Gå til innhold

Kjørelærer på oppkjøring

aa00

Anbefalte innlegg

Skrevet
Boing_80 skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde også kjørelæreren min med i bilen under oppkjøringen. Slet mye med angst som ung. Har hatt førerkortet siden 2004, aldri mistet det. Kjørelæreren ble en trygghet som min egen far aldri har vært i nærheten av å bli. 

Jeg prøvde også å øvelseskjøre med faren min, men det fungerte ikke. Han ble nervøs av at jeg var nervøs.

Jeg synes det var et godt valg av kjørelæreren å bli med ved 2. oppkjøring. Og jeg slapp å spørre selv. Jeg kjørte så bra at jeg fikk ros av sensor.

Med nervene i høyspenn kan det for gå galt. Ellers er det ikke uvanlig å stryke første gangen. Og man lærer enda mer av å gå opp 2. ganger. Ikke minst har man vært i situasjonen en gang før, og har fått øvd seg. Eksponeringsterapi, kan man kanskje kalle det.

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tenker at kjørelæreren ikke anbefaler TS å ta lappen før hen er klar for det. Og at det sikkert vil gå bra. Hvis ikke, er det bare å kjøre opp en gang til.

Men spør om å ha kjørelæreren med, hvis det er med på å roe nervene. (Før var det nervene, i dag sier man angst). Har man panikkangst er det en lidelse man kan gå til behandling for.

Endret av Subara
  • Liker 3
Skrevet

Jeg har aldri hørt om å ha med kjørelæreren i baksetet på oppkjøringa, som en slags støttekontakt. Det virker veldig rart. Og tyder på at sjåføren ikke er mentalt forberedt på å kjøre selvstendig i trafikken.

Sensoren gir uansett kopi av et skjema der det står dokumentert hvilke feil som er begått og hvilken alvorlighetsgrad hver av disse har. De har helt konkrete regler å følge for å sikre nøytral og lik vurdering over hele landet. Hvis du prøver å samle beviser for en sak mot en sensor som stryker deg, så tror jeg du er mentalt på ville veier og neppe moden for sertifikatet.

• Liker 2
Skrevet

Sjøl har jeg aldri hørt om noen  som har  måttet ha med kjørelærer på oppkjøring  i sammen med sensor, men nå tok jeg førerkort på tidlig 90 tall, så ting har muligens forandret seg siden den gang. 

Men jeg husker spesielt èn episode hvor jeg var en smule stresset. Da skulle jeg ha med 2 andre kjørerlærere fra samme trafikkskole i bilen i tillegg til min faste  kjørelærer. Disse 2 skulle da kjøres til den andre siden av byen, da de skulle på et møte på en annen trafikkstajon. Jeg var vel rimelig svett da vi kom frem, men det gikk jo fint. 

Så for min egen del "Jo mindre tilskuere jo bedre" 😄

• Liker 2
Skrevet

Jeg har snakket med min kjørelærer om dette, og det er absolutt de som ønsker å ha med kjørelærer i baksetet av diverse grunner. Men noe vanlig er det ikke.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...