Gå til innhold

Noen som vet om folk som blir psykotisk av å gå i voksen opplæring (A1 språk) i kommunen?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som vet om folk som blir psykotisk av å gå i voksen opplæring (A1 språk) i kommunen?

Har en som bor her (jeg flytter heldigvis ut, slik at jeg slipper dette😊), som "skriker", "hyler", er aggressiv og utagerende hver dag i fellesområdet

Nå er det noen i nabolaget som har snakket om vedkommende (med navnet i kombinasjon med lokal dps), så spørsmålet er om vedkommende egentlig blir tuklet med (at det derfor han er slik)

Uansett, hadde vært greit å vite om deres erfaring, med folk som blir psykotisk av å gå i voksen opplæring.

Endret av lania
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Psykose kommer fra hjernen, ikke kommunen. Den kan nok utløses av eksterne faktorer men voksenopplæring er neppe en kjent vektor.

• Liker 3
  • 1 måned senere...
Skrevet
ps5 skrev (På 2.7.2025 den 5.00):

Psykose kommer fra hjernen, ikke kommunen

Ja, du er vel inne på noe der.  Men hva påvirker manges hjerne i dag? Jo, f.eks. div. narkotika-bruk.  Sågar hasj sies fra forskerhold at kan forårsake psykose etter en tids bruk, (samt ikke minst sterk depresjon). Og flere.  Stoffer som  flere partier i dag mener bør bli legaliserte...  Tilstander og nye tider.  (Takk til de politiske partiene som fortsatt vil være restriktive på dette feltet, sikkert bare positivt for samfunnet, - skulle man tro.

Skrevet

Svaret er vel enkelt - Nei!

Men mange personer er dessverre psyke i hodet..

Da kan det ende slik :

https://www.nrk.no/norge/mann-_18_-siktet-for-a-ha-drept-kvinnelig-ansatt-ved-barnevernsinstitusjon-pa-i-oslo-1.17539484

Jeg mener vi hadde bedre rutiner for å håndtere psykisk syke tidligere - da snakker jeg 30++år tilbake i tid. Da havnet mange av disse på lukket institusjon. I dag har man en mer "human" holdning til dette - noe som dessverre medfører at personer som helt klart ikke burde bevege seg fritt i samfunnet - gjør akkurat det.

Skrevet
obygda skrev (27 minutter siden):

Svaret er vel enkelt - Nei!

Men mange personer er dessverre psyke i hodet..

Da kan det ende slik :

https://www.nrk.no/norge/mann-_18_-siktet-for-a-ha-drept-kvinnelig-ansatt-ved-barnevernsinstitusjon-pa-i-oslo-1.17539484

Jeg mener vi hadde bedre rutiner for å håndtere psykisk syke tidligere - da snakker jeg 30++år tilbake i tid. Da havnet mange av disse på lukket institusjon. I dag har man en mer "human" holdning til dette - noe som dessverre medfører at personer som helt klart ikke burde bevege seg fritt i samfunnet - gjør akkurat det.

Det var også en psyk bemanning, kun 1 ansatt på jobb

Skrevet
Tussi skrev (5 timer siden):

Det var også en psyk bemanning, kun 1 ansatt på jobb

Mhp oppgaven burde det være mer enn nok tilstrekkelig - en skal vel ikke rigge seg med sikkerhetsvakter også?

Skrevet
obygda skrev (1 minutt siden):

Mhp oppgaven burde det være mer enn nok tilstrekkelig - en skal vel ikke rigge seg med sikkerhetsvakter også?

1 ansatt på jobb med utsatte barn er ikke god nok bemanning. Disse barna er ikke nødvendigvis psykisk oppegående, og da bør en alltid være en som kan hjelpe i en akuttsituasjon. Drapet for noen år siden på en annen bv-institusjon viser at het er det viktig med tilgang på hjelp i en akutsituasjon

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Tussi skrev (19 minutter siden):

1 ansatt på jobb med utsatte barn er ikke god nok bemanning. Disse barna er ikke nødvendigvis psykisk oppegående, og da bør en alltid være en som kan hjelpe i en akuttsituasjon. Drapet for noen år siden på en annen bv-institusjon viser at het er det viktig med tilgang på hjelp i en akutsituasjon

Jeg hadde lyst til å klore ut øya på 2 ansatte ved den institusjonen der jeg bodde i alle fall fy faen de 2 skulle ikke hatt lov å jobbe med barn men de fikk ikke sparken 

• Hjerte 1
Skrevet
Maskinfører skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde lyst til å klore ut øya på 2 ansatte ved den institusjonen der jeg bodde i alle fall fy faen de 2 skulle ikke hatt lov å jobbe med barn men de fikk ikke sparken 

Det er trist at det var sånn ❤️💔

• Hjerte 1
Skrevet
Tussi skrev (1 minutt siden):

Det er trist at det var sånn ❤️💔

Ja det var det jeg var 6 år og ble slått og filleristet fordi jeg ikke ville ha muggen bacon ost med pels han het knut og var kristen sa at hadde Jesus sett deg nå ville han blitt lei seg da ble jeg filleristet og slått i ansiktet bare fordi jeg sa det  fortalte det aldri til mine avdøde foreldre  ❤️❤️

• Hjerte 1
Skrevet
Maskinfører skrev (14 minutter siden):

Ja det var det jeg var 6 år og ble slått og filleristet fordi jeg ikke ville ha muggen bacon ost med pels han het knut og var kristen sa at hadde Jesus sett deg nå ville han blitt lei seg da ble jeg filleristet og slått i ansiktet bare fordi jeg sa det  fortalte det aldri til mine avdøde foreldre  ❤️❤️

Fikk du erstatning? Det var ikke mye til kristen oppførsel, skremme barn og være fæl med dem sånn. 

• Hjerte 1
Skrevet
Tussi skrev (1 minutt siden):

Fikk du erstatning? Det var ikke mye til kristen oppførsel, skremme barn og være fæl med dem sånn. 

Nei har ikke fått erstatning og kommer heller aldri til å få Tønsberg Kommune vedkjenner seg ikke problemer så fikk hverken erstatning for vold eller seksuel overgrep jeg var utsatt for på barnehjem så de har dokumentert så godt at det ikke blir noe nei det var ikke kristen oppførsel ja det er veldig fælt 

• Hjerte 1
Skrevet
Tussi skrev (1 time siden):

Jeg vil snu problemstillingen på hodet og heller plassere personer med psykiske utfordringer på lukket avdeling. Slik gjør man jo med demente i dette landet. Låser dem inn så de ikke kan rømme. Min bestemor ble låst inne og kan de låse inne svake,eldre demente så kan de saktens sperre inne psykisk unge som utgjør en risiko for samfunnet og mennesker de omgås..

Skrevet (endret)
obygda skrev (1 time siden):

Jeg vil snu problemstillingen på hodet og heller plassere personer med psykiske utfordringer på lukket avdeling. Slik gjør man jo med demente i dette landet. Låser dem inn så de ikke kan rømme. Min bestemor ble låst inne og kan de låse inne svake,eldre demente så kan de saktens sperre inne psykisk unge som utgjør en risiko for samfunnet og mennesker de omgås..

Det er uansett åpenbart at bemanningen på dette stedet på dette tidspunktet var utilstrekkelig. Det var faktisk naboer som ringte det inn, ellers hadde hun dødd før politiet kom. Fullstendig uforsvarlig.  Skremmende at unge kvinner mister livet på jobb, enda mer skremmende at ingen kunne hjelpe henne

Endret av Tussi
Skrevet (endret)

Ser ut til at drapsmannen var under oppsikt av PST for høyreekstreme holdninger. Dette MÅ tiltaket ha visst. Og likevel kun 1 ansatt på jobb.... har de noengang hørt ordet ROS-analyse?

Edit: Dette kan faktisk ha vært et politisk motivert eller rasistisk drap... 

https://www.vg.no/nyheter/i/Avor55/politiet-om-drapet-paa-kampen-siktede-har-forklart-seg-detaljert-og-knytter-seg-til-drapet

Nettavisen opplyser nå at den drepte kvinnen skal ha vært innvandrer. Hun er altså aleine på jobb der en høyreekstreme ungdom PST er bekymret for bor. Dette blir verre og verre. Dette bør få konsekvenser for arbeidsgiver!

Endret av Tussi
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...