M1xm4ster Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli Hei. Er det noen som vet om jeg kan koble en "rem" fra en forsterker til en kontakt i sikringsboksen for at forsterkeren skal skru seg av og på når tenningen er av eller på? Vurderte å koble til på sigatettenneren, men virker som den ALLTID er på.. vil gjerne at den følger tenninga, så batteriet ikke tappes.. (vet ikke hvor mye strøm den trekker fra rem) Har en passat b5😊 Er ganske grønn når det kommer til dette😅 Gjerne still spørsmål hvis dere lurer på noe, så skal jeg prøve å svare for meg. Takk for svar på forhånd 😁
NoBo Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli Det vanligste er at ‘REM’-ledningen (remote/trigger wire) får 12V styrestrøm fra spilleren (radioen/head unit). Når denne skrus på, sender den strøm til forsterkeren som da aktiveres. Dette er som regel en blå ledning med hvit eller grå stripe. Noen velger å koble ‘REM’ via en sikring som bare er aktiv med tenning, men dette anbefales kun dersom spilleren ikke har egen remote-utgang, eller ved spesielle behov . Viktig: REM-ledningen sender kun et svakt styringssignal, ikke strøm til å drive utstyr som forsterkeren din. Den må kobles riktig, ellers kan du få støy eller skade spilleren din. Hva slags spiller har du i bilen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå