oppdager Skrevet 16. september Forfatter Skrevet 16. september robertaas skrev (10 timer siden): Vit at januar er vintermåneden hvor det i snitt er minst skyer i Tromsø. Juli og august har litt mindre skydekke, men da kan man glemme nordlys. Takk, kanskje januar faktisk er et bedre tidspunkt å reise nordover på vinteren.
oppdager Skrevet 16. september Forfatter Skrevet 16. september (endret) Duriello skrev (8 timer siden): Apropo nordlys, bilde tatt nå for noen minutter siden fra verandaen min. Trøndelag. Utrolig fint bilde! Jeg lurer på, blir nordlys fortsatt noe spesielt for deg når du kan se det rett fra verandaen? For noen år siden kunne vi faktisk se nordlys helt i Østerrike også. Da var de ikke grønne lenger, men rosa! Det var et stort spektakel siden det skjer så sjelden. Men det var midt på sommeren, så man måtte sitte oppe til langt på natt – og jeg klarte å sove gjennom det 🤣 Endret 16. september av oppdager
Duriello Skrevet 16. september Skrevet 16. september (endret) oppdager skrev (1 time siden): Utrolig fint bilde! Jeg lurer på, blir nordlys fortsatt noe spesielt for deg når du kan se det rett fra verandaen? For noen år siden kunne vi faktisk se nordlys helt i Østerrike også. Da var de ikke grønne lenger, men rosa! Det var et stort spektakel siden det skjer så sjelden. Men det var midt på sommeren, så man måtte sitte oppe til langt på natt – og jeg klarte å sove gjennom det 🤣 Jadda, det er det, spesielt når man ser det så godt som på det bildet. 👍🙂 (Og på årstider der det ikke er helt vanlig, da pga at vi har lyse sommere her, dog ikke så lyse som f.eks finnmark) Tok ett bilde da vi hadde de solstormene tidligere i høst også, da så jeg ikke nordlyset med det blotte øye, men når jeg tok bilde så ble det slik; Endret 16. september av Duriello 1
oppdager Skrevet 16. september Forfatter Skrevet 16. september (endret) Duriello skrev (1 time siden): Jadda, det er det, spesielt når man ser det så godt som på det bildet. 👍🙂 (Og på årstider der det ikke er helt vanlig, da pga at vi har lyse sommere her, dog ikke så lyse som f.eks finnmark) Tok ett bilde da vi hadde de solstormene tidligere i høst også, da så jeg ikke nordlyset med det blotte øye, men når jeg tok bilde så ble det slik; Jeg har selv fotografert litt som hobby, men dessverre ikke nordlys 🙂 Spennende hva sensoren kan fange opp, selv om øynene ikke kan se det. Kona mi er veldig opptatt av nordlys, og hun vil gjerne se det en dag. Godt å vite at man kan se dem så langt sør som i Trøndelag. Endret 16. september av oppdager 1
Snylter Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Ingenting slår Røros før jul, julemarked i Røros er noe for seg selv. Et kult sted, de har en flott kirke og gamle gruver man kan besøke. Sentrum av Røros er i seg selv verdt å besøke uavhengig av julemarked også. 1
oppdager Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden (endret) Snylter skrev (18 timer siden): Ingenting slår Røros før jul, julemarked i Røros er noe for seg selv. Et kult sted, de har en flott kirke og gamle gruver man kan besøke. Sentrum av Røros er i seg selv verdt å besøke uavhengig av julemarked også. Tusen takk! Røros må vi bare besøke en dag 😃 Endret 4 timer siden av oppdager
skaftetryne32 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden oppdager skrev (1 time siden): Tusen takk! Røros må vi bare besøke en dag 😃 og om du likte ski og natur, så er den nydelige Femundsmarka like ved, en opplevelse i seg selv. https://femundsmarkanasjonalpark.no/
oppdager Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden skaftetryne32 skrev (42 minutter siden): og om du likte ski og natur, så er den nydelige Femundsmarka like ved, en opplevelse i seg selv. https://femundsmarkanasjonalpark.no/ Tusen takk for tipset! Femundsmarka høres veldig spennende ut – det må jeg sjekke nærmere. Landskapet ser virkelig flott ut, og det minner meg litt om Dovrefjell nasjonalpark. Der har jeg faktisk sett moskus en gang. Jeg har hørt at det finnes en bestand lenger øst også, men jeg visste ikke at den var i Femundsmarka. Kjempebra!
oppdager Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Jeg må bare si at jeg setter stor pris på alle tipsene jeg har fått her. Det er akkurat slik jeg håpet det skulle bli. Når man søker på nettet, finner man jo stort sett bare «hotspots» som Preikestolen eller Geirangerfjorden. Derfor er det ekstra gøy å få alle disse anbefalingene fra dere. Jeg tror jeg må prøve å besøke alle stedene etter hvert! Tråden må gjerne holdes i live – tips er alltid hjertelig velkomne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå