Gå til innhold

Stemmer du for det beste for deg selv, eller for fellesskapet?

Stemmer du for det beste for deg selv, eller det beste for fellesskapet?  

46 stemmer

1. 1. Stemmer du for det beste for deg selv, eller det beste for fellesskapet?

• Meg selv
      12
    • Fellesskapet
      34

Anbefalte innlegg

Skrevet
Boing_80 skrev (1 time siden):

Jeg tok den og synes Gerhardsen sa det så fint.

"Jeg var slettes ikke frekk mot damen i blomsterbutikken. Jeg bare spurte; har du no' fresia?"

"Jeg tror Gud er lei av å bli trodd på"

"Det er først når du slutter å riste i bommen, du finner veien videre"

- Karsten Isachsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Martelè skrev (Akkurat nå):

"Jeg var slettes ikke frekk mot damen i blomsterbutikken. Jeg bare spurte; har du no' fresia?"

"Jeg tror Gud er lei av å bli trodd på"

"Det er først når du slutter å riste i bommen, du finner veien videre"

- Karsten Isachsen

Poesi er bra på en fredagskveld.

Skrevet
trn100 skrev (1 time siden):

Av og til, faktisk ganske ofte, er det omvendt! 😉

Først, mens man har dårlig råd nyter man av felleskapets goder, og hvis man kommer seg over det mister man ofte lysten til å dele...

Paul Chaffey – Wikipedia

Men, nå har jo ikke noen av stortingspartiene vedtatt å f.eks. legge ned skolene eller offentlige sykehus, eller noe av det andre man typisk nyter godt av som umyndig. Ei heller stoppe bygge og vedlikeholde veier, eller noe annet. Samtidig, når du er elev er du også prisgitt den utdanningspolitikken som føres, og for de av oss som tok skolen i letteste laget, hadde vi vært mye bedre tjent med en skole styrt etter blåblå prinsipper enn noen som syns det er grusomt urettferdig og må utjevnes at noen snorker seg til seksere. Der det fornuftige kanskje ville vært å fordele ressursene til spesialtilbud mer jevnt mellom elever som sliter "nedover" og elever som sliter "oppover". Samtidig har jeg jo hatt dagpenger etter Covid, og da regner jeg med jeg kunne fått mer med Rødt og SV sin politikk, siden de hiver penger etter "de uheldige" mer enn andre partier, men da var jeg jo forlengst ute av utjevningsmaskineriet kalt Offentlig Skole.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...