Duriello Skrevet søndag kl 14:59 Skrevet søndag kl 14:59 kremt skrev (2 timer siden): Bane Nor bygger krysningsspor i et område kjent for kvikkleire. For under 10 år siden ble det bygd ny veg her der de tok stor hensyn til dette. Nå kjørte de bare på med tusenvis av tonn masser, borerigger etc. Hele dritten raste. Direktør fra Bane Nor uttalte i Dagsrevyen og sa det var "altfor tidlig å konkludere med hva årsaken var". Dette ble gjentatt flere ganger. Det er aldri noen som tar ansvar for noe som helst, typisk drift av staten Norge, milliardsprekker overalt. Virkelig genialt å bygge krysningsspor akkurat der. Landet delt i 2 både E6 og jernbane, trolig flere måneder. Skjul innhold Kjørte forbi der 2-3 minutter før raset. Bra jeg ikke tok den tissepausen jeg følte jeg trengte.😶 1
kremt Skrevet søndag kl 15:03 Skrevet søndag kl 15:03 Skremmende. Syns det har vært mye sånn de siste årene, nesten 1 gang i året omtrent der landet blir delt i to noen dager? Men her blir det trolig et par måneder.... 1
Duriello Skrevet søndag kl 15:11 Skrevet søndag kl 15:11 kremt skrev (3 minutter siden): Skremmende. Syns det har vært mye sånn de siste årene, nesten 1 gang i året omtrent der landet blir delt i to noen dager? Men her blir det trolig et par måneder.... Jepp. Forresten, du skrev at det er under 10 år siden at det ble bygd ny vei der, er du sikker på det? Det føles som at det er lengre siden veien ble lagt i ny trase der. 🤔 Prøvde å google men fant ikke annet en det de holder på med i vuddudalen. 🤷 (ikke for å pirke, sikkert bare husken min som er helt på trynet)
50z Skrevet søndag kl 15:35 Skrevet søndag kl 15:35 kremt skrev (2 timer siden): Bane Nor bygger krysningsspor i et område kjent for kvikkleire. For under 10 år siden ble det bygd ny veg her der de tok stor hensyn til dette. Nå kjørte de bare på med tusenvis av tonn masser, borerigger etc. Hele dritten raste. Direktør fra Bane Nor uttalte i Dagsrevyen og sa det var "altfor tidlig å konkludere med hva årsaken var". Dette ble gjentatt flere ganger. Det er aldri noen som tar ansvar for noe som helst, typisk drift av staten Norge, milliardsprekker overalt. Virkelig genialt å bygge krysningsspor akkurat der. Landet delt i 2 både E6 og jernbane, trolig flere måneder. Vis skjult innhold Godt peoeng. Ronglan Stasjon er jo rett bortenfor, en kan jo lure på hvorfor de ikke bare forlenget krysnings sporet der? noen som har info ? https://www.banenor.no/prosjekter/alle-prosjekter/kapasitetsokende-tiltak-pa-tronderbanen/ ser ut som det tiligere har hvert et gammelt islager med sidespor her også, rett syd for ras stedet ? https://kart.finn.no/?lng=11.08907&lat=63.65231&zoom=17&mapType=historicalm-Stjordal-Frosta-Levanger-1955 1
kremt Skrevet søndag kl 15:42 Skrevet søndag kl 15:42 24 minutes ago, Duriello said: under 10 år siden at det ble bygd ny vei der, er du sikker på det? Det føles som at det er lengre siden veien ble lagt i ny trase der Faktisk litt mindre Quote Hoffmann var byggeleder da E6 mellom Ronglan og Vassmarka ble bygget ut i 2018 E6 byggeleder ikke overrasket over ras Mange eksempler på at de totalt har oversett lokalkjente i området som har bodd der hele livet og kjenner litt til grunnforhold osv. Her sitter de på et direktørkontor i Oslo og bestemmer hvordan det skal være på et sted de aldri har sett eller vet hvor er? 1
joandreas Skrevet søndag kl 15:42 Skrevet søndag kl 15:42 For delt eierskap til det. om så problemet er tilstand på både tog og skinnegang. https://www.nrk.no/sorlandet/fortsatt-avlyst-pa-sorlandsbanen-1.17517560 3
Duriello Skrevet søndag kl 15:48 Skrevet søndag kl 15:48 (endret) kremt skrev (39 minutter siden): Faktisk litt mindre E6 byggeleder ikke overrasket over ras Mange eksempler på at de totalt har oversett lokalkjente i området som har bodd der hele livet og kjenner litt til grunnforhold osv. Her sitter de på et direktørkontor i Oslo og bestemmer hvordan det skal være på et sted de aldri har sett eller vet hvor er? Uansett godt at de som bygget veien tok det litt mer seriøst en Bane Nor... 🙄 Fjernet tekst, her er det eneste jeg fant. Da fra overgang fra veien som står listet som gamle e6 til ny trase. 'Det var ikke et bytte fra en gammel til en ny E6 i Ronglan, men heller at en ny strekning av den eksisterende E6 ble åpnet i 2005. Den gamle E6-strekningen fortsatte å eksistere parallelt med den nye i en overgangsperiode frem til all trafikk ble dirigert over den nye veien ved åpningen.' Google ai Edit* 2 Beklager sitering av deg her, jeg måtte finne ut av dette å da tok jeg utgangspunkt i posten din. 😁 "Nye e6" var ferdig i 2005, før det gikk den gjennom Ronglan, arbeidet i 2018 så la de til rekkverk mellom kjørebanene, og fjernet rasteplass ett par hundre meter fra rasstedet. Endret søndag kl 16:24 av Duriello
Gouldfan Skrevet søndag kl 16:07 Skrevet søndag kl 16:07 (endret) Lagabøter skrev (På 23.8.2025 den 20.57): Kanskje off-topic på trafikk, men fant ikke noe annet sted. Det er tidvis kaos her på berget, når man plutselig fant ut (virker det som) i nyere tid, at det kanskje var lurt med vedlikehold av 100 år gamle skinner. Men selv nye skinner må jo jevnlig vedlikeholdes, og i f.eks. i et land som Japan, hvor samferdselsministeren begår selvmord i skam bare tog er fem sekunder forsinka, må man vel også stenge av linjer for å vedlikeholde, eller har de noen triks som vi kan ta lærdom av?. Regner ikke med at etterslepet er så stort, eller at det bruker parafindrevet signalsnalegg fra 1896 som vi bruker her, så de må stenge hovedstasjonen i Tokyo et 2 måneder hver sommer.... ,men .. ja dere skjønner. Sverige har helt rævva jernbane spesielt fra Strømstad til Gøteborg, de driver å har service på den nå og er ikke åpen før April... Humpetitten og mjølkeruta til Alf Prøysen var bedre... Og buss er mye bedre. Norge sine er rene luksus i forhold. Endret søndag kl 16:07 av Gouldfan
joandreas Skrevet søndag kl 16:36 Skrevet søndag kl 16:36 Ta et kurs i geografi og befolkning før man trekker en konklusjon. Er å sammenligne Norske og Svenske veier uten å ta terreng i beregning. https://openrailwaymap.org/
koots Skrevet mandag kl 06:39 Skrevet mandag kl 06:39 Gouldfan skrev (14 timer siden): Sverige har helt rævva jernbane spesielt fra Strømstad til Gøteborg, de driver å har service på den nå og er ikke åpen før April... Humpetitten og mjølkeruta til Alf Prøysen var bedre... Og buss er mye bedre. Norge sine er rene luksus i forhold. Nå er Strømstad - Gøteborg en relativt irrelevant del av det svenske jernbanenettet
Gouldfan Skrevet mandag kl 07:14 Skrevet mandag kl 07:14 koots skrev (24 minutter siden): Nå er Strømstad - Gøteborg en relativt irrelevant del av det svenske jernbanenettet Er noen byer mellom der også da... Uddevalla feks..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå