AndersT2 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Jeg har en del limited edition utgaver fra mine favoritt artister som jeg tenkte jeg skulle få montert på veggen slik at de vises litt mer frem enn bare siden av dem. Men jeg har ikke greid å finne noe som jeg liker eller ser ut til å kunne fungere. I høyde og bredde så er de på størrelse med Vinyl plater, da mange av de også har LP plater i seg. Men de varierer fra 1 til 5 cm i dybden. Og de tykke veier en del mer enn en vanlig LP plate også. Samt ønsker at de hviler seg litt mot veggen, slik at det er mindre sjanse for at de faller om. Det er typer som dette: https://www.platekompaniet.no/musikk/cd/metal/golden-age-of-music-super-deluxe-edition-usa-import-cd og dette https://www.platekompaniet.no/musikk/vinyl/metal/metallica-load-limited-super-deluxe-box-set-vinyl-cd-dvd-bok-merchandise-3717521 Metallica'en veier over 5 kilo alene. Noen som har vært borti noe som kanskje kan passe?
Woff Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Jeg har selv noen sånne bokser (ganske mange faktisk..) og ja, de står med 'gromsiden' ut sånn at de kan nytes uten å åpnes.. Jeg har løst dette på flere måter, avhengig av veggene dette står på, likt for alle er at det er et tynt bånd (paracord, jeg har handlet fra Temu..) som holder de fra å flagre.. 😜 Jeg foreslår (avhengig av vegg selvsagt) å bruke en egnet trelist som monteres på vinkler som holder vekta og som nevnt et stykke tau (paracord?) som forhindrer at de faller da dette kan bli rimelig dyrt. 😎 Siden vi er forskånet for jordskjelv holder dette utrolig bra, jeg har brukt noe lignende til hyllesystemer her i hula som holder 8310 filmer / plater akkurat nå, med flere underveis. Jepp, jeg tok hensyn til at jeg tidvis spiller rimelig høyt, det er de to subwooferene jeg har som er de værste til å riste vegger og alt på veggene.. Et tips, de boksene som er mest brukt / dyrest, der bør kanskje plata du bruker oftest, kopieres? (Jeg har nå kopiert 5-6 plater (blu ray) som jeg liker og der jeg ikke trenger å hente fram originalplata.. Tre av de har sågar egen blu ray spiller!) Du kan med fordel bruke bokhyllevinkler? der du eventuelt trenger hjelp? (Har rundt ti sånne i bruk (fra Temu..) Endret 1 time siden av Woff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå