Tom198 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Hei Av og til når jeg spiller krasjer spillet og må restarte pcn, kan ikkje bruke Windows knappen osv får å komme til oppgavebehandling Ingen høye tempratur på cpu eller skjermkortet osv. Har alle driver oppdatert Selvom jeg vil bare restarte pcn på nytt vil den ikkje slå seg av,jeg er nødt å holde inne power knappen får starte på nytt. Kjørte minne test alt ok Noen som kan hjelpe.
sedsberg Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Skriv gjerne hva slags CPU du har og hvordan spillet crasher. Er det Crash to Desktop? Fryser skjermbildet seg? Låser hele maskinen seg eller kan du komme tilbake til windows med ctrl-alt-del eller Windows + Ctrl + Shift + B? Hva slags minne har du og hva slags hastighet kjører ud det på? Og hvilke temperaturer har du sett på og ser du på max eller kun aktuell temperatur?
BadCat Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Sjekk om det skjer med andre spill. Test om det krasjer under 3DMark, Furmark osv. Endret 2 timer siden av BadCat
Tom198 Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden sedsberg skrev (Akkurat nå): Skriv gjerne hva slags CPU du har og hvordan spillet crasher. Er det Crash to Desktop? Fryser skjermbildet seg? Låser hele maskinen seg eller kan du komme tilbake til windows med ctrl-alt-del eller Windows + Ctrl + Shift + B? Hva slags minne har du og hva slags hastighet kjører ud det på? Og hvilke temperaturer har du sett på og ser du på max eller kun aktuell temperatur? Cpu 7800xd Skjermkort 4070 TI Super Bilde bare fryses kan ikkje bruke ctrl,windoes eller noe.må restarte ved å bruke power knappen Hvis jeg ikkje spiller å vil foreksempel starye pcn på nytt så blir bilde svart menst maskinen går forsatt og må da holde inne power knappen på pcn for å stenge den Ser på temp som msi afterburn sier Skjermkort rundt 50 grader når jeg spiller Cpu nå er 7800xd kjennt får å gi litt høye temp men imellom 60 til 75 grade kommer an på hvilket spill jeg spiller
Tom198 Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden BadCat skrev (5 minutter siden): Sjekk om det skjer med andre spill. Test om det krasjer under 3DMark, Furmark osv. Ok skal teste det Men noen spill krasjer ikkje i helletatt mens andre spille noen ganger, speselt assassin's creed og da fryser barr bildet og må holde inne power knappen på pcn. Assassin's creed er kjennt for å krasje ofte
Tom198 Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden BadCat skrev (11 minutter siden): Sjekk om det skjer med andre spill. Test om det krasjer under 3DMark, Furmark osv. Furmark cpu temp 65 grader Skjermkort temp 81 grader Men skermkortet blir ikkje så varmt når jeg spiller spill. Ingen krasj når jeg kjørte furmark
BadCat Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Feil BIOS-instillinger til problematisk skjermkortdriver kan skape trøbbel. F.eks. gammel driver i forhold til spillet eller ny driver med bugs. Sjekk "Event Viewer" hva som er timestampet ved krasjen. Andre feilkilder er maskinvare, avvik under montering av maskina eller fravær eller eksistens av systemoppdateringer i Windows.
BadCat Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 3 minutes ago, Tom198 said: Furmark cpu temp 65 grader Skjermkort temp 81 grader Men skermkortet blir ikkje så varmt når jeg spiller spill. Ingen krasj når jeg kjørte furmark Det kan være at du må kjøre loop på disse i timer eller døgn for å trigge feil. Det er ikke snakk om å kjøre 1 pass. Det må stresstestes i timevis.
BadCat Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Skjermkorttemperaturen er relativt høy. Har du bra luftflyt i chassi? Denne generasjonen skjermkort kjører typisk på eller under 70C. Så finnes det kanskje merker med dårligere kjøling. Glem det, du har lavere temp i spill enn stresstest. Valg av chassi og oppsett av vifter er likevel en faktor. Endret 2 timer siden av BadCat
Tom198 Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden BadCat skrev (8 minutter siden): Feil BIOS-instillinger til problematisk skjermkortdriver kan skape trøbbel. F.eks. gammel driver i forhold til spillet eller ny driver med bugs. Sjekk "Event Viewer" hva som er timestampet ved krasjen. Andre feilkilder er maskinvare, avvik under montering av maskina eller fravær eller eksistens av systemoppdateringer i Windows. Event Viewer er gresk for meg, men søkte den opp på søkebaren og det står noenbfeil der og advarsel, men hva det betyr vet jeg ikkje.
Tom198 Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden (endret) BadCat skrev (5 minutter siden): Skjermkorttemperaturen er relativt høy. Har du bra luftflyt i chassi? Denne generasjonen skjermkort kjører typisk på eller under 70C. Så finnes det kanskje merker med dårligere kjøling. Etter furmark var ferdig sto det 64 grader på skjermkort Men når den kjørte så sto det 81 hootspot gpu Er ikkje så høy når jeg spiller da ligger den på 50 grader Endret 2 timer siden av Tom198
BadCat Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) 80 hotspot er vanlig på noen kort, 80+ C på GPU er ikke vanlig med mindre det er maks last i en spesifikk oppgave. Prøv å få noe vettugt ut av feilmeldingene i EV. Klipp og lim her eller i Google. Endret 2 timer siden av BadCat
Tom198 Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden BadCat skrev (6 minutter siden): 80 hotspot er vanlig på noen kort, 80+ C på GPU er ikke vanlig med mindre det er maks last i en spesifikk oppgave.
Tom198 Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden BadCat skrev (11 minutter siden): 80 hotspot er vanlig på noen kort, 80+ C på GPU er ikke vanlig med mindre det er maks last i en spesifikk oppgave. Prøv å få noe vettugt ut av feilmeldingene i EV. Klipp og lim her eller i Google. Det kommer ikkje opp noen feil melding når spillet krasjer
Tom198 Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Nå kjørte jeg en Windows oppdatering og den avsluttet innstallerte oppdatering og skal starte på nytt Svart skjerm maskinen går men får å starte på nytt som skal få auromatisk må jwg holde inne power knappen.
Tom198 Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden BadCat skrev (20 minutter siden): 80 hotspot er vanlig på noen kort, 80+ C på GPU er ikke vanlig med mindre det er maks last i en spesifikk oppgave. Prøv å få noe vettugt ut av feilmeldingene i EV. Klipp og lim her eller i Google. Her det som kommer opp i Event Viewer
Iki Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden På hver feil i event viewer vil det være en kode, samt en beskrivelse i ruten under. Det er spesielt de som sier "feil" som folk er interessert i.
BadCat Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Gule er ikke kritisk. Sjekk røde. PC på gulv er den største synd, men du har i det minste ikke teppe. Min onkel ble så fortvilet en gang at han rullet en PC til flere månedslønninger ned skråninga bak huset.
Tom198 Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Iki skrev (3 minutter siden): På hver feil i event viewer vil det være en kode, samt en beskrivelse i ruten under. Det er spesielt de som sier "feil" som folk er interessert i. 3 stk som er feil Her er hva som står der
Tom198 Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden BadCat skrev (1 minutt siden): Gule er ikke kritisk. Sjekk røde. PC på gulv er den største synd, men du har i det minste ikke teppe. Min onkel ble så fortvilet en gang at han rullet en PC til flere månedslønninger ned skråninga bak huset. Jeg har ikkhe plass på pc bordet mitt Men jeg har en sånn sko hylle jeg laget en gang som er like lang som kabinettet er, vil det vere bedre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå