Gå til innhold

Battlefield 6 styrer unna fargerike kostymer til fordel for realisme

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk! Har et håp om at de lærte av den overveldende mottagelsen "jalla-revealen" til BF V fikk og at de faktisk prøver å legge seg på samme nivå som BF3/4. 

For øvrig nysgjerrig på PR-strategien deres. Så langt virker det som de her gjør en innsats for å appellere til gamle fans og ta avstand fra en del av utviklingen i lignende (og tidligere) spill. Det tror jeg kan være en smart tilnærming.

Skrevet (endret)

De siste ukene har folk fått for seg at BF er Arma eller squad. Bare fordi du ikke løper rundt i en rosa tutu er ikke spillet realistisk. BF er et spill der du kan hoppe ut av et jagerfly skyte en rakett, før du lander inn i jagerflyet ditt igjen. Alle har evig bruke fallskjerm for å hoppe av bygninger og man løper i ca 40kmt. 

Noen kammo farga bukser gjør ikke spillet realistisk. At man har gull våpen og American dad saker. Gjør kanskje urealismen mer opplagt. Men den har alltid hvert der I BF og COD.

Endret av Gunfreak
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Gunfreak skrev (2 timer siden):

De siste ukene har folk fått for seg at BF er Arma eller squad. Bare fordi du ikke løper rundt i en rosa tutu er ikke spillet realistisk. BF er et spill der du kan hoppe ut av et jagerfly skyte en rakett, før du lander inn i jagerflyet ditt igjen. Alle har evig bruke fallskjerm for å hoppe av bygninger og man løper i ca 40kmt. 

Noen kammo farga bukser gjør ikke spillet realistisk. At man har gull våpen og American dad saker. Gjør kanskje urealismen mer opplagt. Men den har alltid hvert der I BF og COD.

Hvor er det du ser dette? Jeg kan ikke komme på å ha sett noen påstå noe som ligner, men jeg tror likevel en del av oss setter pris på om spillet vektlegger autentisitet. 

Skrevet
2 minutes ago, herzeleid said:

Hvor er det du ser dette? Jeg kan ikke komme på å ha sett noen påstå noe som ligner, men jeg tror likevel en del av oss setter pris på om spillet vektlegger autentisitet. 

Når "alle" sier at de er glade for realismen i BF mot COD.

Realisme betyr realisme, BF er ikke realistisk og har aldri hvert det. BF er ikke noe mer realistisk enn COD, de er begge like arcade, men vektlegger forskjellige aspekter ved dette. 

Alle våpen i begge spill er laget for balansens skyld, klasser, kjøretøy osv er alt laget for balanse og gameplay, aldri har noen av de som har laget BF eller COD sagt, oh vi må gjøre dette våpenet realisitsk. Aldri skjedd, våpene er bare skins som ser kule ut, og har ingen likheter med de virkelige våpene som har inspirert dem. Lyder er feil, skuddtakt er ofte feil, du kunne like gjerne bruke 3d modeller fra Mass Effekt spillene og det ville hvert det samme. 

Hele spillet kunne hvert satt på mars med grønne romvesen, og gameplay ville hvert helt likt, det er bare skinns og 3d modeller som gjør at spillet virker noe jordbasert. Gameplay har null connection med den virkelige verden.

Dette har ikke noe med spillets kvaliteter å gjøre, men det er helt klart noen som driver en kampanje online der de prøver å si at BF er realistisk, men COD er ikke realistisk. COD er sånn COD alltid har hvert, men nå har de gull våpen og rare drakter, gameplay er helt likt. Samme med BF, BF har alltid hvert battlefield, noen av spillene er bedre gameplay messig, men fra første spill der du krasjer flyet ditt inn i en fientlig tank, mens du hopper ut og så plaffer rundt deg med MG. Så har det hvert det grunnelengde gamplayet i BF, og det har aldri forandret seg. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Gunfreak skrev (12 minutter siden):

Når "alle" sier at de er glade for realismen i BF mot COD.

Realisme betyr realisme, BF er ikke realistisk og har aldri hvert det. BF er ikke noe mer realistisk enn COD, de er begge like arcade, men vektlegger forskjellige aspekter ved dette. 

Alle våpen i begge spill er laget for balansens skyld, klasser, kjøretøy osv er alt laget for balanse og gameplay, aldri har noen av de som har laget BF eller COD sagt, oh vi må gjøre dette våpenet realisitsk. Aldri skjedd, våpene er bare skins som ser kule ut, og har ingen likheter med de virkelige våpene som har inspirert dem. Lyder er feil, skuddtakt er ofte feil, du kunne like gjerne bruke 3d modeller fra Mass Effekt spillene og det ville hvert det samme. 

Hele spillet kunne hvert satt på mars med grønne romvesen, og gameplay ville hvert helt likt, det er bare skinns og 3d modeller som gjør at spillet virker noe jordbasert. Gameplay har null connection med den virkelige verden.

Dette har ikke noe med spillets kvaliteter å gjøre, men det er helt klart noen som driver en kampanje online der de prøver å si at BF er realistisk, men COD er ikke realistisk. COD er sånn COD alltid har hvert, men nå har de gull våpen og rare drakter, gameplay er helt likt. Samme med BF, BF har alltid hvert battlefield, noen av spillene er bedre gameplay messig, men fra første spill der du krasjer flyet ditt inn i en fientlig tank, mens du hopper ut og så plaffer rundt deg med MG. Så har det hvert det grunnelengde gamplayet i BF, og det har aldri forandret seg. 

Jeg tror man må skille mellom en realistisk/autentisk skildring på den ene siden, der det visuelle og lydbildet ligger nært mot virkeligheten, og realisme i betydningen at gameplayet nærmer seg simulator nivå. Battlefield har, med unntak av et par nyere innslag, vært ganske gode på førstnevnte (jeg vil påstå bedre enn spill som ARMA), men aldri forsøkt seg på sistnevnte.

Å blande dette sammen synes jeg egentlig fremstår som en litt pedantisk form for kverulering, og egentlig en form for stråmann.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
jeg spilte battlefield 6 jeg har spilt alle tidligere battlefield spill men det jeg ikke skjønner er hva er det som er nytt i dette spillet det virker som en copy paste av alle tidligere tittler hva da nye ødelegelsess mekanikker hva i all verden som om det er nytt da ser ingen grunn til og kjøpe dette bf spillet heller der invoasjon i spillene er like variert som COD serien bare ny skin pass for meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...