Abigor Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) 3 hours ago, Tussi said: Nei, er man død er man død I koma, ja da har du jo forårsaket død Nei, da da dør pasienten av sin sykdom, som respiratoren kun har utsatt Men du beviser et viktig poeng for meg, i det man begynner å stille spørsmål led hvem som har rett å leve,utvikler det seg gjerne til flere grupper enn tenkt Til slutt, koma og hjernedød er to vidt forskjellige ting. Jeg har vært i koma, kortvarig dog, jeg var aldri død "Forårsaket død", her pyntes det pent med ordene. Så når vi snakker om abort, så kan vi snakke om å "forårsake død" istedenfor drap? Ja jeg prøver å spesifisere koma + hjernedød i samme tilstand. Endret 1 time siden av Abigor
Abigor Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 3 hours ago, skaftetryne32 said: Nei det er det ikke, du bestemmer åpenbart selv hva som er verdig liv og ikke. Sædceller er levende akkurat som en zygote, men verdien er den samme, null og niks. I den hellige boka du liker er det ingen tvil om at sædceller er levende, å spille sin sæd på marken straffes med døden. Spermceller (og kjønnsceller generelt) er levende celler, men er ikke en komplett organisme, kan ikke formere seg. Det er ikke et menneskeliv, et individ av arten homosapiens. Så litt i gråsonen hva jeg anser som liv.
Abigor Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Om noen tror zygote ikke er relevant, så bare spør Tussi om hun er abortmotstander uansett stadie (zygote, blastocyst, embryo, foster). Du kan spørre alle kristne abortmotstandere. Spiller ingen rolle om det er ett sekund eller 10 uker. Dette er utgangspunktet for abortmotstanden. De setter samme menneskeverd på dette: Som på dette: Endret 1 time siden av Abigor 1 1
DukeNukem3d Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Zepticon skrev (10 timer siden): Tror virkelig folk på henne når hun som politiker påstår at dette er "et personlig valg som hun ikke vil påtvinge andre"? Selvfølgelig. Hvorfor ikke?
Drunkenvalley Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 42 minutes ago, Abigor said: Så du tror kristne abortmotstandere ikke inkluderer zygoter? Per definisjon setter de menneskeverdet til 100% fra første sekund. Har du ikke fått med deg det? Ganske relevant del av diskusjonen når man diskuterer med ekstremister. Det er ikke snakk om å flytte abortgrensen, men å fjerne den fullstendig. "Life at inception" er vel kontroversielt nettopp fordi det er surrete. At dei seie sånt betyr ikkje at dei ikkje drit ut fiksjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå