fredrik2 Skrevet 29. oktober Skrevet 29. oktober 4 minutes ago, Red Frostraven said: Problemet her er at du ikke forstår nok et tema. Kan du ikke sluta med disse påhoppen, växa upp, lära dig normal debatt teknikk? 4 minutes ago, Red Frostraven said: Du forstår ikke det jeg sier om jeg sier det. Greit, vansklig å veta når du nästan aldrig svarar. En annan teori er at det er du som springer ivei på en gang når noen kommer med noe vansklig. Alla har ju sett det om och om igen. 4 minutes ago, Red Frostraven said: Ergo må vi forandre på noe annet slik at du oppnår evnen til å forstå. Du har kört samma taktik i åratal men det resultatet att jag förstår och du springer ivei på noen irrelavant tangent hela tiden. 4 minutes ago, Red Frostraven said: Derfor starter jeg andre steder -- for å bygge opp evnen til å tenke utenfor boksen du har låst deg fast i. Seriöst, det er du som har låst fast dig i din ekkokammer. Men hvorfor svarar jag ens? Alla kunde se hur försökte samma sak föra uken. Skrev 10 inlägg där du gjorde allt för att undvika att svara på det jag skrev. 4
fredrik2 Skrevet 31. oktober Skrevet 31. oktober Det her korthuset blir ju bara merkligare och merkligare når man får ny information. https://www.apa.org/topics/lgbtq/transgender-people-gender-identity-gender-expression "Transgender is an umbrella terms for persons whose gender identity, gender expression or behavior does not conform to that typically associated with the sex to which they were assigned at birth." Så transgender trenger ikke ens handla om vad folk identifiserar sig som utan det er tillräckligt at de uppför sig på en annan måte en könssteoriotypen för det könet de er. 2 2
Subara Skrevet 1. november Skrevet 1. november En liten avstikker fra meg som berører kjønn. «Jeg er resultatet av et overgrep» https://www.nrk.no/buskerud/politiker-i-abortdebatten_-_jeg-er-resultatet-av-et-overgrep_-1.17629813 Selv om hun ble født etter en voldtekt mener Camilla Ulsund (V) overgrepsofre må få avgjøre abortspørsmålet selv. ---- Det var i podkasten «Brutalt ærlig» Ingrid Olina Hovland - nyutnevnt leder av Kristelig Folkepartis Ungdom - kom med uttalelsen om at kvinner bør bære fram barn selv om graviditeten er resultat av voldtekt. – Jeg mener at man burde gjøre det, rett og slett. Dette er et veldig vanskelig spørsmål, og det er ikke med lett hjerte jeg sier det, men jeg tror det er det beste, sa hun. Partiledelsen deler ikke det synet. ---- – En voldtektsutsatt kvinne får traumer. Greier hun å faktisk anerkjenne og kjenne kjærlighet for dette barnet? ---- – Det er veldig problematisk hvis man skal gjennomføre en sånn fødsel eller føler seg pressa til det på grunn av sterke stemmer. Og da føder et barn som en potensiell overgriper også vil ha rettigheter til å møte. --- Hovland har selv sagt at det var hennes personlige meninger, ikke partiets. Mandag ettermiddag sier Hovland til avisen Dagen at hun ikke vil la seg diktere av det hun omtaler som «woke» influensere på venstresiden. Her blir helt vanlige meninger om kvinnens rettigheter over egen kropp stemplet som "woke". Hvor er vi på vei? Jeg mener at kristne ikke skal blande inn "woke" som et skjellsord i debattene. De bør stå for nestekjærlighet og medmenneskelighet, ellers er de på ville veier. 4 1
Griever Skrevet 1. november Skrevet 1. november Subara skrev (17 minutter siden): En liten avstikker fra meg som berører kjønn. «Jeg er resultatet av et overgrep» https://www.nrk.no/buskerud/politiker-i-abortdebatten_-_jeg-er-resultatet-av-et-overgrep_-1.17629813 Selv om hun ble født etter en voldtekt mener Camilla Ulsund (V) overgrepsofre må få avgjøre abortspørsmålet selv. ---- Det var i podkasten «Brutalt ærlig» Ingrid Olina Hovland - nyutnevnt leder av Kristelig Folkepartis Ungdom - kom med uttalelsen om at kvinner bør bære fram barn selv om graviditeten er resultat av voldtekt. – Jeg mener at man burde gjøre det, rett og slett. Dette er et veldig vanskelig spørsmål, og det er ikke med lett hjerte jeg sier det, men jeg tror det er det beste, sa hun. Partiledelsen deler ikke det synet. ---- – En voldtektsutsatt kvinne får traumer. Greier hun å faktisk anerkjenne og kjenne kjærlighet for dette barnet? ---- – Det er veldig problematisk hvis man skal gjennomføre en sånn fødsel eller føler seg pressa til det på grunn av sterke stemmer. Og da føder et barn som en potensiell overgriper også vil ha rettigheter til å møte. --- Hovland har selv sagt at det var hennes personlige meninger, ikke partiets. Mandag ettermiddag sier Hovland til avisen Dagen at hun ikke vil la seg diktere av det hun omtaler som «woke» influensere på venstresiden. Her blir helt vanlige meninger om kvinnens rettigheter over egen kropp stemplet som "woke". Hvor er vi på vei? Jeg mener at kristne ikke skal blande inn "woke" som et skjellsord i debattene. De bør stå for nestekjærlighet og medmenneskelighet, ellers er de på ville veier. Woke-begrepet pleide å være nyttig, men har blitt kuppet og ubrukelig. Det er nå en betegnelse på alt de ganske langt til høyre er uenige i. Men dette er strategien man ser blir brukt i alle politiske retninger, med en haug av ord. Man tar sterke/spesifikke ord og bruker dem i små eller feil settinger, helt til de mister tyngden og betdyning. 2 1
DukeNukem3d Skrevet 1. november Skrevet 1. november (endret) Griever skrev (3 minutter siden): Woke-begrepet pleide å være nyttig, men har blitt kuppet og ubrukelig. Det er nå en betegnelse på alt de ganske langt til høyre er uenige i. Men dette er strategien man ser blir brukt i alle politiske retninger, med en haug av ord. Man tar sterke/spesifikke ord og bruker dem i små eller feil settinger, helt til de mister tyngden og betdyning. Woke pleide å være veldig unyttig, plagsomt og forhindrende vil jeg si. Nå er det bare noe alle i den virkelige verden ler av.. Endret 1. november av DukeNukem3d 1 1
Griever Skrevet 1. november Skrevet 1. november DukeNukem3d skrev (Akkurat nå): Woke pleide å være veldig unyttig vil jeg si. Nå er det bare noe alle i den virkelige verden ler av.. Jeg snakker om ordet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå