DIYDari Skrevet 27. august Skrevet 27. august Hvordan er egentlig praksisen / jussen rundt dette egentlig. Jeg har selv jobbet noen år som håndverker, men ødela jeg noe ( skjedde 2 ganger) så tok jo selskapet hele regningen på alt det inkluderte. Men ja, er jo 10 år siden den gang. Har nytt kjøkken som bygges i disse dager, snekkeren hadde kun 1 liten jobb på 2-3 timer. Komme å montere benkeplater, og skjære ut hull til vask og platetopp. Han klarte så å knekke ene benkeplata ved et uhell. Han sier så at han skal betale for ny benkeplate og fikse det ( 1200kr) Men så får vi regningen hvor han da krever 3 timer kjøring for henting av denne benkeplate ( Han dro midt i en rushperiode, tok lunsj samtidig og kom tilbake) som tilsvarer 3600kr Hvis dette er "normen" så tjener man jo på å ødelegge billige varer og skjuler det hele ved å tilby å fikse det. Så ja, noen som har erfaring på dette.. Har selvfølgelig klaget til selskapet, men første svar var bare " Du kunne hentet varen selv" ( Som er sant nok det, men han snekkeren beklaget seg og fikk det til å høres ut som at siden han ødelegger så fikser han opp i det også i sin helhet )
Herr Brun Skrevet 27. august Skrevet 27. august Håndverkeren kan selvfølgelig ikke kreve betalt for å rette opp i sitt eget mangelfulle arbeid. Dette er regulert i håndverkertjenesteloven § 24 (4). Annet punktum her kan ved første øyenkast være litt vanskelig å få grep om, men kommer klart ikke til anvendelse her. (Det er ikke snakk om betaling som ville måtte utføres også om arbeidet ikke var mangelfullt i første omgang). 2 1
wampster Skrevet 27. august Skrevet 27. august DIYDari skrev (16 minutter siden): Hvordan er egentlig praksisen / jussen rundt dette egentlig. Jeg har selv jobbet noen år som håndverker, men ødela jeg noe ( skjedde 2 ganger) så tok jo selskapet hele regningen på alt det inkluderte. Men ja, er jo 10 år siden den gang. Har nytt kjøkken som bygges i disse dager, snekkeren hadde kun 1 liten jobb på 2-3 timer. Komme å montere benkeplater, og skjære ut hull til vask og platetopp. Han klarte så å knekke ene benkeplata ved et uhell. Han sier så at han skal betale for ny benkeplate og fikse det ( 1200kr) Men så får vi regningen hvor han da krever 3 timer kjøring for henting av denne benkeplate ( Han dro midt i en rushperiode, tok lunsj samtidig og kom tilbake) som tilsvarer 3600kr Hvis dette er "normen" så tjener man jo på å ødelegge billige varer og skjuler det hele ved å tilby å fikse det. Så ja, noen som har erfaring på dette.. Har selvfølgelig klaget til selskapet, men første svar var bare " Du kunne hentet varen selv" ( Som er sant nok det, men han snekkeren beklaget seg og fikk det til å høres ut som at siden han ødelegger så fikser han opp i det også i sin helhet ) Ikke betal et eneste øre for at de retter opp i skader og feil de selv er skyld i. Om han/selskapet hadde brukt 12 timer på å få tak i ny benkeplate har det ingenting med deg å gjøre. NB!! Jeg ville i tillegg gått nøye over alt arbeid de har gjort før du betaler sluttoppgjør. 2
MrL Skrevet 27. august Skrevet 27. august "Kunne hentet selv faktisk" Da skulle du vil i praksis sendt 3600,- kr i faktura til dem da for bruk av din tid. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå