Malmern Skrevet 14. oktober Skrevet 14. oktober Lagret nettopp nummeret til en bekjent som heter Aaron (Key & Peele anyone? 😂) Har ett first world problem, telefonen lagrer det under "Å", han heter ikke Åron. 🙄 Finnes det noen måte å overstyre hvordan telefonen sorter det i kontaktlisten for en enkelt kontakt? Jeg er klar over "Favoritter", men det må vel finnes en måte å si til telefonen at denne spesifikke personen skal sorteres under "A" og ikke "Å"?
iGlenn Skrevet 14. oktober Skrevet 14. oktober Du kan jo endre navnet til "Aron". En annen løsning vil være å sortere kontaktene med etternavn først, så vil han ikke havne nederst i alle fall. Usikker på om det finnes en slik løsning du spør etter. Prøvde det samme selv men fant ikke noe åpenbar løsning når telefonen tolker dobbel A som Å.
Malmern Skrevet 14. oktober Forfatter Skrevet 14. oktober Endte opp med å endre det til Ãaron, ikke akkurat en perfekt løsning, men bedre enn ingenting.
mandela Skrevet 19. oktober Skrevet 19. oktober Sitat Når det listes alfabetisk, skal norske navn som begynner på «Aa» sorteres under navn som begynner på «Å» og de fleste norske dataprogram gjør dette automatisk; dersom ikke-norske navn med Aa er med (for eksempel Aaron, som uttales med «A» og skal listes deretter) må dette rettes manuelt[trenger referanse]. https://no.wikipedia.org/wiki/Å_(bokstav)
mobile999 Skrevet 19. oktober Skrevet 19. oktober Bruk engelsk som systemspråk på enheter. Det gjør en rekke ting enklere. 1
Malmern Skrevet 19. oktober Forfatter Skrevet 19. oktober mandela skrev (2 timer siden): Når det listes alfabetisk, skal norske navn som begynner på «Aa» sorteres under navn som begynner på «Å» og de fleste norske dataprogram gjør dette automatisk; dersom ikke-norske navn med Aa er med (for eksempel Aaron, som uttales med «A» og skal listes deretter) må dette rettes manuelt[trenger referanse]. Ja, det var nettopp det jeg lurte på, men tydeligvis så støtter ikke Android manuell plassering av enkeltkontakter, de kunne vel i teorien hatt ett ekstravalg der man kunne velge hvilken bokstav kontakten skal sorteres under, men det er vel ett såpass sjeldent fenomen at jeg tviler på at de gidder å programmere inn det. 😂
Malmern Skrevet 19. oktober Forfatter Skrevet 19. oktober mobile999 skrev (Akkurat nå): Bruk engelsk som systemspråk på enheter. Det gjør en rekke ting enklere. Tja, det hadde vel fungert, men hvordan blir kontaktene som begynner på Æ, Ø og Å sortert da, blir de sortert som "#" som de blir i bilen? 1
mobile999 Skrevet 19. oktober Skrevet 19. oktober (endret) Å havner visst under A på min telefon. Andre bokstaver har jeg ikke sjekket. Endret 19. oktober av mobile999
Kakkelfant Skrevet 19. oktober Skrevet 19. oktober (endret) 27 minutes ago, Malmern said: Tja, det hadde vel fungert, men hvordan blir kontaktene som begynner på Æ, Ø og Å sortert da, blir de sortert som "#" som de blir i bilen? Sorteres under aa, ae og oe (altså du må skrive dem med disse) Endret 19. oktober av Kakkelfant
Malmern Skrevet 19. oktober Forfatter Skrevet 19. oktober Kakkelfant skrev (17 minutter siden): Sorteres under aa, ae og oe (altså du må skrive dem med disse) Meh, føler det er bedre å skrive Âa på de få jeg kjenner som heter Aaron i stedet for å endre alle kontaktene jeg har som begynner med Æ, Ø og Å. 😛
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå