Gå til innhold

Hvilken 2025 MP3-spiller?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Etter et tiår eller to der alt pluss litt til dyttes inn i mobiltelefonen, så hadde det vært befriende med en single purpose device. En enhet der all design og funksjonalitet er fokuser mot en bestemt funksjon: Spille mp3-filer. Hvilke slike spillere finnes på markedet nå? Hvilken bør jeg gå for?

Må selvsagt ha mini-jack-plugg, men kan godt ha bluetooth i tillegg. Må ha USB grensesnitt, helst USB-C så man kan bruke eksisterende kabler til å overføre filer. Må også ha skjerm som viser artist, album og låt. Jeg forventer at batteriet holder til en hel dags bruk. Må ha knapper for enkel betjening i jakkelomma uten å måtte se. Altså ikke bare touch-skjerm, men fysiske knapper.

Endret av Simen1
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Liker klart best de spillerene som gir direkte tilgang til filsystemet hvor man kan kopiere, slette og organisere slik det passer. De som har egen managementsoftware ender alltid opp å være i veien.

Det beste er at slike spillere får en gjerne ganske rimelige og lett tak i ok kvalitet.

Viktig å få med en god og funksjonell EQ for å få godt tilpasset lyd.

Hvis du helst vil ha merkevare kan du ta utgangspunkt i Sony NWZS 750 og lete derfra.

Denne tror jeg dog er gammel nok til pre-USB C og at den mangle Bluetooth.

Edit: Er vel det at når man finner noe som bare funker, så slutter man å lete og bare bruker det.

Endret av vidor
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Hva med en Mechen M30 fra Aliexpress (Choice) for kr 422.92 eksl. MVA? For tiden på tilbud, -63%.
https://www.aliexpress.com/item/1005008998412262.html
mp3-spiller.webp.278fc141be151a9678daf127dc0dd96d.webp

Her er en anmeldelse:
https://www.audiophile-heaven.com/2022/12/mechen-m30-music-player-old-school-design-contemporary-sound.html

Edit: Har akkurat kjøpt en til meg selv, farge: gull, brun :grin: Fant en kupong på Aliexpress, så pris inkl. MVA (fri frakt) ble 490 kr.

Endret av backtoback
Skrevet

Sandisks Sansa-serie + Rockbox firmware var en sikker vinner i mange år. Men disse har vel ikke blitt produsert på mange herrens år. Så man får ikke USB-C og mest sansynlig er batteriene nå ødelagte.

Skrevet (endret)
backtoback skrev (1 time siden):

Hva med en Mechen M30

Flott den! Jeg likte stilen men den er litt i tykkeste og tyngste laget.

@sedsberg Jeg hadde en Sandisk Sansa Fuze en gang i tida og en Creative Zen V. Førstnevnte er borte og sistnevnte fant jeg i en skuff. Men den fusket fælt og så den har jeg avskrevet. Jeg fikk tilbud om å overta en gammel Apple ipod nano, men gjorde litt reasearch og fant ut at den er låst til apple programvare så da utgikk den.

Endret av Simen1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...