Simen1 Skrevet onsdag kl 08:57 Skrevet onsdag kl 08:57 (endret) Etter et tiår eller to der alt pluss litt til dyttes inn i mobiltelefonen, så hadde det vært befriende med en single purpose device. En enhet der all design og funksjonalitet er fokuser mot en bestemt funksjon: Spille mp3-filer. Hvilke slike spillere finnes på markedet nå? Hvilken bør jeg gå for? Må selvsagt ha mini-jack-plugg, men kan godt ha bluetooth i tillegg. Må ha USB grensesnitt, helst USB-C så man kan bruke eksisterende kabler til å overføre filer. Må også ha skjerm som viser artist, album og låt. Jeg forventer at batteriet holder til en hel dags bruk. Må ha knapper for enkel betjening i jakkelomma uten å måtte se. Altså ikke bare touch-skjerm, men fysiske knapper. Endret onsdag kl 09:03 av Simen1 1 1
vidor Skrevet onsdag kl 17:01 Skrevet onsdag kl 17:01 (endret) Liker klart best de spillerene som gir direkte tilgang til filsystemet hvor man kan kopiere, slette og organisere slik det passer. De som har egen managementsoftware ender alltid opp å være i veien. Det beste er at slike spillere får en gjerne ganske rimelige og lett tak i ok kvalitet. Viktig å få med en god og funksjonell EQ for å få godt tilpasset lyd. Hvis du helst vil ha merkevare kan du ta utgangspunkt i Sony NWZS 750 og lete derfra. Denne tror jeg dog er gammel nok til pre-USB C og at den mangle Bluetooth. Edit: Er vel det at når man finner noe som bare funker, så slutter man å lete og bare bruker det. Endret onsdag kl 17:03 av vidor 1
backtoback Skrevet i går, 12:42 Skrevet i går, 12:42 (endret) Hva med en Mechen M30 fra Aliexpress (Choice) for kr 422.92 eksl. MVA? For tiden på tilbud, -63%. https://www.aliexpress.com/item/1005008998412262.html Her er en anmeldelse: https://www.audiophile-heaven.com/2022/12/mechen-m30-music-player-old-school-design-contemporary-sound.html Edit: Har akkurat kjøpt en til meg selv, farge: gull, brun Fant en kupong på Aliexpress, så pris inkl. MVA (fri frakt) ble 490 kr. Endret i går, 13:28 av backtoback
sedsberg Skrevet i går, 12:47 Skrevet i går, 12:47 Sandisks Sansa-serie + Rockbox firmware var en sikker vinner i mange år. Men disse har vel ikke blitt produsert på mange herrens år. Så man får ikke USB-C og mest sansynlig er batteriene nå ødelagte.
Simen1 Skrevet i går, 13:56 Forfatter Skrevet i går, 13:56 (endret) backtoback skrev (1 time siden): Hva med en Mechen M30 Flott den! Jeg likte stilen men den er litt i tykkeste og tyngste laget. @sedsberg Jeg hadde en Sandisk Sansa Fuze en gang i tida og en Creative Zen V. Førstnevnte er borte og sistnevnte fant jeg i en skuff. Men den fusket fælt og så den har jeg avskrevet. Jeg fikk tilbud om å overta en gammel Apple ipod nano, men gjorde litt reasearch og fant ut at den er låst til apple programvare så da utgikk den. Endret i går, 14:04 av Simen1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå