knopflerbruce Skrevet 31. august Skrevet 31. august Gjest b65d7...782 skrev (11 timer siden): Bare å se hvilken type mennesker denne gruppen har. Alle ser fit og pene ut. Hvis jeg hadde dratt dit med min lille fleskemage, så hadde de sett rart på meg. Anonymous poster hash: b65d7...782 Haha. Du mener å være "fit og pen" er å være snobbete? At rent fysiske egenskaper har vandret over i noe som tilhører holdningenes verden? Dessuten ser du jo småfeite folk i bildene også. Og folk som ikke er utpreget vakre, men helt vanlige, gjennomsnittlige folk. Se selv. Løpere brenner jævlig mye kalorier når de blir bitt av basillen, så de som har vært i gamet noen år er gjerne slanke. Ta det heller som inspirasjon. Nei, vi skal vel heller sile ut de som faktisk ble slanke av løping og vet å stelle/kle på seg. Litt på samme måte som vi skal prate oss ihjelp om hvor fint og flott det er å løpe saaaaakte for at ikke de som ikke klarer noe annet skal bli demotiverte når de som syns 12 km/t er tregt kommer til bordet. Folk er forskjellige, og mange som løper har også vært sofagriser - og har ikke noe imot at folk med dårligere fysikk enn dem selv blir med. De var der kanskje selv for noen år siden.
Gjest b65d7...782 Skrevet 31. august Skrevet 31. august knopflerbruce skrev (41 minutter siden): Haha. Du mener å være "fit og pen" er å være snobbete? At rent fysiske egenskaper har vandret over i noe som tilhører holdningenes verden? Dessuten ser du jo småfeite folk i bildene også. Og folk som ikke er utpreget vakre, men helt vanlige, gjennomsnittlige folk. Se selv. Løpere brenner jævlig mye kalorier når de blir bitt av basillen, så de som har vært i gamet noen år er gjerne slanke. Ta det heller som inspirasjon. Nei, vi skal vel heller sile ut de som faktisk ble slanke av løping og vet å stelle/kle på seg. Litt på samme måte som vi skal prate oss ihjelp om hvor fint og flott det er å løpe saaaaakte for at ikke de som ikke klarer noe annet skal bli demotiverte når de som syns 12 km/t er tregt kommer til bordet. Folk er forskjellige, og mange som løper har også vært sofagriser - og har ikke noe imot at folk med dårligere fysikk enn dem selv blir med. De var der kanskje selv for noen år siden. Okey, du har rett. Er ikke alle som er fisefine, men får et inntrykk av det. Kanskje vurderer jeg å ta en tur for å se hvilken reaksjon jeg får. Hvis det er med rare blikk og indirekte ''hold unna meg'' mentalitet, så dropper jeg det med en gang. Anonymous poster hash: b65d7...782
Theo343 Skrevet lørdag kl 08:01 Skrevet lørdag kl 08:01 Problemet er ikke å være "fit og pen" eller ikke, men det som foregår i hodet på mange. 1
DukeNukem3d Skrevet lørdag kl 08:09 Skrevet lørdag kl 08:09 Gjest b65d7...782 skrev (På 24.7.2025 den 9.43): Skriver sykepleier Kristine Tranøy(bildet)på vg. Men hadde en så tiltrekkende dame invitert en person som meg? Lubben kropp, skallet, foroverbøyd nakke og passert 40. Jeg har problemer med å tro at hun mener virkelig det hun skriver. Fordi pene mennesker gir meg blikk som avsky og latter. Anonymous poster hash: b65d7...782 Dagens unge dømmer deg ikke pga overvekt og den type ting. Våres generasjon var mye verre. Det er ihvertfall mitt inntrykk 1
Krig og fred Skrevet lørdag kl 08:11 Skrevet lørdag kl 08:11 (endret) On 8/31/2025 at 1:19 PM, Guest b65d7...782 said: Okey, du har rett. Er ikke alle som er fisefine, men får et inntrykk av det. Kanskje vurderer jeg å ta en tur for å se hvilken reaksjon jeg får. Hvis det er med rare blikk og indirekte ''hold unna meg'' mentalitet, så dropper jeg det med en gang. Anonymous poster hash: b65d7...782 Det er ingen som kommer til å bry seg. Det er en løpeklubb. Folk er der for å løpe. edit: det kan også lønne seg å jobbe med egne fordommer. Hvis du får rare blikk så kan det jo være fordi det er du som ser stygt på folk. Du dømmer jo folk basert på utseende. Endret lørdag kl 08:16 av Krig og fred 1
Theo343 Skrevet lørdag kl 08:25 Skrevet lørdag kl 08:25 (endret) 15 minutes ago, Krig og fred said: edit: det kan også lønne seg å jobbe med egne fordommer. Hvis du får rare blikk så kan det jo være fordi det er du som ser stygt på folk. Du dømmer jo folk basert på utseende. Dette er en ganske vanlig forenkling og i mange tilfeller tildels vrangforestilling. Ja i noen tilfeller er det slik, men langt i fra alle. Man har mennesker som møter alle med et smil inntil de møter et blikk ladet av forakt og avsky på bakgrunn av hvordan de ser ut eller andre forhold basert på fordommer. Å forsøke seg på gaslightning på dette er dog et kjent fenomen. Såkalt "kognitiv terapi" er altfor naiv ift. menneskers faktiske fordommer. Endret lørdag kl 08:27 av Theo343
knopflerbruce Skrevet lørdag kl 20:06 Skrevet lørdag kl 20:06 DukeNukem3d skrev (11 timer siden): Dagens unge dømmer deg ikke pga overvekt og den type ting. Våres generasjon var mye verre. Det er ihvertfall mitt inntrykk Folk som har kroppskomplekser har gjerne fordommer mot hvordan andre ser på dem. At alle som ser på dem på gata aktivt tenker at de er tykke, stygge etc. Selv om de aller, aller fleste ikke merker at personen eksisterer engang, fordi det er normalt å la blikket gli over dem man møter. Og, hvor ofte husker man majoriteten av dem man har passert på en t-banetur eller gåtur i en bykjerne? Aldri. Likevel tror jo enkelte at de blir fordømt for sin vekt etc.
Theo343 Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden On 9/6/2025 at 10:06 PM, knopflerbruce said: Folk som har kroppskomplekser har gjerne fordommer mot hvordan andre ser på dem. At alle som ser på dem på gata aktivt tenker at de er tykke, stygge etc. Selv om de aller, aller fleste ikke merker at personen eksisterer engang, fordi det er normalt å la blikket gli over dem man møter. Og, hvor ofte husker man majoriteten av dem man har passert på en t-banetur eller gåtur i en bykjerne? Aldri. Likevel tror jo enkelte at de blir fordømt for sin vekt etc. Dette er helt riktig. Man blir gjerne som man blir behandlet (om det gjelder over lengre tid), altså kritisk til fremmede om man har møtt mye slik direkte. Men det betyr ikke at alle gjør det.
BamseMums80 Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden 2 minutes ago, Theo343 said: Dette er helt riktig. Man blir gjerne som man blir behandlet (om det gjelder over lengre tid), altså kritisk til fremmede om man har møtt mye slik direkte. Men det betyr ikke at alle gjør det. Det tar ofte bare 1 person til med kommentarer,latter eller slikt for at en person blir kritisk til alle etterpå. Gjerne har personen gått i terapi flere år,så får hen èn dårlig opplevelse,så er det tilbake til start. Man vektlegger det negative langt mer en det positive automatisk.
Theo343 Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden (endret) 2 minutes ago, BamseMums80 said: Det tar ofte bare 1 person til med kommentarer,latter eller slikt for at en person blir kritisk til alle etterpå. Gjerne har personen gått i terapi flere år,så får hen èn dårlig opplevelse,så er det tilbake til start. Man vektlegger det negative langt mer en det positive automatisk. Korrekt. Men samtidig er det viktig å ikke "gaslighte" de hendelsene som faktisk finner sted. Det er lite som er mer traumatisk enn å ikke bli trodd på at man eks. faktisk ble voldtatt fordi man kanskje var litt full en annen gang det skjedde. Først blir man brutt ned av det som faktisk skjer, så blir det dobbel dose fordi man ikke blir trodd. Endret 18 timer siden av Theo343 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå