Gå til innhold

Ny elbil under 400k: Hyundai Kona?

torbjornhb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kona hadde jeg styrt unna ene og alene pga elendig kundeservice. Jeg har en kona nå og den skal snart bort! Hadde kjøpt en rimelig tesla model 3 fremfor kona any day! 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innser at utvalget er såpass mye større når budsjettet strekker seg til rundt 500k, og månedsprisen er ikke veldig ulik ved lesing over tre år, at jeg vurderer biler i den høyere prisklassen.

Tanker om elbiler opptil 500k (da inkludert vinterdekk)?

Nye Toyota bZ4X virker som en sterk kandidat.

Skrevet

Vi kjøpte en Hyundai Kona i april og har allerede kjørt 15k km til nå. Er rimelig fornøyd, men man merker at det ikke er en premium bil :) Men utstyrsnivå, rekkevidde og forbruk har vi ingenting å si på. Kjørte en lang tur på 2500 km over 4 dager og var aldri plaget med "treg" lading, vi ventet sjeldent på bilen, ladet kun på hurtigladere, ingen "treg" lading over natten. Ladingen var ganske stabil på 90-100 kW mellom 20-70%.

Skulle jeg kjøpt ny bil nå i samme prisklasse tror jeg det fort hadde blitt en Tesla Model 3 siden de også har rentekampanje, det hadde de ikke da vi kjøpte.

• Liker 1
Skrevet

Vil heller si at kia ev 3 er en bedre bil enn kona, spørs hvor mye plass du trenger men urban cruiser eller e-vitara får man med firehjuls trekk for rundt 370 000.

Skrevet
Patek skrev (7 minutter siden):

Vi kjøpte en Hyundai Kona i april og har allerede kjørt 15k km til nå. Er rimelig fornøyd, men man merker at det ikke er en premium bil :) Men utstyrsnivå, rekkevidde og forbruk har vi ingenting å si på. Kjørte en lang tur på 2500 km over 4 dager og var aldri plaget med "treg" lading, vi ventet sjeldent på bilen, ladet kun på hurtigladere, ingen "treg" lading over natten. Ladingen var ganske stabil på 90-100 kW mellom 20-70%.

Skulle jeg kjøpt ny bil nå i samme prisklasse tror jeg det fort hadde blitt en Tesla Model 3 siden de også har rentekampanje, det hadde de ikke da vi kjøpte.

Tusen takk for svar 🙂. Det virker som mye for pengene med Kona. Ser at det er veldig liten prisforskjell på den rimeligste og best utstyrte modellen. Nå er det forresten kampanje på 1.99% rente på Kona.

Tesla 3 har jeg ikke tenkt så mye på. Så for meg at det var en nedstrippet modell S som ikke var noe godt kjøp. Men jeg tar veldig gjerne feil 🙂

Skrevet
onkel_jon skrev (1 minutt siden):

Vil heller si at kia ev 3 er en bedre bil enn kona, spørs hvor mye plass du trenger men urban cruiser eller e-vitara får man med firehjuls trekk for rundt 370 000.

Kikket på ev3 i morges, men begeistringen forsvant når den ikke var tilgjengelig med firhjulsdrift.

Skrevet (endret)

Mellom 400k og 500k (her må en være oppmerksom på avgiftsøkning på biler levert etter nyttår)

VW ID.4

Tesla Model Y

Volvo EX40

Endret av Svein M
  • Liker 1
Skrevet
Just now, torbjornhb said:

Kikket på ev3 i morges, men begeistringen forsvant når den ikke var tilgjengelig med firhjulsdrift.

Jepp kommer neste år, kona har jo heller ikke awd 😛 Sjekk ut urban cruiser, virker som mye bil for penga, blant de rimeligste med awd

• Liker 1
Skrevet
onkel_jon skrev (3 minutter siden):

Jepp kommer neste år, kona har jo heller ikke awd 😛 Sjekk ut urban cruiser, virker som mye bil for penga, blant de rimeligste med awd

Ahhh. Takk for info.

Ja det er a urban cruiser som er desidert mest aktuell per nå. Venter fremdeles på tilbud fra den lokale forhandleren.

bZ4X har bedre rente, så forskjellen blir ikke enorm. Men så klart, dersom du utstyrer de likt så vil prisforskjellen bli betydelig. 

Skrevet

Skal man ha bil nå for å unngå avgiftsøkningen så handler det nok om å velge det som kan leveres tidsnok, ikke nødvendigvis den man egentlig har mest lyst på. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...