bzzlink Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Gamle (>5 år) rene fossilbiler holder seg nok bra i pris. Hybridene fra siste 5 år er jeg mer usikker på om holder seg godt. 2025 modeller av fossilhybrider klarer jeg ikke helt å se at kommer til å holde seg bra. Til det er de for dyre i forhold til bruksverdien tror jeg. Spesialbiler til over millionen som Landcruiser, AMG og M modeller osv. kan nok ha et marked. Men hvis du kjøper deg en BMW 225 til 750.000,- i morra, så ser jeg for meg at du får et bratt verditap? https://configure.bmw.no/no_NO/configure/U06/21EA/FKGNL,P0668,S01CB,S01DF,S01LS,S0230,S02PA,S02TF,S02VB,S02VC,S0302,S03MC,S0428,S0478,S0494,S04GN,S04T2,S04U8,S04U9,S0548,S05AV,S05DM,S0654,S06AE,S06AF,S06PA,S06S4,S0842,S0885,S08KA,S08R3,S08R9,S08TF,S08WN/SE000034
bzzlink Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Samme med å kjøpe seg en Volvo XC60 til godt over millionen. Og det er skrapa for utstyr og minste motor. Ser ikke helt for meg at det er lett å selge denne for 950.000 etter 2 år...
Elgen-Hansi Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) bzzlink skrev (8 timer siden): Samme med å kjøpe seg en Volvo XC60 til godt over millionen. Og det er skrapa for utstyr og minste motor. Ser ikke helt for meg at det er lett å selge denne for 950.000 etter 2 år... Absolutt! Kjøper man ekstremt dyr plugin nå, så må det være for å ha den en god del år. Ellers blir nok verditapet stort ja. Vil man ha drivstoff eller hybrid nå er det bedre å kjøpe brukt. Eksemplarer i god stand kan bli ettertraktet etterhvert når markedet begynner å gå tom for drivstoffbiler, og dermed få lite verditap. Endret 6 timer siden av Elgen-Hansi
Kjetil Lura Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden For de selger kun el biler, derfor toyota.. HVOR OFTE BØR JEG SKIFTE OLJE? Lexus kjøretøy som bruker 0w-20 syntetisk olje er godkjent for utvidede oljeskiftintervaller på 10 000 km/12 måneder. Du bør imidlertid jevnlig sjekke nivået på oljen og fylle på ved behov.
Kjetil Lura Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 21 hours ago, Dovreekspressen said: Ambisjonen er/var kun nullutslippsbiler fra 2025, og det har vi for alle praktiske formål klart. Stortinget som har bestemt? Tja, de som har bestemt er valgt inn av oss alle. EU forbyr salg av biler med utslipp f.o.m. 1/1 2035. Det er ikke langt dit. Får håpe du finner en løsning på lading. Ellers blir det tungvint i åra framover.. Ikke på de jeg stemmer på, de vil at du og jeg skal få velge hvilken bil vi kan kjøpe. Det grønne maset er jeg lei av, norge kan ikke redde verden aleine. Vi er bare 5,5 mill? Nå er ikke vi i eu, så?
Dovreekspressen Skrevet 45 minutter siden Skrevet 45 minutter siden Kjetil Lura skrev (3 timer siden): Ikke på de jeg stemmer på, de vil at du og jeg skal få velge hvilken bil vi kan kjøpe. Vel, de vinner ikke valget. Enda mindre kommer de til å endre målsettingen vekk fra nullutslipp. Elbilen har kommet for å bli, i likhet med internet og smarttelefoner. Get used to it! Kjetil Lura skrev (3 timer siden): Det grønne maset er jeg lei av, norge kan ikke redde verden aleine. Vi er bare 5,5 mill? Ingen kan redde verden alene. Verken du, jeg eller hvilken som helst av de andre 7 milliardene enkeltpersoner. Hvis det hjelper å se på kun 5,5 millioner om gangen, så kan vi jo bare se for oss inndelinger på 5,5 millioner. Dele verden i 1200 grupper med 5,5 millioner i hver. Problem solved. Kjetil Lura skrev (3 timer siden): Nå er ikke vi i eu, så? Noen mener EØS-avtalen er enda verre, at vi bare får tredd regler ned over hodet uten mulighet til å påvirke selv. Hvilke biler ser du for deg å kjøpe i framtida, etter at EU har lagt ned produksjonen av fossilbiler? Den siste forbrenningsmotoren fra f.eks Audi produseres om ca. 8,5 år fram i tid. Det blir snevert utvalg etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå