peterjohn Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) Er det mulig å kjøre en Mercedes 350e E-klasse 2017 hybridbil bare med Bensin for å få mer kraft når veien går oppover. Jeg har lagt ved et skjermbilde. Hvilken modus er kun bensin ? Endret 5 timer siden av peterjohn
peterjohn Skrevet 5 timer siden Forfatter Skrevet 5 timer siden Jeg forstår at E-Save kun bruker bensin. Gir den mer kraft til å kjøre opp ?
peterjohn Skrevet 5 timer siden Forfatter Skrevet 5 timer siden (endret) Jeg forstår at E-Save kun bruker bensin. Gir den mer kraft til å kjøre opp ? Se på bildet igjen fra bilen. Hva er E-Drive-nålen mellom OFF og 0 ? Når skal vi trykke på padlen ? Endret 5 timer siden av peterjohn
Thor. Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) Nå kjører jeg ikke hybrid, men jeg tror du får mest kraft fra motor av å kjøre i hybrid-mode sammnen med et oppladet batteri. Lad opp eller bruk charge-mode en god stund før du kommer til den lange motbakken. Så bytter du til hybrid i motbakken så både generator og batteri kan levere strøm til motor. Hybridbiler er egentlig en generator og et batteri som leverer strøm til en eller flere elmotorer. Er på veldig tynn is når det gjelder E-Drive. Kan det være at fra Off til 0 er batteribruk og 0-8 er bensinmotoren som går? Endret 5 timer siden av Thor.
sedsberg Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Med mindre du har en "Sport-Mode" er det "Hybrid" som vil gi mest kraft, forutsatt at du har nok strøm på batteriet.
sedsberg Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) 55 minutes ago, Thor. said: Hybridbiler er egentlig en generator og et batteri som leverer strøm til en eller flere elmotorer. Mange hybrider har bensinmotoren direkte til hjula via girkassa. Min GTE har dette. BMW 2-serie har bensinmotor på framhjula og elmotor på bakhjula. Noen har ingen mekanisk kobling mellom bensinmotor og hjul og noen har en clutch som kan koble til bensinmotor ved en viss minstehastighet. Endret 4 timer siden av sedsberg
Powertrainer Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden peterjohn skrev (2 timer siden): Jeg forstår at E-Save kun bruker bensin. Gir den mer kraft til å kjøre opp ? Den bruker ikke kun bensin, det er en mildere hybridmodus som sparer mer av batterikraften.
peterjohn Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Hvilken kjøremodus passer for kjøring i oppoverbakke ? Jeg har Eco, Comfort, Sport, Sport+ og individuelle moduser.
sedsberg Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) 3 minutes ago, peterjohn said: Hvilken kjøremodus passer for kjøring i oppoverbakke ? Jeg har Eco, Comfort, Sport, Sport+ og individuelle moduser. Hybrid. Quote HYBRID: This is the default mode, where the vehicle intelligently switches between the gasoline engine and electric motor, or uses both simultaneously, to maximize efficiency based on driving conditions. Endret 1 time siden av sedsberg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå