Gå til innhold

Bagrunnssjekk ny jobb.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har fått ett jobb tilbud der det står at tilbudet er gjeldene så lenge bakgrunnssjekk er godkjent helst uten anmerkninger før tiltredelse.

Ikke at jeg har noe å skjule men vil gjerne ha alt på plass før jeg eventuelt leverer en oppsigelse hos nåværende arbeidsgiver.

Hvordan fungerer dette? Hvor lang tid tar det? Hva skal de sjekke? 

Og ikke minst hva skal jeg si til min nåværende arbeidsgiver? De kommer jo til å kontakte de. Så må jo gi beskjed selv før det. Men som sagt vil ikke si opp før det er spikra.

Trives kjempe godt i min nåværende jobb og har ikke vært på aktiv let etter ny jobb. Men ble «headhuntet» og tilbudt denne jobben som gir meg flere muligheter en den jeg er i nå karrieremessig. Samt mere gunstige arbeidstider.

Hva er beste måten å manøvrere dette på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Smashhitz skrev (4 minutter siden):

Hei, har fått ett jobb tilbud der det står at tilbudet er gjeldene så lenge bakgrunnssjekk er godkjent helst uten anmerkninger før tiltredelse.

Ikke at jeg har noe å skjule men vil gjerne ha alt på plass før jeg eventuelt leverer en oppsigelse hos nåværende arbeidsgiver.

Hvordan fungerer dette? Hvor lang tid tar det? Hva skal de sjekke? 

Og ikke minst hva skal jeg si til min nåværende arbeidsgiver? De kommer jo til å kontakte de. Så må jo gi beskjed selv før det. Men som sagt vil ikke si opp før det er spikra.

Trives kjempe godt i min nåværende jobb og har ikke vært på aktiv let etter ny jobb. Men ble «headhuntet» og tilbudt denne jobben som gir meg flere muligheter en den jeg er i nå karrieremessig. Samt mere gunstige arbeidstider.

Hva er beste måten å manøvrere dette på?

Er det politiattest det er snakk om? Med mindre du har hatt trøbbel med politiet så er det helt greit. 

Skrevet

Det er trolig en bakgrunnsjekk ala Semac som sjekker at ID og utdanning er korrekt, og diverse kildesøk for å finne ut om du er en person med potensielle røde flagg

Skrevet (endret)

Hvor mye av vandelsattesten de kan sjekke avhenger av hvilken jobb, det er snakk om.

Er det snakk om en jobb i en barnehage, freks, saa maa de jo sjekke den delen, men de faar de ikke sjekke den, om det er en vanlig industrirelatert jobb, slik som jeg har forstaatt det.

Men om de sjekker det, eller det er du som er ansvarlig for aa fremskaffe disse papirene, er jeg ikke sikker paa. Tror det er deg og har du ikke faatt en slik forespoersel, saa kan du kanske gaa ut i fra, at det gjelder ikke vandelen.

Endret av Karltorbj

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...