Gå til innhold

TV 2 og Telia enige om ny samarbeidsavtale

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle gjerne visst om hva hver av partene måtte gi og ta, samt hva det innebærer av prisøkning.

Det perfekte hadde vært om jeg kunne valgt bort TV2.

• Liker 2
Skrevet

Ideelt sett hadde selvfølgelig vært forbudet mot om koblingsalg hadde vært håndhevet her, men for hver forhandling mellom TV2 og <sett inn distributør> tar det hedligvis lenger og lenger tid før dem bli enige om noe.

Det er mange år til de ikke lenger kommer til enighet, og linær-TV fra TV2 ikke er verdt noe lenger. De eneste som bryr seg er blitt 60+ nå, og de blir som kjent ikke yngre.

• Liker 1
Skrevet
MailMan13 skrev (42 minutter siden):

for hver forhandling mellom TV2 og <sett inn distributør> tar det hedligvis lenger og lenger tid før dem bli enige om noe

Jeg tipper det tar lenger og lenger tid fordi TV2 gradvis blir mer unnværlig for flere folk.

Dem som ønsker TV2, slik jeg ser det, må være dem som liker innholdet som TV2 sender. Dette er primært (nesten utelukkende) realitykonkurranser/kjendiser forsøker seg på X og y. Jeg tror at dette er et marked som gradvis blir mindre etter hvert som nyere generasjoner vokser opp. Generasjoner som i større grad finner underholdning på andre plattformer.

• Liker 1
Skrevet

Forstår at både forhandlingsresultat og krav er hemmelge, men eg kunne også godt tenkt meg å hatt litt innsyn i prosessen slik at eg betre kan ta stilling til kven av partane som er urimelege i sine krav.

For min del har det vært heilt greit å være utan TV2, eg vurderte likevel om eg skulle slå til på sommartilbudet til TV2 om å betale ein 50-lapp for ein måned. Det å ha tilgang på TV2 play i ein måned i året er rikeleg nok til at eg får sett dei få tinga eg liker på TV2. Eg er no glad for at eg ikkje slo til for då hadde eg betalt TV2 dobbelt opp både via direkteavtale og gjennom Telia.
Er spent på kva som blir den nye prisen. Når bruddet var eit faktum og eg fekk velge mellom å ta til takke med 50 meiningslause poeng eller at eg kunne kontakte Telia for å få eit prisavslag på 109 kr i måneden så var eg ikkje i tvil om at prisreduksjonen var det beste tilbodet.

Forøvrig så reagerer eg på at Telia kunne tilby meg redukusjon tilsvarande TV2 sin fullpris for basispakke med reklame, for kvar blei det av kvantumsrabatten gjennom å ha ein samleavtale via Telia? Om eg uansett må betale fullpris både til TV2, TVNorge, TV3, og dei ulike strømmetenestane som er tilgjengelge via "poeng", så er det openbart eit betre alternativ at eg sjølv styrer mine abonnement, for då har eg moglegheita til å enkelt avslutte abonnementet når eg sjølv vil.
Som tidlegare nemt så har eg på ingen måte behov for tilgang til TV2 12 månedar i året, ein eller to månedar held i massevis for å få sett det som er av interesse.
Når eg også ser i artikkelen at det for TV2 har vært viktig med eit langsiktig samarbeid sidan innholdsproduksjonen er så dyr, så forventer eg i alle fall at eg som Teliakunde som no skal betale for TV2 tilgangen kvar einaste måned at eg får tilgangen litt billegare enn om eg hadde bestilt abonnementet direkte.

Vi som er Teliakunder burde eigentleg ta kontakt med Telia og kreve at den nye avtalen ikkje trår i kraft før utpå høsten ein gong. For det er mykje billegare for oss om vi kan benytte oss av TV2 sitt somartilbod om 48 kr i måneden (for reklamefri tilgang) i to månedar, før vi startar å betale fullpris til TV2 via Teliaavtalen. Har vi klart oss i fire månedar utan TV2 i TV-pakken så klarer vi oss to månedar til utan TV2.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...