Gjest b1b2a...fd7 Skrevet 3. juli Skrevet 3. juli Hva gjør man da? Det blomstrer ikke akkurat av jobber her hvor jeg bor. Jeg vil på en måte ikke slutte, men vurderer det pga. sjefen. Jobber i butikk, og tjener bra i forhold til hva jeg ville ha gjort i andre butikkjobber, noe som gjør det ekstra vanskelig å si opp. Vi er underbemannet, og er sårbare når noen blir sykmeldt. Når noen blir syke eller sykmeldt er det sjefen sitt ansvar å finne noen som kan jobbe, men hun legger ansvaret på oss. I går dukket det opp en sykmelding fra en kollega. Jeg fikk melding fra sjefen om at jeg måtte ringe til andre butikker i nærheten for å finne en erstatter, ettersom jeg tilfeldigvis var på jobb. Jeg er bare en vanlig ansatt som jobber deltid 60%, og skal derfor ikke ha et slikt ansvar. Dessuten tar det seg dårlig ut å snakke i telefonen når det er kunder i butikken (jobber ofte alene). Hun har riktignok ferie, men dette har også skjedd de gangene hun IKKE har ferie. Er ikke ofte jeg er syk, men når jeg ringer inn syk får jeg beskjed om å finne noen som kan jobbe for meg. Har også måtte avbrutt ferien min 2 ganger i år pga. at det dukket opp sykmelding. Jeg får derfor ikke ro på meg når jeg har ferie. Jeg er dessverre dumsnill, og det utnytter sjefen seg av. Jeg vil ikke havne i konflikt med henne. Dessuten tikker det inn meldinger fra sjefen når jeg har fri, og hun omtrent krever svar med en gang. Det kan være ting som hun fint kan ta opp når vi jobber sammen. Det tærer på psyken min, føler at jeg aldri har ordentlig fri. Hun har store humørsvingninger, så jeg vet aldri hvor jeg har henne når vi jobber sammen. Får lyst til å ta det videre med dem som er over henne og be om råd, men er redd for at det skal slå tilbake på meg. Jeg liker jo selve jobben, men mistrives altså pga. sjefen. Jeg satt med telefonen og sendte meldinger rundt om kring snaut 1 time etter at jeg kom hjem fra jobb i går, før jeg eventuelt fikk tak i noen som kunne jobbe. Får selvfølgelig ikke betalt for dette. Anonymous poster hash: b1b2a...fd7
trn100 Skrevet 3. juli Skrevet 3. juli Ville definitvt ha tatt kontakt med en HMS ansvarlig eller tilltsvalgt. Eller ring disse: Arbeidslivstelefonen - Mental Helse
Zepticon Skrevet 3. juli Skrevet 3. juli Gjest b1b2a...fd7 skrev (12 minutter siden): Hva gjør man da? Det blomstrer ikke akkurat av jobber her hvor jeg bor. Jeg vil på en måte ikke slutte, men vurderer det pga. sjefen. Jobber i butikk, og tjener bra i forhold til hva jeg ville ha gjort i andre butikkjobber, noe som gjør det ekstra vanskelig å si opp. Vi er underbemannet, og er sårbare når noen blir sykmeldt. Når noen blir syke eller sykmeldt er det sjefen sitt ansvar å finne noen som kan jobbe, men hun legger ansvaret på oss. I går dukket det opp en sykmelding fra en kollega. Jeg fikk melding fra sjefen om at jeg måtte ringe til andre butikker i nærheten for å finne en erstatter, ettersom jeg tilfeldigvis var på jobb. Jeg er bare en vanlig ansatt som jobber deltid 60%, og skal derfor ikke ha et slikt ansvar. Dessuten tar det seg dårlig ut å snakke i telefonen når det er kunder i butikken (jobber ofte alene). Hun har riktignok ferie, men dette har også skjedd de gangene hun IKKE har ferie. Er ikke ofte jeg er syk, men når jeg ringer inn syk får jeg beskjed om å finne noen som kan jobbe for meg. Har også måtte avbrutt ferien min 2 ganger i år pga. at det dukket opp sykmelding. Jeg får derfor ikke ro på meg når jeg har ferie. Jeg er dessverre dumsnill, og det utnytter sjefen seg av. Jeg vil ikke havne i konflikt med henne. Dessuten tikker det inn meldinger fra sjefen når jeg har fri, og hun omtrent krever svar med en gang. Det kan være ting som hun fint kan ta opp når vi jobber sammen. Det tærer på psyken min, føler at jeg aldri har ordentlig fri. Hun har store humørsvingninger, så jeg vet aldri hvor jeg har henne når vi jobber sammen. Får lyst til å ta det videre med dem som er over henne og be om råd, men er redd for at det skal slå tilbake på meg. Jeg liker jo selve jobben, men mistrives altså pga. sjefen. Jeg satt med telefonen og sendte meldinger rundt om kring snaut 1 time etter at jeg kom hjem fra jobb i går, før jeg eventuelt fikk tak i noen som kunne jobbe. Får selvfølgelig ikke betalt for dette. Anonymous poster hash: b1b2a...fd7 Det er bare å finne seg en fagforening. Dette er ulovlig. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå