Gå til innhold

Høyre-FRP tapte valget, en katastrofe avverget.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Krig og fred skrev (5 minutter siden):

Har det vært tråder her om NRK? 

Du snakker om propeganda, løgner og når man presenterer med eksempel at også venstresiden i Norge er flinke med dette så prøver du å endre fokus bort fra at din ideologi også synder.

Krig og fred skrev (7 minutter siden):

Da er det morsomt at du kommer med et rent oppgulp av tom retorikk

Fakta er at om staten kjøper ledig kapasitet fra private sykehus og gir meg operasjon, så betaler felleskapet for velferd. Du kaller dette nok ikke velferd siden man ikke står i offentlig helsekø i en hverdag som prioriterer helsekø over behandling. Kall gjerne vanlige folks motgang for tom retorikk, men det endrer ikke på hva som setter et trengende menneske i fokus.

Krig og fred skrev (9 minutter siden):

hva du kommer med er en parallell virkelighet som man må være høyreideolog for å tro på.  Du bør heller stille spørsmål ved hvorfor ting er som de er, og nei, ikke kom med "det private drifter mer effektivt".

Du skyter spurv med kanon og ilegger ekstra tema inn i kommentar. Jeg snakket ikke om effektivt drivt. Siden du trenger hjelp med å lese hva jeg skrev omhandler min kommentar at er det ledig kapasitet andre steder enn det offentlige, så må vi sende trengende mennesker dit på statens regning. Dette er ikke parallell virkelighet, dette er en velferdsinskrenking venstresiden innførte for 4 år tilbake. Dette er pga. du ønsker ideologi forran trengende og syke mennesker, og det vil jeg gjerne fremheve som å leve i en parallell virkelighet at man er motstander av velferd.

Krig og fred skrev (11 minutter siden):

Velferdsstaten er under press fordi det finnes mektige aktører som ønsker å drepe velferdsstaten. I dag skylder dere på innvandrere og de som er syke, men bak all dommedags profetien ligger det eldgammel ideologi. 

Sitat

Her må du gjerne utdype med noe reelt underlag fra Norge. Ettersom ingen av partiene på stortinget ønsker USA og dens system må du faktisk vise til noe som vi kan diskutere her. Per nå har din kommentar ingen substans, dvs. det er ingen angrep og ingen behov for tilsvar heller

Krig og fred skrev (13 minutter siden):

Du har allerede fortalt denne historien, og jeg har sagt mitt. Fint at det ordnet seg for deg. 

Korrekt. FOrdi du lager to tråder med samme tema, så svarer jeg likt begge steder.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
skaftetryne32 skrev (4 timer siden):

Her👇 Hvem ellers siktes det til om ikke @Krig og fred som sier at hen stemte AP? Hva ellers insinueres det her? 

Dessverre blitt en vanlig taktikk her på forumet å stemple meningsmotstandere som venstreradikale, enten de er det eller ikke, stort sett ikke. 

Nå begynner du å gjette også. Siden Krig og Fred ikke kan sitere dette, kan du få et forsøk også. At han stemmer AP kom først etter gjenntatte spørsmål fra meg, mange poster etter det opprinnelige innlegget det refereres til. Jeg tror Krig og Fred er ferdig med dette nå, men siden du vil starte denne opp på ny så siter der hvor det sies at AP er venstreradikal, så setter vi strek.

Slutt å gjette, men kom med sitatet.

• Liker 3
Skrevet
1 minute ago, ole_marius said:

Du snakker om propeganda, løgner og når man presenterer med eksempel at også venstresiden i Norge er flinke med dette så prøver du å endre fokus bort fra at din ideologi også synder.

Jeg vet godt hva jeg snakker om. Ikke vær uærlig. 

"Det har vært flere tråder, som har vært ren borgerlig propaganda"

Jeg ber deg derfor vise til tråder om at NRK vil bli dyrere med FRP.

Fakta er at om staten kjøper ledig kapasitet fra private sykehus og gir meg operasjon, så betaler felleskapet for velferd.

Her kommer du ikke med noe nytt. Men som jeg har forsøkt å forklare for deg tidligere, dette er nødvendig da helsevesenet har blitt uthulet gjennom mange år. I tillegg så er det slik at når man benytter seg av denne type ordning, så overfører man rikdom fra skattebetalerne, til privat sektor. Det er sosialisme for de rike. 

Det er helt greit at noen vil kjøpe private helsetjenester for egne penger, det er noe helt annet når skattebetalerne tar regningen, samtidig som offentlige sykehus har store behov som ikke dekkes fordi stortinget har inbillet seg om at det er lurt å spare penger der det faktisk trengs å brukes. 

Du skyter spurv med kanon og ilegger ekstra tema inn i kommentar. Jeg snakket ikke om effektivt drivt. Siden du trenger hjelp med å lese hva jeg skrev

Jeg har aldri sagt at du snakket om effektiv drift. Jeg skrev "og nei, ikke kom med". Jeg trenger ikke hjelp til å lese hva du skrev, eller hva du skriver. Jeg har lest alt før, og jeg har hørt alt før. Jeg skrev "ikke kom med", fordi du er forutsigbar. Du kommer ikke med noe nytt, annet enn en tankegang som nådde klimaks på 2000 tallet.  

Her må du gjerne utdype med noe reelt underlag fra Norge. Ettersom ingen av partiene på stortinget ønsker USA og dens system må du faktisk vise til noe som vi kan diskutere her. Per nå har din kommentar ingen substans, dvs. det er ingen angrep og ingen behov for tilsvar heller

Det er klart det ikke er noen som ønsker en blåkopi av USA med skoleskyting og diabetes, hvem vil nå det unntatt kanskje MAGA fraksjoner innad i FRP. Men "trickle down" economics (som er amerikansk, og som fører til katastrofe) utgjør Høyres ideologi. Og de av oss som har levd noen tiår (jeg hater å bruke dette argumentet) har sett hvordan det politiske landskapet har forandret seg de siste 20-30 årene. NHO lederen sa for et par år siden at han ville privatisere mer av helsevesenet, og jobber for en privatisering, noe som tidligere hadde vært politisk selvmord. 

• Liker 2
Skrevet
12 minutes ago, gurka said:

Nå begynner du å gjette også. Siden Krig og Fred ikke kan sitere dette, kan du få et forsøk også.

Du er unødvendig kverulant, og ikke så smart som du tror du er. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
Krig og fred skrev (3 minutter siden):

Du er unødvendig kverulant, og ikke så smart som du tror du er. 

Går til personangrep istedenfor å sitere, du sier jeg virker lite smart...

Edit: Jeg kverulerer ikke, du svarer bare aldri med et sitat som kan underbygge påstanden din.

Endret av gurka
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
gurka skrev (11 minutter siden):

Nå begynner du å gjette også. Siden Krig og Fred ikke kan sitere dette, kan du få et forsøk også. At han stemmer AP kom først etter gjenntatte spørsmål fra meg,

Nei jeg gjetter ikke, jeg bare gjentar det som sies @Krig og fred er stemplet som venstreradikal, er en som stemmer AP ansett som venstreradikal i dine øyne? Om nei, da tar vel den som deler ut sånne merkelapper feil. 

gurka skrev (14 minutter siden):

men siden du vil starte denne opp på ny så siter der hvor det sies at AP er venstreradikal, så setter vi strek.

Man trenger bare å lese det som ble skrevet for å forstå antydningen, problemet ligger med denne personene som stempler meningsmotstandere i stedet for å bruke et argument, å kverulere på dette blir bare sært. 

• Liker 5
Skrevet
skaftetryne32 skrev (Akkurat nå):

Nei jeg gjetter ikke, jeg bare gjentar det som sies @Krig og fred er stemplet som venstreradikal, er en som stemmer AP ansett som venstreradikal i dine øyne? Om nei, da tar vel den som deler ut sånne merkelapper feil. 

Man trenger bare å lese det som ble skrevet for å forstå antydningen, problemet ligger med denne personene som stempler meningsmotstandere i stedet for å bruke et argument, å kverulere på dette blir bare sært. 

Kom med sitatet. Dere snakker rundt grøten og gjetter gang på gang.

• Liker 4
Skrevet
gurka skrev (Akkurat nå):

Kom med sitatet. Dere snakker rundt grøten og gjetter gang på gang.

Nei det er ikke gjetting, det er leseforståelse, så nå er du som gjetter at jeg gjetter, det gjør jeg ikke. 

• Liker 5
Skrevet
4 minutes ago, freedomseeker said:

verdens mest radikale masseinnvandringspolitikk 

Så var det dette med fakta da. Fakta spiller vel ingen rolle i din virkelighet, gjør det vel? 

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
skaftetryne32 skrev (5 minutter siden):

Nei det er ikke gjetting, det er leseforståelse, så nå er du som gjetter at jeg gjetter, det gjør jeg ikke. 

Nytt personangrep, ingen vet fortsatt hvor AP = radikalvenstre kommer fra. Da setter vi strek på nytt.

Endret av gurka
Justert venstreradikal til radikalvenstre, som krig og fred skrev
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
gurka skrev (Akkurat nå):

Nytt personangrep, ingen vet fortsatt hvor AP = venstreradikal kommer fra. Da setter vi strek på nytt.

Personangrep, fra meg? Fordi jeg sier det er du som gjetter etter at du har gjort det samme selv i en lang rekke innlegg her? 

Kverulering er ikke det samme som diskusjon, og det er alt du driver med akkurat nå, kverulerer heller enn å faktisk diskutere saken. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
skaftetryne32 skrev (Akkurat nå):

Personangrep, fra meg? Fordi jeg sier det er du som gjetter etter at du har gjort det samme selv i en lang rekke innlegg her? 

Kverulering er ikke det samme som diskusjon, og det er alt du driver med akkurat nå, kverulerer heller enn å faktisk diskutere saken. 

Du sier jeg mangler leseforståelse.

Så nå må du sitere hvor Kone har skrevet at AP = radikalvenstre. Hvis ikke kan du slutte med kveruleringen din. Dette blir for dumt og dere har etter 4 sider ennå ikke klart å sitere dette.

• Liker 4
Skrevet
gurka skrev (17 minutter siden):

Du sier jeg mangler leseforståelse.

Nei jeg gjør ikke det, det er en stråmann, det er litt morsomt at du er så bombastisk på at noe ikke ble sagt, og 4 minutter etterpå konstruerer du en stråmann om meg.

gurka skrev (20 minutter siden):

Så nå må du sitere hvor Kone har skrevet at AP = radikalvenstre.

Dette er blitt forklart for deg flere ganger nå, jeg kan ikke hjelpe deg noe videre, resten er opp til deg.

gurka skrev (22 minutter siden):

Hvis ikke kan du slutte med kveruleringen din. Dette blir for dumt og dere har etter 4 sider ennå ikke klart å sitere dette.

Jeg har ikke kverulert, jeg stilte deg oppfølgingsspørsmål som du har ignorert bare for å gjenta det samme du har gjentatt i en god del innlegg over, med andre ord kverulering, og du deltar dermed heller ikke i debatten, svar på spørsmålet. 

• Liker 5
Skrevet
skaftetryne32 skrev (14 minutter siden):

Nei jeg gjør ikke det, det er en stråmann, det er litt morsomt at du er så bombastisk på at noe ikke ble sagt, og 4 minutter etterpå konstruerer du en stråmann om meg.

Dette er blitt forklart for deg flere ganger nå, jeg kan ikke hjelpe deg noe videre, resten er opp til deg.

Jeg har ikke kverulert, jeg stilte deg oppfølgingsspørsmål som du har ignorert bare for å gjenta det samme du har gjentatt i en god del innlegg over, med andre ord kverulering, og du deltar dermed heller ikke i debatten, svar på spørsmålet. 

Er du seriøs nå?

Du skriver at det har med leseforståelse å gjøre.

Du begynner å stille meg spørsmål. Det har jo ingenting med saken å gjøre. Jeg har ikke sagt eller ment noe om radikalvenstre, og har ingen meninger rundt det. Skjerpings.

Kommer det flere spørsmål og mer kverulering fra dere nå, uten at dere klarer å finne bevis eller sitat, så spør jeg Kone selv hva han mente. Da blir det forhåpentligvis endelig slutt.

Ganske frekt å påstå at jeg driver med stråmenn når dere ikke klarer å sitere at han har sagt det dere sier.

• Liker 3
Skrevet
Krig og fred skrev (47 minutter siden):

Så var det dette med fakta da. Fakta spiller vel ingen rolle i din virkelighet, gjør det vel? 

Finnes det andre eksempler enn Norge på land som gir permanent oppholdstillatelse til personer som er mistenkt for å ha gitt uriktige opplysninger i asylsøknaden, med henvisning til kapasitetsmangel i utlendingsforvaltningen?

Er det andre land som innvilger permanent opphold til personer fra trygge land, med den begrunnelse at de har barn?

Er det andre land som gir permanent oppholdstillatelse til personer som har begått alvorlig eller gjentatt kriminalitet?

Hvor mange land utenfor EØS-området har en praksis der man ikke vektlegger kvalifikasjoner eller samfunnets behov? Til sammenligning har flere/de fleste EØS-land  langt strengere krav til statsborgerskap for denne gruppen enn det vi har.

Perspektivmeldingen viser at en flyktning i gjennomsnitt koster staten omtrent 20 millioner kroner mer i utgifter enn det vedkommende bidrar med i skatter og avgifter gjennom hele livet. Og dette tallet tar ikke engang hensyn til indirekte konsekvenser som økte boligpriser eller lønnspress for arbeidstakere med lavere utdanning.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
gurka skrev (9 minutter siden):

Du skriver at det har med leseforståelse å gjøre.

Du lager stråmann igjen. 

La meg sitere deg.

gurka skrev (1 time siden):

Kom med sitatet.

gurka skrev (11 minutter siden):

Ganske frekt å påstå at jeg driver med stråmenn når dere ikke klarer å sitere at han har sagt det dere sier.

Det er ikke frekt, når det er akkurat hva du gjør, det er ikke mitt problem om du skulle bli krenket av den sannheten. Det jeg sier at min egen leseforståelse gjør at jeg er i stand til å forstå ord å setninger, deres betydning, og deres antydning, det er leseforståelse, ikke på noe punkt sier jeg at du ikke har det, jeg sier at jeg brukte min egen for å forstå hva som ble skrevet, jeg er åpenbart ikke den eneste som forsto det på det viset.  Er du uenig så kan du godt argumentere i mot mine argumenter, det er ikke verre enn det. 

• Liker 3
Skrevet
Kone skrev (På 9.9.2025 den 15.00):

Er det ikke allerede 2 tråder hvor man kan poste dette? 

Eller er radikalvenstre nå så gira etter "seier", at de ikke klarer å dy seg?

Hei Kone,

Det er to som prøver å tillegne deg meninger utover det som står i innlegget ditt.

AP er ikke nevnt i eller før innlegget ditt.

Kan du bekrefte om dette stemmer(sitat Krig og Fred):

Sitat

Når AP er «radikalvenstre». Jeg ville bare sitere dette for fremtidige referanser.

• Liker 3
Skrevet
skaftetryne32 skrev (6 minutter siden):

Du lager stråmann igjen. 

La meg sitere deg.

Det er ikke frekt, når det er akkurat hva du gjør, det er ikke mitt problem om du skulle bli krenket av den sannheten. Det jeg sier at min egen leseforståelse gjør at jeg er i stand til å forstå ord å setninger, deres betydning, og deres antydning, det er leseforståelse, ikke på noe punkt sier jeg at du ikke har det, jeg sier at jeg brukte min egen for å forstå hva som ble skrevet, jeg er åpenbart ikke den eneste som forsto det på det viset.  Er du uenig så kan du godt argumentere i mot mine argumenter, det er ikke verre enn det. 

Jeg svarer deg ikke mer da du bytter tema til stadighet. Nå får vi vente til Kone svarer. Han har fasiten.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...