peterjohn Skrevet fredag kl 07:00 Skrevet fredag kl 07:00 Jeg leste følgende på nettsiden. https://www.skatteetaten.no/satser/foreldrefradrag-kostnader-til-pass-og-stell-av-barn/ Foreldrefradrag (kostnader til pass og stell av barn) Øvre grense Ett barn 25 000 kroner Tillegg per barn utover det første 15 000 kroner Må vi skrive og nevne i skattemelding hvordan og hvor dette beløpet brukes ? For eksempel er kostnaden for barnehage inkludert mat for ett barn 1550 x 11 = 17050 kr. Må vi legge ved kvitteringen ? Hvordan kan resten oppnås ? Kan vi legge til klær og utgifter til fritidsaktiviteter ? Reise til barnehagen gjelder ikke i vårt tilfelle.
leticia Skrevet fredag kl 07:20 Skrevet fredag kl 07:20 peterjohn skrev (17 minutter siden): Jeg leste følgende på nettsiden. https://www.skatteetaten.no/satser/foreldrefradrag-kostnader-til-pass-og-stell-av-barn/ Foreldrefradrag (kostnader til pass og stell av barn) Øvre grense Ett barn 25 000 kroner Tillegg per barn utover det første 15 000 kroner Må vi skrive og nevne i skattemelding hvordan og hvor dette beløpet brukes ? For eksempel er kostnaden for barnehage inkludert mat for ett barn 1550 x 11 = 17050 kr. Må vi legge ved kvitteringen ? Hvordan kan resten oppnås ? Kan vi legge til klær og utgifter til fritidsaktiviteter ? Reise til barnehagen gjelder ikke i vårt tilfelle. Barnehage / SFO skal ha innrapportert beløpet til skatteetaten. Du trenger normalt ikke gjøre noe. Hvis skatteetaten ber deg om dokumentasjon må du kunne vise den. Nei, du kan ikke legge til klær og utgifter til fritidsaktiviteter.
Nimrad Skrevet fredag kl 07:25 Skrevet fredag kl 07:25 Generelt må du sjeldent sende inn kvittering, men du må beholde den hvis skatteetaten kommer og spør. Du må derfor heller ikke skrive og nevne i skattemelding hvordan og hvor det brukes mer enn det som det legges opp til når du legger inn beløpet.
Salvesen. Skrevet fredag kl 07:35 Skrevet fredag kl 07:35 Nimrad skrev (8 minutter siden): Generelt må du sjeldent sende inn kvittering, men du må beholde den hvis skatteetaten kommer og spør. Du må derfor heller ikke skrive og nevne i skattemelding hvordan og hvor det brukes mer enn det som det legges opp til når du legger inn beløpet. Min oppfatning også. Jeg la inn flere hundretusen i tap av salg av bolig engang for å oppnå fradrag. Da var det inkludert ett hav av kostnader jeg hadde hatt på boligen etc. Jeg la bare inn tallene, uten en eneste kvittering etc. Gikk igjennom uten spørsmål. Jeg har dog lagret alt digitalt i tilfelle de kommer i etterkant. Var overrasket over hvor "lett" det var egentlig, tipper det er mange som prøver seg på litt juks her og der.
leticia Skrevet fredag kl 08:09 Skrevet fredag kl 08:09 Salvesen. skrev (37 minutter siden): Jeg har dog lagret alt digitalt i tilfelle de kommer i etterkant. Var overrasket over hvor "lett" det var egentlig, tipper det er mange som prøver seg på litt juks her og der. Det er mange "fantasifulle" skatteytere. Men det er vel helst når man havner ut i kontroll at det virkelig blir skikkelig gjennomgått 1
Gjest 8c5be...6aa Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Alt du lurer på står på den siden du selv linker til... Anonymous poster hash: 8c5be...6aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå