fredmohat Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Hei vi skal seile vår nye seilbåt Albin Vega 27 hjem fra Mandal til Stavanger denne uka og trenger råd angående vær utstyr å div. Vi reiste opp og så på båten i forrige helg å hadde med oss en del utstyr men pga vær og for liten motor samt meldinger om storm så valgte vi å avbryte turen som var smart med tanke på været å utstyr. Jeg selv har hele livet vært på sjøen å drevet med seiling av jolle. Men nå er det ikke bare meg som gjelder men min samboer med lite erfaring fra båt så det blir et eventyr for oss begge. Båten er en Albin Vega med 5 hk mercury. Det er en 67 modell med helt ok seil å rigg samt båten virker å være i fin stand da den nettopp har vært på en like lang tur oppover øst/sørlandet. Håper på tips å råd. Mvh Frida og Fredrik
OJ Doe Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Hei, prøv baatplassen.no 🙂 Ellers er det bare ordinært sjøvett. Følg med på værmeldinger, ha planer for havn dersom været snur. 1
Sjørøver Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Det er vell bare å seile så lenge været tillater det. Ta deg god tid, pas på at det skal være gøy for henne også om du vil ha henne med på flere turer. God tur. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå