peterjohn Skrevet lørdag kl 13:47 Skrevet lørdag kl 13:47 (endret) Er det mulig å kjøre en Mercedes 350e E-klasse 2017 hybridbil bare med Bensin for å få mer kraft når veien går oppover. Jeg har lagt ved et skjermbilde. Hvilken modus er kun bensin ? Endret lørdag kl 13:56 av peterjohn
peterjohn Skrevet lørdag kl 13:58 Forfatter Skrevet lørdag kl 13:58 Jeg forstår at E-Save kun bruker bensin. Gir den mer kraft til å kjøre opp ?
peterjohn Skrevet lørdag kl 14:00 Forfatter Skrevet lørdag kl 14:00 (endret) Jeg forstår at E-Save kun bruker bensin. Gir den mer kraft til å kjøre opp ? Se på bildet igjen fra bilen. Hva er E-Drive-nålen mellom OFF og 0 ? Når skal vi trykke på padlen ? Endret lørdag kl 14:01 av peterjohn
Thor. Skrevet lørdag kl 14:29 Skrevet lørdag kl 14:29 (endret) Nå kjører jeg ikke hybrid, men jeg tror du får mest kraft fra motor av å kjøre i hybrid-mode sammnen med et oppladet batteri. Lad opp eller bruk charge-mode en god stund før du kommer til den lange motbakken. Så bytter du til hybrid i motbakken så både generator og batteri kan levere strøm til motor. Hybridbiler er egentlig en generator og et batteri som leverer strøm til en eller flere elmotorer. Er på veldig tynn is når det gjelder E-Drive. Kan det være at fra Off til 0 er batteribruk og 0-8 er bensinmotoren som går? Endret lørdag kl 14:36 av Thor.
sedsberg Skrevet lørdag kl 15:19 Skrevet lørdag kl 15:19 Med mindre du har en "Sport-Mode" er det "Hybrid" som vil gi mest kraft, forutsatt at du har nok strøm på batteriet.
sedsberg Skrevet lørdag kl 15:24 Skrevet lørdag kl 15:24 (endret) 55 minutes ago, Thor. said: Hybridbiler er egentlig en generator og et batteri som leverer strøm til en eller flere elmotorer. Mange hybrider har bensinmotoren direkte til hjula via girkassa. Min GTE har dette. BMW 2-serie har bensinmotor på framhjula og elmotor på bakhjula. Noen har ingen mekanisk kobling mellom bensinmotor og hjul og noen har en clutch som kan koble til bensinmotor ved en viss minstehastighet. Endret lørdag kl 15:25 av sedsberg
Powertrainer Skrevet lørdag kl 16:09 Skrevet lørdag kl 16:09 peterjohn skrev (2 timer siden): Jeg forstår at E-Save kun bruker bensin. Gir den mer kraft til å kjøre opp ? Den bruker ikke kun bensin, det er en mildere hybridmodus som sparer mer av batterikraften.
peterjohn Skrevet lørdag kl 18:12 Forfatter Skrevet lørdag kl 18:12 Hvilken kjøremodus passer for kjøring i oppoverbakke ? Jeg har Eco, Comfort, Sport, Sport+ og individuelle moduser.
sedsberg Skrevet lørdag kl 18:14 Skrevet lørdag kl 18:14 (endret) 3 minutes ago, peterjohn said: Hvilken kjøremodus passer for kjøring i oppoverbakke ? Jeg har Eco, Comfort, Sport, Sport+ og individuelle moduser. Hybrid. Quote HYBRID: This is the default mode, where the vehicle intelligently switches between the gasoline engine and electric motor, or uses both simultaneously, to maximize efficiency based on driving conditions. Endret lørdag kl 18:16 av sedsberg
peterjohn Skrevet lørdag kl 19:56 Forfatter Skrevet lørdag kl 19:56 Hvis jeg bytter Hybrid til Charge modus, kan jeg lade el batteriet med bensin mens jeg kjører ?
Svein M Skrevet lørdag kl 21:27 Skrevet lørdag kl 21:27 En kan bruke Charge modus for å lade opp batteri før bakken. Men om det er verdt det er jeg usikker på. I bakken så bør en bruke Hybrid modus.
Powertrainer Skrevet lørdag kl 23:39 Skrevet lørdag kl 23:39 peterjohn skrev (3 timer siden): Hvis jeg bytter Hybrid til Charge modus, kan jeg lade el batteriet med bensin mens jeg kjører ? Ja men er ekstremt lite energieffektivt, man kommer fort over en liter på mila når man bruker charge modusen
sedsberg Skrevet lørdag kl 23:45 Skrevet lørdag kl 23:45 4 minutes ago, Powertrainer said: Ja men er ekstremt lite energieffektivt, man kommer fort over en liter på mila når man bruker charge modusen Hvis man passer på å bruke opp den strømmen man lader så er det ikke så ille som det høres ut til. Fremdeles tapsprosjekt, men ikke så voldsomt.
Powertrainer Skrevet søndag kl 08:35 Skrevet søndag kl 08:35 sedsberg skrev (8 timer siden): Hvis man passer på å bruke opp den strømmen man lader så er det ikke så ille som det høres ut til. Fremdeles tapsprosjekt, men ikke så voldsomt. Enig, man begrenser tapet noe på langkjøring med å bytte modus så man får utnyttet batterikraften. Det jeg derimot har erfart er at på langkjøring i ferier så er save-modusen den mest økonomiske, medvirkende årsak til det er også at jeg har bare rundt 4mil batterirekkevidde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå