Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fastleger som er farlige med resept blokka og feil diagnoser.

Anbefalte innlegg

Skrevet
aklla skrev (2 timer siden):

Bare av ren nysgjerrighet, hvor mange hundre smertepasienter har du behandlet i år?

Veldig betryggende å lese at forumet har så mange bra eksperter på dette fagområdet!  Det bør være tydelig at ekspertise mangler over alt, noe som i grunnen er skremmende.
Jeg håper dere som kan dette er så heldige at dere kan bruke kunnskapen og at dere har en god jobb med mange pasienter dere kan hjelpe. Det fortjener alle pasientene som lider og har problemer med forståelse fra sine ignorante leger! 

Jeg for min del har mer enn nok med egene leger som mener at de klarer å snu om på alt av tidligere erfaringer og kunnskaper.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Trulss skrev (1 time siden):

Om dette hadde vært så enkelt så ville vel knapt noen gått på smertelindrende?

Det er overhode ikke enkelt, det er ofte en gåte å finne mekanismene som utløser dette. I enkelte tilfeller er dette også en konsekvens av manglende tilgjengelig kompetanse, når det er sagt så har jeg full forståelse for at mange må gå på smertelindrende.

Skrevet
On 8/14/2025 at 7:14 PM, Powertrainer said:

De uttaler seg om ting de ikke har tilstrekkelig peiling på og det er en reel problemstilling i helsevesenet. Personlig synes jeg det er for lite fokus på denne problemstillingen, det er mer den holdningen at "legen vet det meste". Dessverre er det tilfeller der folk stoler blindt på legen og er for lite kritiske, og ikke anerkjenner hvor stort ansvar de egentlig har for egen helse. Når det gjelder henvisninger så har de heldigvis fjernet kravet om det for fysikalsk behandling og lignende.

Det er ikke bare leger som uttaler seg om ting de ikke kan. Det er også forumdeltakere som også har mange meninger uten kompetanse. Man står heldigvis helt fritt til om man vil gå til legen eller ikke, det finnes jo mange alternative behandlere. Personlig går jeg utelukkende til lege ved medisinske problemstillinger, f eks undersøkelse av hjertet, fjerning av føflekk, behandling for infeksjon etc. Jeg har ikke klart å få noen god hjelp noen som helst annet sted for dette enn hos legen, og jeg er veldig fornøyd. Jeg hadde tidligere ryggproblemer - gikk til kiropraktor, fysio, over lang tid. Det ble stukket nåler, ultralydmassasje, og massevis av meningen uten noen som helst bedring, jeg ble bare sår av all behandlingen. Skuffende dårlig behandling av profesjoner som utelukkende driver med dette.

Skrevet
AnnonymG skrev (3 minutter siden):

Det er ikke bare leger som uttaler seg om ting de ikke kan. Det er også forumdeltakere som også har mange meninger uten kompetanse. Man står heldigvis helt fritt til om man vil gå til legen eller ikke, det finnes jo mange alternative behandlere. Personlig går jeg utelukkende til lege ved medisinske problemstillinger, f eks undersøkelse av hjertet, fjerning av føflekk, behandling for infeksjon etc. Jeg har ikke klart å få noen god hjelp noen som helst annet sted for dette enn hos legen, og jeg er veldig fornøyd. Jeg hadde tidligere ryggproblemer - gikk til kiropraktor, fysio, over lang tid. Det ble stukket nåler, ultralydmassasje, og massevis av meningen uten noen som helst bedring, jeg ble bare sår av all behandlingen. Skuffende dårlig behandling av profesjoner som utelukkende driver med dette.

Det gjør jeg også og er stort sett strålende fornøyd. Nå var det i utgangspunktet ryggproblemer det var snakk om og der er ikke legen førstevalget å ta tips fra. Som jeg tidligere har nevnt så er det langt mellom gode behandlere innen fysioterapi og kiropraktikk og de bør helst ha videreutdanning innen biomekanikk får å kunne behandle skiveproblematikk i ryggsøylen på en god måte. Som jeg også tidligere har nevnt i tråden så er passive behandlingsformer(som du nevner her) i beste fall kun symptombehandling. Når det er sagt så har jeg selv vært til elendige fysioterapauter som har foreslått aktive øvelser som har forverret tilstanden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...