Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Useriøs og uprofesjonell bilforhandler

Anbefalte innlegg

Skrevet
BadCat skrev (3 minutter siden):

Hvorfor fikk du beskjed om å begrense kjøringa hvis bilen var fikset? Her gir du motstridende informasjon.

Hvis olje eller kjøling faller bort, kan det bli kostbare kilometer 

Tror du har lest saken helt feil. Kommenter gjerne på andre sine innlegg istede for å virke forvirret

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hollabaloo skrev (2 timer siden):

Det ligger i skrivende stund 33 stk 2012 Ford Focus til salgs på finn.no, de fleste med km-stand langt høyere en TS sitt eksemplar.

Ikke så rart de ligger til salgs når merkeverkstedene skal ha 30000 for å bytte registerreim (sannsynligvis noen få tusenlapper mindre på frittstående verksteder).

Skrevet
mobile999 skrev (43 minutter siden):

Ikke så rart de ligger til salgs når merkeverkstedene skal ha 30000 for å bytte registerreim (sannsynligvis noen få tusenlapper mindre på frittstående verksteder).

Nytt søk på finn.no for 2012 Focus, nå fikk jeg 49 treff. 37 av de har gått lengre enn 130000km. 12 av disse igjen har gått over 200000km.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Benjamin Ditlefsen skrev (På 15.7.2025 den 15.57):

nylig utført girkasseservice

Hvem utførte dette? Kan det ikke ligge noe ansvar her.? Og dokumentasjonen finnes?

• Liker 1
Skrevet
Sovna skrev (10 minutter siden):

Hvem utførte dette? Kan det ikke ligge noe ansvar her.? Og dokumentasjonen finnes?

Det er det det skal, men jeg skal bare henvise meg til selger. Det er selger som skal ha med dem å gjøre. Dokumentasjonen til servicen bør eksistere, men alt verkstedet har kommet med er sitat per epost, både til meg og til selger.

Skrevet
Benjamin Ditlefsen skrev (18 minutter siden):

Det er det det skal, men jeg skal bare henvise meg til selger. Det er selger som skal ha med dem å gjøre. Dokumentasjonen til servicen bør eksistere, men alt verkstedet har kommet med er sitat per epost, både til meg og til selger.

For min del høres det ut som at en girkasse service aldri har funnet sted..

Enten er det en tapt sak. Eller så må du fortere enn flint skramle sammen alt av dokumentasjon og bestille billetter til forliksrådet for to personer.

• Liker 1
Skrevet
Benjamin Ditlefsen skrev (19 timer siden):

Det er ikke snakk om at de tar imot uansett hva man prøver seg på. reklamasjonssaken har foregått i over ett halvt år og det er ikke snakk om at det er en bil jeg ønsker å ha lengre. Utslaget vil uansett koste dem 40-50.000kr med brukt girkasse. Det er en såppass komplisert jobb som koster rund 30-40.000kr på å bare skifte og med smådeler.

Ikke det nei høres ikke bra ut den forhandleren der da ja da var det dyrt 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...