningen det vil være å gå gjennom en nemndløsning også. ❤️👌 2
DukeNukem3d Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) Godt å se den store støtten KRFU-lederen har fått. Ikke for uttalelsen i seg selv, men for at hun får lov til å mene det uten å bli kansellert av hjernedøde "influensere". Ingrid Olina Hovland, Anine Olsen | Anine Olsen leder en farlig jakt på meninger Endret 4 timer siden av DukeNukem3d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå