Gå til innhold

Toner ned vold og nakenhet for å sikre konsollansering – får pepper fra fansen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er en idiotisk ikke sak. Antageligvis noe høyre ekstrem/incel gas lighting.

Så fort nyheten kom ble forumet oversvømt av "mennesker" som alle påsto at de hadde planer om å kjøpe spillet med nå nekter pga "sensur" de hadde altså ikke kjøpt spillet på de type 8 årene det har hvert tilgjengelig. Men alle skulle tydeligvis akkurat kjøpe det NÅ. 99% av de som nå klager hadde aldri merket forandringene om de ikke ble nevnt. 

• Liker 7
Skrevet

Nei, det er ikke en ikke-sak.
Det endrer (svekker) vesentlig følelsen man får av visse baner/kart/maps.
Det gav sterkt inntrykk da jeg første gangen innså hvorfor vi var på oppdrag der vi var, for jeg leste ikke all teksten før vi startet. Dessuten er "show, don't tell" et kraftig virkemiddel.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
55 minutes ago, Dudeliduu said:

Nei, det er ikke en ikke-sak.
Det endrer (svekker) vesentlig følelsen man får av visse baner/kart/maps.
Det gav sterkt inntrykk da jeg første gangen innså hvorfor vi var på oppdrag der vi var, for jeg leste ikke all teksten før vi startet. Dessuten er "show, don't tell" et kraftig virkemiddel.

Hva nøyaktig mener du er drastiske endringer?

Dismemberment (aka Gore)

Player-induced dismemberment still has a large presence in the game, but is a little more limited as to when it occurs: when alive enemies are shot they can undergo dismemberment, however once they are dead no further dismemberment occurs. (Note: The level of dismemberment itself when it occurs was not actually toned down). Ultimately, we consider this an okay compromise considering our gameplay design already dissuades use of lethal force anyway.  

Eller?

Nudity 

Some instances of explicit nudity for a handful of civilians and one suspect (Gerard’s ghillie suit only scantily concealed himself) have been covered up a bit more. 

Eller?

Explicit Representations of Violence/Mistreatment against Children 

Although we already make a substantial effort to present mistreatment against children in the game in a responsible way, we made slight thematic expansions of this philosophy in order to better meet certification standards. For example, the child on “Twisted Nerve” has had an animation change to be unconscious/sleeping, instead of the previously convulsive animation from before that had a violent appearance. 

The changes with the console version are small enough that most people here wouldn't notice if we didn't say anything, but we want to be transparent. It's largely just evidence and nudity that's altered, and the texture changes don't affect the PC version.

Dette er ikke noe å snakke om, minimale forskjeller, som ikke har noe å si for gameplay eller innlevelse, dette er storm i vannglass laget av samme incel folk som lager andre saker av ikke saker. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
1 minute ago, Boss-Znakemaster said:

Hvorfor tone ned ett etablert spill? Det gjør spillet teknisk sett verre for de som allerede eier det.

Tone ned? De gjorde minimale forskjeller ingen ville merket om de ikke ble fortalt om det. For å få spillet gjennom alders markering på consol. De tok ikke å satte ned grafikk kvalitet på PC versjonen som de måtte på consol. Noe andre utviklere gjør.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Gunfreak skrev (6 timer siden):

Antageligvis noe høyre ekstrem/incel gas lighting.

I alle dager, noen reagerer negativt på at spillet blir endret i (i deres øyne) negativ retning og de er plutselig høyreekstreme incels med gasslykter 😛 

Bare sånn apropos å skape storm i vannglass...

Gunfreak skrev (3 timer siden):

...ikke har noe å si for gameplay eller innlevelse, dette er storm i vannglass laget av samme incel folk som lager andre saker av ikke saker. 

Sånn er det kanskje for deg. For andre har det noe å si, og jeg synes det er rart du reagerer så voldsomt på dette. 

Eksempelet du viser til, der en fiendtlig mann angriper deg naken kun iført en ghilliesuit, bidro i alle fall for min del til å virkelig underbygge hvor "koko" motstanderne på akkurat det brettet var og fullføre den uhyggelige og absurde stemningen i et brett som skiller seg markant fra de fleste andre. Andre har sikkert lignende erfaringer uten at jeg tror det gjør oss til høyreekstreme eller incels.

Skrevet

Jeg er vant til å bli kalt både det ene og det andre, og tar det som en badge of honor. Ironisk nok er det ofte de som maser om å bli kalt de/dem eller lignende tull som klager høyest, og gjerne slenger rundt seg med ord som 'incel' og 'høyreekstrem'. Derfor flirer jeg bare og tar ikke slike personer seriøst. Når det gjelder sensur av vold i spill, synes jeg det er helt bak mål. Noen ser på det som ekstremt, andre som realisme, og jeg heller mot det siste. Synes heller Sony burde åpne mer opp på plattformen sin. At for eksempel en rumpe er nok til å få innhold sensurert på PlayStation, men ikke på Xbox eller PC, er rett og slett latterlig.

Skrevet

Isolert sett er dette kanskje ikkje ei stor sak då endringane er relativt beskjedne når ein speler på "rett" måte utan å skyte på på døde personar. 

Den omtalte nakenheita kan eg rett og slett ikkje kome på, antageligvis fordi det har framstått i så naturlege situasjonar at eg ikkje har ensa slik eksplisitt nakenheit i spelet.

Det mest problematiske i denne saka er prinsippet med å retroaktivt endre innhaldet i spelet, då er det ikkje lenger same produktet som du opprinneleg kjøpte. 

Eg synes derfor det er rett å protestere for å markere at det ikkje er greit å gjere slike endringar i ettertid, men samtidig så er det litt overdrevet med review bombing når spelet er 99,9% som før. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...